Wikke de kindvriendelijke fries, bitloos!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wikke de kindvriendelijke fries, bitloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:28

Omdat Brittje te groot wordt voor Sedderick, en Lambik nog te onervaren is net als Britt, heb ik haar vandaag op Wikke gezet. Erg lief gezicht! Wikke beviel goed dus we gaan nieuwe kinderbeugelriemen aanschaffen :)

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

opisop_shop

Re: Wikke de kindvriendelijke fries, bitloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:30

ahhh wat koddig!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:32

ooooooh. LIEV!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:33

Ach echt schattig zeg! :+:

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:33

Ziet er lief uit zeg! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:28

Dank jullie voor de leuke reactie's! In het begin durde Britt niet zo goed, maar toen ze eenmaal 2 rondjes gedaan had met mij ernaast ging ze vol goede moed zelf rijden! :D Vandaag hebben we erg geoefend op de draf want dat is natuurlijk wel heel anders dan zo'n kleine hobbelpony en ze vind Wikke nu al net zo leuk als Sedderick! :D

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 08:50

hmm... volgens mij moet dit bij in the picture..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 08:52

Schattig!
Je kunt gewoon gaatjes bijprikken in de riemen en koop dan liever veiligheidsbeugels met zo'n elastiek. Niet mooi, wel veilig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:19

JaneJansen schreef:
Schattig!
Je kunt gewoon gaatjes bijprikken in de riemen en koop dan liever veiligheidsbeugels met zo'n elastiek. Niet mooi, wel veilig!

Deze beugels zijn erg breed voor van die kleine kindervoetje's, beugels heb ik wel in kindermaat van mn shetlandzadeltje, die beugelriemen zijn alleen als dressuurmodel, horen puur bij het zadeltje en zijn al te klein aan het worden voor Britt..

Renske1987 schreef:
hmm... volgens mij moet dit bij in the picture..

Het is toch echt een paard onder het zadel, hoort toch echt bij @ work :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:21

Als je het bij HAW wil hebben dan moet je openingspost aan de eisen voldoen. Dus niveau van amazone erbij, en erbij zetten tegen welke problemen ze aan lopen en aan trainen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:31

Zoals in de openingspost staat is de amazone nog onervaren, dus beginnertje.
We trainen dan ook vooral op houding en zit van Britt en het geven van de juiste hulpen dus veel tempowisselingen (halthouden, stap, draf) en het juist sturen van het paard. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:33

Was slimmer geweest om die info dan in de beginpost te zetten. ;)
Maar ik zie alleen stapfoto's...vind eerlijk gezegd dat je daar weinig rijtechnisch commentaar op kan geven.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:34

Haha vet schattig dit!
Volgende keer wel haar cap even recht op het hoofd zetten, zo heeft ie minder effect als ze een keer mocht vallen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:34

HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar. Wat dus inhoudt dat ze haar teugels een flink eind korter moet nemen, moet zorgen voor goede beugels, rechterop moet gaan zitten, schouders netter naar achteren, cap netjes recht op, paard lijkt niet zo actief te lopen, dus meer impuls. Paard loopt niet netjes nagevelijk ook.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:51

dit hoort inderdaad bij ITP
ziet er vriendelijk uit maar heb je geen andere pony waar je haar op kan zetten?
een klein kind op een grote fries zetten die geeneens haar voeten in de beugels kan doen een cap die niet goed op haar hoofd zit en dan ook nog geen bit erin? [url]ik heb trouwens niets tegen bitloos rijden niet dat ik heel bokt weer over me heen krijg![/url]ik vraag me af hoe dat kind die fries ooit gaat houden als ie d'r een keer vandoor gaat.

verder is hier qua rijtechnisch geen commentaar op te geven

Amke_Fredje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:52

Mega sgattig! ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:57

mimeslosydy schreef:
dit hoort inderdaad bij ITP
ziet er vriendelijk uit maar heb je geen andere pony waar je haar op kan zetten?
een klein kind op een grote fries zetten die geeneens haar voeten in de beugels kan doen een cap die niet goed op haar hoofd zit en dan ook nog geen bit erin? [url]ik heb trouwens niets tegen bitloos rijden niet dat ik heel bokt weer over me heen krijg![/url]ik vraag me af hoe dat kind die fries ooit gaat houden als ie d'r een keer vandoor gaat.

verder is hier qua rijtechnisch geen commentaar op te geven

Voor de shetlander is ze te groot gegroeid, en voor de haflinger zijn zowel pony als ruiter nog te onervaren. Paard is zowel met als zonder bit erg makkelijk te rijden en in de bak kan ze weinig kanten op. Daarbij zijn het enkel stapfoto's omdat ik in de draf het paard vasthoud en dus mee-ren. Daarbij is dit paard zeer makkelijk en erg goed op de stem, zou dus geen stap verkeerd zetten. Het blijft een paard, maar ik ken mijn paard, ook met beginners op haar rug ;)

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:26

Dat ziet er echt heel schattig uit! Zo'n klein meisje op een fries. :D

Ik vind dat dit wel kan als jij zeker weet dat je paard niets gaat uithalen ofzo.
Het is beter dan haar op de haflinger te zetten die misschien wel meer haar maat is, maar wat eerder mis kan gaan. ;)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:04

ziet er heel schattig uit zon klein meisje op een groot paard, vind dat ze het al goed doet, en ja de beugels moeten een stukje korter ja :D misschien kan ze beter leren op een ponytje, haar beentjes komen bijna niet onder het dekje uit, is lastig om dan been te geven voor het paard en voor haar denk ik.
verder vind ik het echt helemaal top en leuk te zien hoe "makkelijk"sommige paarden zijn, zon klein meisje en toch controle hebben :D helemaal geweldig

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:07

Super leuk! :D
En dat bitloos wel erg 'risicovol' is slaat nergens op, met een bit kunnen ze er net zo goed vandoor schieten als ze echt willen! ;)
Maar dit hoort inderdaad in RITP! ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:18

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
In [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 staan de regels van RT-HAW, en hier is onder andere te lezen dat je geen foto's mag plaatsen waarop je zelf niet de ruiter/amazone bent.