Limit @ 1e keer op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karenx

Limit @ 1e keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 16:04

hallo iedereen,

Vandaag was het lekker weer dus ging een vriendin foto's maken van mij op Limit. *-:)
even over Limit:
- Limit
- Ruin
- 9jaar
- KWPN
- ik heb hem sinds maart-
- daarvoor gewoon reacreatief gereden
- we zijn hard aan het lessen en hopen volgend jaar B te kunnen starten

We zijn nu dus hard bezig met b-proefjes, we moeten vooral aan zijn tempo werken (als hij goed voorwaarts is kijkt hij sterren en als die zijn nek netjes heeft wil die al snel insukkelen), aan mijn houding.
mijn eigen commentaar:
-hakken uitdrukken, tenen naar voren en benen stil houden:o
-handen meer rechtop en armen meer ontspannen
-ik moet niet voorover gaan
-in draf/galop soms niet diep genoeg
-meer voorwaarts

de foto's staan niet op goede volgorde ;)

*1. instappen
Afbeelding

2. drafje (niet helemaal diep genoeg) :D
Afbeelding

*3. middendraf (gooit gelijk zijn hoofd in de lucht en ik weet niet wat ik met mijn knieën doe daar :? )
Afbeelding

*4. Galop (niet diep genoeg)
Afbeelding

*5. Draf (vind ik mooiste foto :o )
Afbeelding

*6. :)
Afbeelding

*7. charmant sta-moment :+
Afbeelding

*8. galop
Afbeelding

*9. :D
Afbeelding

*10. even poseren (niet vierkant hellaas) ;)
Afbeelding

*11. nog een foto van zijn hoofdje :~
Afbeelding

tips zijn welkom, zijn we al bijna klaar om startkaart aan te vragen?

Caatje87

Re: Limit @ 1e keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:24

hay!

Op zich wel een fijn beeld. Maar je moet je teugels korter en je handen meer dragend voor je. Nu zet je ze af en toe vast.

veel succes verder!

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:47

Ziet er op zich goed uit, maar ik heb het idee dat je te gespannen op je paard zit, je klem je armen een beetje tegen je aan of niet? Verder heb je een leuk paard trouwens :)

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 16:57

haha, bedankt!
nou ik kan zelf niet echt beoordelen of ik gespannen zit, maar volgens mij niet :o
maar ik zal er eens opletten en even vragen ;)

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:06

Op foto's nummer 10, 9 en 7 heb je je benen goed liggen en je hakken goed uitgedrukt.
Ik heb weleens anders gezien :P

kuss(L)

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:19

hey hier je instructrice...
ziet er goed uit lisa
en idd wat ik je tijdens de lessen al vertel ontspan en draag je armen meer.voor jullie doen is dit nu goed.

xx

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:48

Idd je handen/armhouding en de teugels een stuk korter nemen. Daar komt met name jouw probleem in de aanleuning vandaan, wat jij er vanachter in rijd aan energie gaat er aan de voorkant net zo hard weer uit, je laat hem als het ware onder je vandaan lopen. Met een goede arm en handhouding en door zelf ook meer mee te geven als je paard nageeft zul je zien dat de aanleuning ook veel fijner wordt. Je bent wel goed bezig trouwens door er eerst voor te zorgen dat de achterhand voldoende geactiveerd wordt. Dat ziet er vanaf de foto's ook goed uit. Foto 5 geeft voor de B een prima plaatje.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:07

Je moet inderdaad je handen een stuk hoger houden. Door je handen zo laag bij je paard te houden zijn je handen veel harder dan wanneer je ze wat hoger zou houden. Als je je handen netjes op de juiste hoogte hebt dan je veel makkelijker mee met je paard en zet je je handen ook minder makkelijk vast.
Misschien kan je instructrice je handen en armen eens in de juiste houding zetten als je op je paard zit zodat jij kan voelen hoe dat is.

