knappe Walzer(jetset-D X Wolfgang) @ dressuurwork!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Walzer

knappe Walzer(jetset-D X Wolfgang) @ dressuurwork!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 22:39

meet Walliee!! :D en haar charmante ruiter
Afbeelding

Walzer is een 6-jarige merrie van Jetset-D. het is een schat van een merrie en dol op aandacht! ;)
op dit moment rijden we B-dressuur op wedstrijd. de stand is nu B + 8.
thuis doen we regelmatig oefeningen zoals wijken, schouderbinnenwaarts, travers enz. maar we letten vooral op de activiteit, de ontspanning, het loswerken en ook ZEER belangrijk: MIJN houding! phoe wat is die slecht zeg!

-vooruit kijken
- onderbenen omlaag
- trotser zitten
- niet te ver achterover leunen
- hakken laag
- piano handjes

dingen waar we tegenaan lopen zijn:
- ze is heel snel stijf en gaat dan hangen
- activiteit

aan al deze dingen wordt gewerkt, maar commentaar mag natuurlijk nog altijd! ik zou het fijn vinden als ik opbouwende kritiek kreeg, zodat ik er van kan leren!
de kwaliteit van de 2e helft van de foto's is bagger, maar het geeft wel een beeld ;)

een paar weken geleden, ze vond iets heel eng, dus op de foto's is spanning, maar ik vond het wel leuke plaatjes ;)

Afbeelding

Afbeelding

middendraf :D maar o, mijn houding!! |(
Afbeelding

galopje, vind ik een hele vrolijke foto ;)
Afbeelding

en op het laatst, de ontspanning is er! :D en mijn houding is nog redelijk ook :P
Afbeelding

afgelopen zaterdag, een geschoren Walzer!! :Y)

Afbeelding

schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Afbeelding

altijd blijven lachen :+
Afbeelding

na het rijden zijn we nog even de boomgaard ingedoken voor nog een paar mooie herfstsfeerplaatjes :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

doeiii :wave: hier regende het :+
Afbeelding

en? wat vinden jullie van deze knapperd?? ik ben er in ieder geval verliefd op O:)

Monster_tos

Re: knappe Walzer(jetset-D X Wolfgang) @ dressuurwork!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:05

Ik vind het een erg mooi paard met mooi bespiering en gangen, ik vind alleen dat je hem te veel met je hand rijd. Ik mis echt de ontspanning voor. Durf hem voor los te laten zodat hij ook zelf de kans krijgt de goede houding te vinden.
Verder geef je zelf je houding al aan, maar naast het achterover leunen is je houding echt niet dramatisch slecht hoor :) Lekker recht op gaan zitten, armen los en ontspannen.

brechtje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:12

heey
je doet het erg goed
probeer je paard iets meer laten ontspannen

groetjes brechtje

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 13:05

Monster_tos schreef:
Ik vind het een erg mooi paard met mooi bespiering en gangen, ik vind alleen dat je hem te veel met je hand rijd. Ik mis echt de ontspanning voor. Durf hem voor los te laten zodat hij ook zelf de kans krijgt de goede houding te vinden.
Verder geef je zelf je houding al aan, maar naast het achterover leunen is je houding echt niet dramatisch slecht hoor :) Lekker recht op gaan zitten, armen los en ontspannen.

dankjewel voor je reactie ;)
op de eerste foto's vind ik het ook wel heel erg, toen was er heel veel spanning.
maar op de laatste paar foto's valt het toch wel mee?
zelf wil ze wel ontspannen en laag, dat doet ze het liefst, maar dan gaat ze heel snel hangen.
wij proberen er dus aan te werken dat ze wat hoger blijft. dat doen we dmv actief houden en veel overgangen en voltes.
of begrijp ik je verkeerd en bedoel je dit niet? :o

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:05

Mooi paardje!!
Het lijkt inderdaad dat je heel veel spanning op de teugels hebt staan.. Als ze gaat hangen moet je juis niet terugtrekken maar volgens mij juist veel overgangen en dergelijke rijden en actief houden.. Over je houding zeg je zelf al, ik zie je wel op heel veel foto´s netjes rechtop zitten hoor! Maar op sommige foto´s naar achteren inderdaad waardoor er ook weer meer spanning op de teugels lijkt te zitten..
Voor zover ik kan zien vind ik dat je je sporen netjes gebruikt en niet contstant in zijn buik zit te prikken :D!
Succes met trainen en met je wedstrijden :D!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:08

