Op de achterhand laten lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyta

Op de achterhand laten lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 16:30

Hee bokkers!

Ik had een vraagje, als mijn paard alouette (draver) naar beneden vraag gaat ze meteen op de voorhand lopen wat moet ik doen om haar niet op de voorhand te laten lopen maar op de achterhand? :o

Hier een foto waar ze het doet:
Afbeelding
Groetjes:D

Alvast bedankt +:)+

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:44

Veel overgangen, en binnen een gang tempowisselingen. Actief op je been houden dus een beenhulp moet onmiddellijk reactie van je paard krijgen. Veel figuren / wendingen vragen. In het begin zijn ze meestal op de voorhand, niet teveel zorgen over maken. Heeft tijd nodig om de juiste spieren te versterken en te versoepelen (oh ja en les van een goeie instructeur / instructrice blijven nemen). Ligt het aan mij of is je paard op de foto wat ingevallen? Het kan ook door het moment komen hoor, anders goed ontwormen.

Annelies_vf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:49

Als je je paard naar beneden wil vragen en ze dan op de voorhand gaat lopen is dit niet erg fijn.
Zelf heb ik dit ook gehad met m'n paard tot we bij Bartels gingen trainen.
Je moet je paard van achter naar voren rijden, dit wil zeggen benen geven zodat de achterhand ondertreedt en daarop vanvoor begrenzen. Met oneindig veel geduld wachten tot je paard nageeft of deze lossigheid uitlokken door halve ophoudingen te maken. Ga zeker niet trekken of laat je tempo niet dalen !!!Dit is niet iets dat je op 1 dag of op enkele uren klaarhebt, dit vergt tijd. Ook voor je paard die eerst niet echt zal begrijpen wat de bedoeling is.
Je moet je paard laten "zitten" en zeker niet op 1 schouder laten vallen, rechtrichten is belangrijk !!!
véél succes !!!

ponyta

Re: Op de achterhand laten lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 16:57

Alle 2 bedankt!

Jade15:: Ja klopt waas had ze wel woren op die foto, dit is in het begin toen ik haar had julie ofzo is deze foto gemaakt, maar we hebben al een wormen kuur gegeven. en is nu weer hele maal over :D