Veal and Fish @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vealosz

Veal and Fish @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 11:30

ik heb even getwijfeld of ik ze zou plaatsen, maar bij deze.
De foto's zijn maandje oud.
Dus het zijn totaal geen recente foto's.

Dit is mijn Draver Veal and Fish.
Ik heb hem nu 2 jaar.
Wij rijden geen niveau, hebben wel 2x onderling L1 mee gereden.
Problemen waar we nu mee zitten is nog steeds een (klein) beetje zijn galop.
Die verbeterd keer met keer, maar is nog steeds niet perfect.
Ook heeft hij snel de neiging diep en te gespannen te gaan lopen terwijl er niks aan de hand is.
Op sommige momenten heb ik erg de neiging helemaal achter in het zadel te gaan zitten.
Het zadel is niet te klein, maar puur mijn eigen fout.

Wees niet te hard :+

Veal and Fish | Draver | Ruin | 6jaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Energie vol paard, maar moe baasje!

Tips mag.

Dikke kus!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:35

Ik wil je sowieso zeggen dat er een lekker koppie op zit bij je paardje ;)
Wel wil ik je een tip meegeven en dat is toch echt dat je goed moet gaan letten op je zit in het zadel.
Zoals je aangeeft zit je inderdaad extreem ver achterop je zadel.
En dit is niet bepaald goed voor de rug van je paardje. Je zit helemaal op de lepel, waardoor je nog eens een flink extra portie druk op de zwakste plek van de rug produceert.
Op lange termijn kan dit voor rugproblemen zorgen.
Verder vind ik het er niet zo verkeerd uitzien en als de ontspanning er is, zowel bij Veal and Fish als bij jou, dan denk dat ik dat jullie een heel leuk plaatje zullen vormen :j

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:37

Leuk om te zien dat jullie zo goed vooruit zijn gegaan.
Veal ziet er supergoed uit!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:42

Hoi! Sterk dat je foto's durft plaatsen! :D
Ik heb zelf een draversmerrie gereden in de eventing en ik wéét hoe moeilijk het kan zijn en hoe hard mensen kunnen zijn tov een draver. Ik vind het er netjes uitzien en zie jouw problemen, wij hadden rijtechnisch dezelfde problemen.
Dat van je zadel, begrijp ik ergens, ik had het gevoel dat door meer achteraan in mijn zadel te gaan zitten ik mijn paard z'n achterhand beter mee kreeg.. Is het niet zo iets? Inderdaad wel opletten want het is niet ideaal.
Prachtig paardje trouwens, véél succes nog, jullie zijn uitstekend bezig!
Met vallen en opstaan, jullie komen er wel!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:43

Hoi, leuk paard! Het ziet er goed uit.
Veel overgangen rijden om de achterhand te activeren

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:49

Oef je zit wel erg ver achterop het zadel op die 3e foto... Dat is niet fijn voor je paard, gaat ie ook niet fijner van lopen... Maar kijk eens of je kan ontdekken waar dat door komt: is het puur je eigen zit, of zijn je beugels te kort, of ligt het zadel niet goed? Misschien word jij in die houding geduwd. Dat oplossen dus...

Verder vind ik je handen continu te breed staan, als hulp kan dat, maar niet voor constant. Breng ze bij elkaar, bij de schoft, dat geeft rust bij je paard. Denk dat hij nog veel voorwaarts-neerwaarts nodig heeft, sterker worden, enz. Geeft hem wat ruimte, op eigen benen laten lopen, dan zal hij ook wat rustiger worden. Bak is ook niet optimaal he hier, dat rijdt ook gauw wat lastiger :-)
Neem aan dat je regelmatig les hebt. Belangrijk bij zo'n omscholing van draver naar rijpaard.

