Annelien is een tuiger van 4 jaar oud. Vorig jaar erop gezeten en toen begin dit jaar even wat doorgereden.
Ze was op dat moment drachtig, dus haar buik en hormonen gingen later een rol spelen dus had ik haar weer stil gezet.
Toen het veulen er was, viel ze al snel in en werd ze erg mager. Daardoor heb ik haar ook niet vaak gereden tussendoor.
Nu het veulen is afgespeend ben ik er weer een keer op gaan zitten.
Ze zit weer vol energie, maar houdt dit niet lang vol, dus heb al met al zo'n 20 minuten gereden.
Ze is nog wel wat schraal en de bespiering is weg...
Ons niveau is dus niks...tsja, B.
Waar we tegenaan lopen is dat ze snel te diep loopt. Ik heb bijna niks in m'n handen en ik vind het dan moeilijk om met druk te gaan rijden.
Ook maakt ze hele grote passen, waardoor ik niet echt stabiel kan zitten.
Het tempo is ook een probleem, ze gaat vaak te hard. Als ik dan 'ho' zeg, dan staat ze meteen stil haha
Dus dat moet ze nog even door krijgen.
Oh, en er stond een hele grote, witte koelcel langs de bak... die dan weer precies aanslaat als ik langs kom rijden

Dus dat vond ze nog wel erg spannend

Maar goed, hier de foto's! Barst maar los!
Het vorige topic stond hier: [RIJ-ITP] Tuiger Annelien (Moneymaker x Renovo) @ opbouwen!

Ze loopt nog wel vaak te diep, waardoor ik mijn handen weer naar voren wil doen...

Dat helpt wel, want een paar passen later loopt ze dan zo

Even een galopje, gaat nog wat hard

Wel een fijn beeld vind ik zelf

Weer even draven

Af en toe had ze een uitspatting

Doordat ze zo snel diep loopt, probeer ik haar toch wat lager te gaan rijden. Wel moeilijk met een tuiger,maar het begin is er!

Ik weet dat ik naar voren zit. Dit doe ik deels bewust, deels onbewust

Bewust omdat ze nog niet helemaal haar balans heeft gevonden, vooral in de galop.
Onbewust omdat ze zulke grote passen maakt, dat ik af en toe zèlf mijn balans niet kan vinden