Aandacht bij andere mensen zoeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naide_and_me

Aandacht bij andere mensen zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 20:17

Men pony is supperbraaf maar soms een beetje een deugeniet.
Als er andere mensen komen kijken, wilt hij altijd naar die andere mensen lopen. Wanneer ik hem dan vooruit rij, legt hij zen oren in zen nek. Dat is natuurlijk ook niet leuk zicht voor mij en voor de mensen dat komen kijken. Hij heeft dit ook met andere paarden. Is dit een gebrek aan vertrouwen met mij? Of gewoon voor aandacht? Hij is het namelijk niet gewoon dat er andere mensen komen kijken.
Nu tegenwoordig ligt de piste onder water, dus rij ik in de wei. En telkens ik hem laat draven, heeft hij het weer. Ik rij wel vaak zonder zadel, dus nu ga ik terug met barebackpad en zadel rijden, want weet dat niet niet goed is om altijd zonder zadel te rijden. Dus misschien had die wat last van mij (het is een stevige fjord). Maar als we dan gek door de wei galopperen zonder zadel of halster dan is hij dolgelukkig :) dus misschien omdat hij het saai begon te vinden??

Pff, ik weet het dus niet :P
Iemand tips voor onze probleempjes :)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:53

Mijn paard ging ook altijd naar mensen toe die stonden te kijken. Om aandacht te vragen :P (tis nou eenmaal een knuffel)
Heb steeds heel streng vol gehouden met heb wegsturen, aandrijven en als ie niet luisterde tik. En aan die mensen gevraagd of ze zich om wilde draaien als ie kwam. En toen was de lol er vanaf en hield ie zn aandacht bij mij :P

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:57

Voor allebij de problemen is een simpel antwoord: bezig houden. Figuren rijden, overgangen, de hele reutemeteut. En als er mensen staan te kjiken vooral geen aandacht aan ze schenken en er zeker niet stil gaan staan, want dat is natuurlijk altijd leuker dan doen wat je ruiter wil :+

Tempus_Fugit

Re: Aandacht bij andere mensen zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:59

Komt het niet toevallig omdat jullie vroeger vaak met die mensen gingen staan praten en daardoor je paard even stil zetten bij die mensen??

Hier wel in ieder geval :P Als er mensen kijken, denkt paard gelijk dat er gepraat gaat worden en dat hij wel kan gaan stil staan bij die mensen

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:07

Ja, ik weet niet hoe het bij hem vroeger ging :) maar ja in de piste komen de mensen dan ook dag zegge, al zeg ik nee liever gewoon doorlopen. Maarja het is ook zon knuffelbeer :P

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 08:55

kan het niet zijn dat het aan jezelf ligt? Ik merk het bij meerdere mensen die ik les geef, dat ze naarmate als iemand staat te kijken net een stukje beter willen gaan rijden dan als er geen mensen staan te kijken. Zo komt er meer druk op de pony dan de pony op dat moment aan kan.

Ik zou zeggen gewoon door rijden zoals je normaal doet. ook al staan er mensen te kijken, dat hoef je nog geen showtje weg te geven. Zelf blijven ontspannen en je pony bezig houden doormiddel dat je dat op normale wijze ook doet.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:48

ppfff dat ligt gewoon aan jezelf, hou je pony aan t werk en ben consequent. probleem opgelost

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:52

ik denk dat jou pony gewoon z'n eigen ding wil doen. Of lekker lui aaitjes ontvangen bij mensen die komen kijken ofwel buiten voluit galopperen. Van zodra hij een beetje moet werken vind hij het saai en probeert er tussenuit te knijpen.

Girley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:36

Flink aan het werk zetten! voltes, overgangen, figuren, laat hem maar werken! En vooral geen aandacht besteden aan de mensen die komen kijken, niet stilstaan en met ze praten. En de wei is weer een ander verhaal, hij is gewend om te doen waar hij zin in heeft daar normaal gesproken, dus moet jij hem er van overtuigen dat dit nu even niet het geval is! Als je aandraaft en hij doet het niet zoals je wilt, doe je dat stukje maar 100 keer over tot ie het wel braaf doet ;) en consequent zijn en volhouden! Succes.

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 19:09

Dankje :D