tips over galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadia_a

tips over galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 21:36

Hallo

Ik heb een vraagje ik heb een probleem met een paard dat ik dressurmatig rij voor iemand
de stap en draf gaan echt perfect.
Maar zodra ik aan wil galoperen gaat hij erg met zijn hoofd omhoog en begint hij heel erg terug te lopen.
Dan probeer ik hem voor uit te laten galoperen mar zodra ik dan meer been geef gaat hij allemaal gekke sprongen liggen maken en stijgeren
heeft iemand dit ook mee gemaakt en hoe heb jij het op gelost alle tips zijn welkom?

Don_Zhivago

Re: tips over galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:15

ik zou eerst 100% uitsluiten dat er niks medisch is, dus eventueel de rug,zadel of tanden oid..

want het is niet normaal gedrag.. hij gaat duidelijk in staking..

hoe oud is dit paard? en hoe doet hij de galop aan de longe??

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:38

Kan het niet aan jou zit liggen, dat je te veel met je been knelt of te veel vasthoud van voren.

Ik zou juist mijn been eraf halen en wat meer uit zijn rug gaan zitten zodat hij weg kan, maar hij vind het duidelijk nog erg moeilijk.

Je zou ook iemand aan de lijn kunnen zetten en die ondersteuning geeft door hem achter wat drijvende hulp te geven, maar als hij gaat weer ontspannen.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:41

idd eerst eens even aan de longe proberen,en dan eens een bijzet teugeltje erop,en dan ook eens eventueel met een dubbele longe gaan werken,let wel op dat je dit niet gaat doen als je niet weet hoe je hiermee werkt,vraag anders hulp aan iemand die dit wel goed kan

nadia_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 13:42

ja we hebben hem helemaal na laten kijken en er was niks aan de hand
en aan de longeerlijn galopeert hij wel gewoon
Hij is nu 14

oke dat met de longeerlijn kan ik wel eens proberen

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:06

Ik zou zeker geen bijzet eraan doen, dan spant hij zich juist nog meer en word gedwongen om naar beneden te blijven en je wil juist achter de oorzaak van het omhoog gaan komen toch?

ook een 14 jarige kan de galop nog moeilijk vinden , vaak is het een combi van balans van de ruiter en paard.

Hij zal aan de longe los zeker galopperen , omdat hij dan zijn eigen balans kan aanhouden, maar vaak is het probleem dat de balans verstoord word met een ruiter erop , weet niet in hoe verre dit paard zijn balans is veranderd door een juiste training??
Hoe galoppeert aan de long, met zijn hoofd naar buiten?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:28

in dat geval denk ik dat het door het zitten van de ruiter komt.. misschien zit je te zwaar of klem je ergens.. iets wat bij hem niet lekker gaat..

probeer het indd eerst eens aan de longe met druk vanaf achter..
mocht je er weer op gaan, ga dan eerst eens in de verlichte zit, daarvan uit een paar passen zitten en weer staan..
steeds wat langer gaan zitten en dit uitbreiden...

nadia_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 18:25

ja hij heeft 7 jaar stil gestaan voor dat ik hem kreeg en de spieren beginnen nu ook wel te komen.
maar ik zal het een s proberen
nee hij gallopeert niet met zijn hoofd naar buiten