Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Xindy schreef:Wordt hij gestresst door de andere paarden misschien? In combinatie met een gevoel van opgesloten zijn? Dan zou je het eens in je eentje in de binnenbak moeten probleem.
Is hij de hele tijd zo onrustig in de binnenbak? Of aan het eind minder? Misschien kun je hem eerst (als hij warm genoeg is gestapt) een paar rondjes laten galopperen om zijn energie kwijt te kunnen? Dan loopt hij daarna misschien wat rustiger.
Wat ben je toch weer slim
Mascha1987 schreef:Ik denk zelf dat ik het rijden in de binnenbak even moeten laten voor wat het is en een veel tijd met hem moet doorbrengen in de bak. Op een goeie manier. Spelen etc.
Want ik ben bang dat die nu alleen maar slechte herinneringen er aan overhoudt.
Maar ik wilde wel eerst even weten wat anderen er over te zeggen hebben. Misschien goeie tips of afraders !
tylando schreef:zie jij je paard als werknemer dan? ik heb de mijne voor plezier zowel voor mij als voor hemzelf!
Mascha1987 schreef:ja daar ben ik het wel mee eens.. het is duidelijk dat die er nu niet veel plezier in heeft.
veel overgangen rijden.. lessen volgen, langzamer lichtrijden, op de volte houden, heb ik uiteraard gedaan.
Ik ben niet van plan om maanden niet meer te gaan rijden, maar even de druk eraf, en dan opnieuw beginnen.
Ergens is er iets fout gegaan, ik weet niet wanneer en ik weet niet bij wie.. bij mij of degene die hem hiervoor heeft gereden Maar daarna gaan we gewoon weer verder.