Juist op de laatste foto's is ze erg strak, spanning is misschien niet echt het goede woord, maar een paard kan alleen hangen als jij ook "hangt" en dat is wat je ziet op de foto's. Durf haar voor maar eens te laten vallen, want als jij er niet bent om haar op te vangen kan zij niet gaan hangen. Overgangen zijn goede oefeningen, en als ze goed loopt gelijk ontspannen, merk je dat ze weer gaat hangen been en even een kneepje op de teugels. En gelijk weer los laten. Eerst zul je dit zo ongeveer elke halve minuut moeten doen maar ze krijgt het vanzelf door.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:18

Ik vind dat het paard hele mooie ruime gangen heeft, poeh:) Echt leuk. Zit ook mooi koppie op.
Je ziet goed dat ze gaat hangen. Gewoon veel door gaan met overgangen enz! Wat ik als tip nog wilde geven is dat je niet alleen voltes moet rijden, maar ook slangenvoltes enz, maar ook gebroken lijnen, veel van hand veranderen, af en toe een rechte lijn. Het tussendoor rechtrichten is ook erg belangrijk voor een paard.
Ik vind je houding nog wel netjes hoor, maar voor je zit is een zitlesje nooit verkeerd natuurlijk. Hoeft niet van een proffessioneel iemand te zijn(liefst wel natuurlijk), maar een vriendin/stalgenoot (met wel verstand van paarden;)) die elke keer al roept van rug recht, niet achterover/voorover zitten, tenen naar binnen enz helpt ook altijd al goed. Ga je vanzelf naar luisteren;)
Ik vind het echt een mooi paard, en je komt er ook zeker wel!

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 20:22

Monster_tos schreef:
Juist op de laatste foto's is ze erg strak, spanning is misschien niet echt het goede woord, maar een paard kan alleen hangen als jij ook "hangt" en dat is wat je ziet op de foto's. Durf haar voor maar eens te laten vallen, want als jij er niet bent om haar op te vangen kan zij niet gaan hangen. Overgangen zijn goede oefeningen, en als ze goed loopt gelijk ontspannen, merk je dat ze weer gaat hangen been en even een kneepje op de teugels. En gelijk weer los laten. Eerst zul je dit zo ongeveer elke halve minuut moeten doen maar ze krijgt het vanzelf door.

ja, oke ik snap je ;) je bedoelt niet de spanning dat ze iets eng vindt, net als op de eerste foto's, maar het is vooral het hangen. we zijn daar ook hard mee aan het werk, ik ben aan de ene kant eigenlijk al wel blij met dit beeld. eerst was ze altijd heel laag en hangerig, dan had ik iedere keer gewoon last van mijn rug als ik gereden had. maar het is natuurlijk nog lang niet zoals het moet. het hangen komt ook vooral door de activiteit. ik gebruik dan te weinig been in verhouding met mijn hand. gelukkig heb ik vaak les en kunnen we er hard aan werken ;) bedankt voor de goede tips!

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 20:24

AnoukS_ schreef:
Ik vind dat het paard hele mooie ruime gangen heeft, poeh:) Echt leuk. Zit ook mooi koppie op.
Je ziet goed dat ze gaat hangen. Gewoon veel door gaan met overgangen enz! Wat ik als tip nog wilde geven is dat je niet alleen voltes moet rijden, maar ook slangenvoltes enz, maar ook gebroken lijnen, veel van hand veranderen, af en toe een rechte lijn. Het tussendoor rechtrichten is ook erg belangrijk voor een paard.
Ik vind je houding nog wel netjes hoor, maar voor je zit is een zitlesje nooit verkeerd natuurlijk. Hoeft niet van een proffessioneel iemand te zijn(liefst wel natuurlijk), maar een vriendin/stalgenoot (met wel verstand van paarden;)) die elke keer al roept van rug recht, niet achterover/voorover zitten, tenen naar binnen enz helpt ook altijd al goed. Ga je vanzelf naar luisteren;)
Ik vind het echt een mooi paard, en je komt er ook zeker wel!

bedankt voor je reactie ;)
de puntjes die je noemt, nemen we eigenlijk altijd ook wel mee in het rijden, dat gaat eigenlijk automatisch :+
ik heb een goede instructrice die ook heel goed op mijn houding let! het blijft alleen zo moeilijk :Y)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:49

je paardje loopt leuk,je rijd hem opzich best goed,je bent indd heel stark en streng in je handen,en ik mis ook het stukje van achter naar voor rijden,bij de middendraf foto zie ik de motor niet lekker achterin zitten :) lekker veel schakelen en meer toegeven in je handen :)

maar erg mooi paard!

VRAAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:41

ziet er wel netjes uit :D.
probeer alleen iets losser in je hand te zijn.
(Ik kan het ook niet hoor :o )