Daarnaast zou ik als je alleen rijdt echt alleen focussen op jou eigen houding. Let erop dat je je ontspant en dat je handen op de juiste plaats zijn. Let op je tenen en zorg dat je netjes op je kont zit. Als dat een automatisme wordt is het voor jou en je instructrice veel makkelijker om in je lessen verder te komen.
Als je zelf goed zit, dan ga je overgangen rijden om je paard gehoorzaam te krijgen. Je zegt dat hij makkelijk wat sloom wordt als hij met zijn hoofd netjes loopt, ga dus heel streng zijn op je been. Het paard moet meteen naar voren als jij been geeft, zo niet dan geef je een keer harder been, of gebruik je je zweepje. Afhankelijk van jouw paard, maar hij moet naar voren. Als dat goed gaat vraag je hem aan de teugel en probeer je het opnieuw. Het is niet erg als het hoofd een keer omhoog komt als je drijft, het is in de eerste plaats belangrijk dat hij meteen naar voren gaat als jij drijft.
Pas als dat goed gaat kun je eraan gaan werken dat het hoofd netjes op zijn plaats blijft als je wegrijdt.

Je paardje loopt inderdaad nog regelmatig wat te hoog, maar dat zou ik dus voorlopig vooral aanpakken in de les. Je instructrice kan je daar vast mee helpen.

Wat het starten in de B betreft, ik zou ervoor kiezen om pas te starten als je je paard in elk geval op eigen terrein constant netjes aan de teugel kan rijden en als hij goed aan je been en hand is. Op wedstrijd komt er nog een hoop spanning bij natuurlijk en het is zonde als het paard (en jij) de eerste keer meteen een negatieve ervaring opdoen.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:06

leuk paard!~

ziet er al goed uit!.
probeer je handen iets meer te dragen inplaats van op je benen te plaatsen.
en je mag je hakken soms wwel iets meer uitdrukken(kan moment opname zijn )

succes ermee!!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:50

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op dat het de bedoeling is om volgens de regels te reageren?

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:19

Ten eerste je hebt echt een stoer paard! Alleen lijkt het alsof je paard z'n rug weg drukt. Probeer hem wat ronder te rijden, en vooral lang en laag. Zo kan hij zijn lichaam ontspannen en vanuit die ontspanning kan je mooi verder werken. Succes!

wittewitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:56

hoi, wat een leuk paard heb jij!
Ik zou nog even wachten met het aanvragen van een startkaart, maar het ziet er al erg leuk uit. Probeer nog meer aan de aanleuning te werken. Als je paard een constante en stille aanleuning heeft ben je al een mooi stuk op weg.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 16:10

Bedankt allemaal,
heb weer gereden en natuurlijk geprobeerd eraan te werken.
in de binnebak hebben we spiegels en wat ik ervan kon zien liep hij al wel wat dieper.

shanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:25

probeer te ontspannen en je handen te dragen:)
verder ziet het er goed uit;)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 02:41

Vind dat je een erg leuk paard hebt.
Vind wel dat je je handen te laag houd en je armen "te strak" er mag in de elleboog wat meer ontspanning geven. Houdt je handen net wat hogerop foto 3 mag je je hakken wat meer uitdrukken.
Probeer wat overgangen te rijden, voltes en je handen/ armen soepel te houden.

Leuke combi.
Maar zou zelf nu nog niet op wedstrijd gaan. Zou eerst meer bevestiging willen zien/ hebben voor je op wedstrijd gaat. Mag meer naar beneden komen.

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 14:49

ik stoor me erg aan je handen...
Je moet ze echt meer gaan dragen want ze hangen nu gewoon in je kruis... :n
komt erg trekkend over en lijkt me ook niet fijn voor je paard als je zo krampachtig bent met je handen

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 16:52

nou katy, overdrijven kan ook, maar ze zijn inderdaad te laag.
Ik werk er nu aan.
xbeauty heel erg bedankt! :D
altijd leuk om te horen

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:18

teugels mogen wel iets korter, maat wel leuke combinatie hoor! :D
vindt foto 9 & 5 heel leuk ! :)