Sidera @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sidera

Sidera @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:42

Hallo,

Deze foto's zijn gemaakt toen ik Sidera precies een jaar, een maand en en dag had :Y)
Sidera is een E pony merrie, en ons niveau is bijna B. Waar wij tegen aan lopen zijn:

- Altijd ontspanning hebben. (gaat al stukken beter)
- We vallen wat op de voorhand
- Netjes rechtopzitten
- Handen hoog
- Mijn benen moeten soms iets naar achteren
Wat ik veel oefen: schijnovergangen, terugrijden, kleine en grote voltes, slangenvoltes en gebroken lijnen

Mijn dekje zit wel erg naar voren zie ik, normaal niet.. En normaal rijd ik echt altijd met cap maar deze was zeiknat geregend
Foto's hebben copy-right stephz-design. Thx Steph! En zijn van mij en mijn paardje.
Wat een heerlijk dier is ze toch he?

instappen
Afbeelding

Draf, armen naast mijn lichaam houden :Y)
Afbeelding

Deze foto vind ik wel erg mooi, jammer dat ik wat voorover zit!
Afbeelding

Ok ik moet rechtop zitten, handen hoog benen terug en jammer dat ze haar mondje open heeft maar ik vind haar hals heerlijk hier!
Afbeelding

Afbeelding

De mooiste foto van de dag!!
Afbeelding

Afbeelding

Afwenden
Afbeelding

Deze vind ik ook gaaf.
Afbeelding

Wat ik hier doe? Geen idee
Afbeelding

Klaar :D
Afbeelding

Haar koppie
Afbeelding

Even een linkje omdat het anders te veel foto's zijn
http://img267.imageshack.us/i/sidera02.jpg/

http://img267.imageshack.us/i/sidera03.jpg/

Afbeelding

Afbeelding

En een hele mooie blackfoto
Afbeelding

Tips welkom :D
Laatst bijgewerkt door Sidera op 06-11-09 21:08, in het totaal 4 keer bewerkt

nnicolex

Re: Sidera @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:53

Ziet er leuk uit hoor,
wat een prachtig paardje!
Probeer inderdaad te letten op je benen, en zorg dat je je ellebogen ook buigt. ;)
succes verder nog!

reentje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:34

Ziet er goed uit, je heb zelf al aan gegeven wat er verbeterd kan worden. Ik heb alleen het idee dat je zadel net iets te klein is voor jou.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:42

reentje13 schreef:
Ziet er goed uit, je heb zelf al aan gegeven wat er verbeterd kan worden. Ik heb alleen het idee dat je zadel net iets te klein is voor jou.

Dat idee heb ik ook :)
Je zit vrij ver achter in de lepel namelijk..

Je geeft inderdaad je eigen commentaar al wel :P

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:45

NonaWen schreef:
reentje13 schreef:

Dat idee heb ik ook :)
Je zit vrij ver achter in de lepel namelijk..

Je geeft inderdaad je eigen commentaar al wel :P

Bedankt voor het commentaar iedereen :D

En over dat zadel: Sidera heeft een heel erg korte rug met hoge schoft.
Dus alle zadels groter dan 17" passen niet, dan ligt ie te ver naar achteren.
Sommige 17" passen zelfs niet. Dus ik heb niet heel veel keuze.
Ik zelf had niet echt het idee dat ik te klein ben maar dat zou natuurlijk wel kunnen..
Helaas kan ik daar dus niets aan doen.

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:15

Ziet er goed uit!
Ik zou alleen proberen je handen wat meer boven zijn schoft te dragen ipv om en nabij het zadel :-)!
Leuke foto's, die laatste vind ik ook erg mooi!

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:21

Ziet er leuk uit hoor! Verbeterpunten geef je zelf aan. Sluit me inderdaad aan dat het zadel te klein lijkt. Je zit erg achterin. Wellicht een idee om een keer zonder beugels te rijden? Dan vind je zelf de juiste plek in het zadel. Mooie foto's!

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:23

Leuk paard, je leunt zie ik op de foto's veel met je handen, of op het paard, of op het zadel, je hoeft de teugels niet kort te hebben, maar wel strak!

xx

suzannef91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:53

Het valt mij op dat je over alle foto's waar je zelf maar voor een deel op staat of zelfs helemaal niet je het positiefst bent.
Als je een goed zelfvertrouwen hebt, en tevreden bent met het feit dat je nog een paar dingen moet leren, gaat dit leerproces veel sneller.