Leuk paard hoor! Kan me goed voorstellen dat je plezier hebt, dat straalt van je af! Houwen zo :-)

Joceline

Re: Veal and Fish @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:49

Inderdaad even onderzoeken met instructrice eventueel hoe het komt dat je zo ver achterin zit. Verder zie ik dat er nog wat spanning zit in de kaaklijn, daar mag de ontspanning iets meer. Ook zie ik dat je regelmatig meer teugeldruk hebt op je binnenhand en soms wel eens op je buitenhand, probeer het contact gelijk te houden. Ook lijkt het alsof er spanning staat op je handen en het paard dus door de kaakspanning nog niet helemaal lekker nageeflijk wil lopen. Je paardje houdt vast en jij eigenlijk ook met de teugeldruk, haal je hand eens even op en geef weer mee, dus even wat losser en weer oppakken, niet blijven vasthouden/touwtrekken. Goed actief laten lopen en bezighouden. Ik zou dus lekker veel schakelen in tempo en terugrijden op zit. Ook veel oefeningen inrijden en niet blijven lopen op de hoefslag. Op de hoefslag leunt het paard vaak tegen het hekwerk of loopt in het spoor zodat het niet op eigen benen hoeft te lopen. Houdt hem dus lekker aan het werk. Handen goed tillen boven je zadel. Afentoe flink wegrijden in middendraf en weer goed terugrijden, consequent zijn; terug is terug weg is weg. Lekker inbuigen in voltes met stelling maar vergeet niet de buitenhand erbij te houden! Goed veel slangenvoltes inrijden met binnenbeen erbij en steeds omzetten. Je paardje wordt heerlijk soepel en reageert goed op je been daarbij zal de achterhand (mits je het paard alleen maar hard laat lopen en niet bij elkaar houdt) eronder treden en je paard zal je hand opzoeken. De nageeflijkheid is dan ontspannen en constant.

Zijn wat tips, verder goed dat je het geplaatst hebt, veel mensen willen je graag helpen met tips. Verder hebben jullie veel plezier samen en dat is belangrijk! Mooi team,succes! :)

bellegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:49

nu nog een beetje naar voren kijken ipv naar beneden.
gaaf paardje trouwens

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 17:16

Komt puur door mijn eigen zit.
Door de plas ging hij daar verruimen en erg hoog opgooien waardoor ik achterin het zadel viel.

Joceline; Hier heb ik zeker wat aan!
Bedankt!

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:23

Wow, ik ben fan van jouw paard! :P
Meeste commentaar is al gegeven, maar ik zou ook nog meer overgangen rijden, zodat hij iets meer verzameld raakt en 'bij je blijft'. Maar ik weet hoe moeilijk het is met een draver, en ik vind het er verder goed en ook vriendelijk uitzien!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:58

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:02

Veal is koel :D
En jullie zijn van ver gekomen, dat weet ik, maar julie zijn zeker op de goede weg !
Probeer inderdaad aan je eigen houding te werken en houd daarbij de ontspanning bij Veal in de gaten ;)
Nogmaals jullie zijn hard op weg !

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:44

Mooi hoor, ziet er al goed uit.. Weet nog jullie eerste foto's op HT!

Van je zadel, al geprobeerd om je beugels 2 gaten langer te doen, nu kan je vanuit je benen jezelf achter in het zadel drukken en denk met 2 gaten langer dat dat minder zal zijn ..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:47

Hee, mijn foto's :D.

Zoals ik zelf al zei vond ik dat je gigantisch vooruit was gegaan. En dan vooral jij als ruiter zelf.
Je moet zeker nog een hoop leren, maar met instructie worden jullie een super combinatie.
Veal heeft zeker de souplesse en flair die je nodig hebt voor de sport, dus wat dat betreft zit je al goed!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 15:12

Om mijn beugels 2 gaten langer te doen word t em niet haha.
1 Kan nog wel.
Maar bij 2 kom ik het zadel helemaal niet meer uit, en kan ik niet goed genoeg omhoog komen bij het licht rijden.
Het klopt dat de beugels inderdaad kort zitten.
Beter gezegd op mijn springmaat haha.

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:47

Oke, nouja misschien 1 gaatje proberen dan, wel vervelend probleem lijkt me..
Ik kijk nu nog een x, en misschien het zadel ietsje naar achter? niet te ver natuurlijk maar hij ligt nu wel vrij vooraan..

Moreill is verkocht, toen ik op vakantie was heeft de eigenaar haar ineens te koop gezet.. Ga nu 1x per maand naar haar toe om te kijken hoe het met haar gaat enz.. Was ik er afgelopen zaterdag dus, vroeg de vader van dat meisje of ik 1x in de 2 weken op Moreill een oefenspringwedstrijd wou rijden op Moreill :D (moest het even melden, sorry dat het zo offtopic is)