Acceptatie van je eigenrijvaardigheid helpt in het leertraject dat je doorloopt tijdens het leren paardrijden!

Verder ziet het er goed uit hoor, je moet alleen de puntjes op de i zetten, en dan is het helemaal super!

Lydialoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:57

ziet er erg goed uit.
denk alleen om je handen.
je mag ze iets meer dragen zodat je ook makkelijker mee kunt gaan in zijn/haar beweging.
de tip van zonder beugels rijden is ook erg goed.
en daar zou ik zeker wat mee doen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:21

Hele mooie foto's, vooral die blackfoto vind ik erg mooi.
Jullie vormen een hele leuke combi en het ziet er heel vriendelijk en ontspannen uit.
Met je eigen op- en aanmerkingen ben ik het eens.

Je schrijft dat je je benen soms wat meer naar achter moet doen, mijn probleem is juist dat ik ze meer naar voren moet doen :D
Succes met werken aan je houding, weet ondertussen uit ervaring dat het heel moeilijk is om een gewoonte af te leren |o , maar waar een wil is is een weg zei mijn moeder vroeger altijd dus we oefenen stug door :)

P.S. Het lijkt of is je dekje een veelzijdheidsdekje ipv een dressuurdekje???

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 18:21

Bedankt iedereen!

Ik zal het wel eens proberen, zonder beugels. Deed ik vroeger vaak op de manege en verzorgponies, maarja, kan geen kwaad om te proberen toch?

@Ulfeino Ja gewoontes zijn inderdaad lastig, maar ik ga het proberen. Jij ook succes trouwens

@suzannef91 Nu jij het zegt zie ik het ook.. Hmm opvallend. Mijn zelfvertrouwen is op zich niet echt laag maar ik heb wel de lat redelijk hoge voor mijzelf. Omdat ik wat perfectionistisch ben soms. (niet altijd) Ook bedankt voor de tips en het commentaar :D

p.s. Ja inderdaad een vzh dekje, die was niet van mij. Maar ik dacht, groen staat wel leuk voor de foto's :D

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:28

Hay!

Het ziet er over het algemeen wel vriendelijk uit en dat vind ik het belangrijkst!

Ik denk dat je, je teugels wat korter moet pakken en je handen dragend voor je moet houden. Nu zit je vaak met je handen op het zadel en ze je je paard onbewust vast, doordat je hand niet goed meegaat met de mond als ze op het zadel rusten.

Veel succes!

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:51

Is je paard een draver? Had ik niet gedacht! Ik vind dat je een heel leuk paard hebt, hij loopt mooi verzameld. Maar je handen mogen nog wel iets rechter en meer ontspannen ;)
Laatst bijgewerkt door lindake op 09-11-09 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderde reactie verwijderd

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 18:17

Ja bedankt, die handen zijn nu inderdaad mijn nr 1 prioriteit om aan te denken bij het rijden :P

@draverlover Eigenlijk weet ik het niet, ze heeft pas 2 jaar geleden papieren en chip gekregen dus ze heeft in ieder geval nooit op de baan gelopen want daar heb je dus chip voor nodig. Maar ze heeft wel de draf van een draver en moeite met de galop. ;)

Ikzelf denk daarom aan kruising draver.. Maar weer ontopic, bedankt voor je commentaar, klopt ja

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:29

Ik vind het er wel netjes uitzien, zeker als je kijkt hoe vreselijk zwaar de bak is. Op sommige foto's zie niet eens de kogels meer.
Doe maar voorzichtig aan, voor je het weet hebben ze een beenblessure.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:33

@andere 3 personen; ja de bak is wat zwaar ja, gelukkig heeft het van de week lekker geregend en is het weer wat minder, maar om er niet in te rijden vind ik iets overdreven. Hij wordt vaak weer gelijkgetrokken, en deze keer had ik pech, en was hij erg meul. Kan ook best eens gebeuren

@ suelza, wat leuk dat je reageert in ons topic :D We blijven natuurlijk lekker oefenen (vanuit dezelfde ideen) en ik ben nog steeds erg blij met hoe je ons geholpen hebt. Ik hoop dat het goed gaat met jou en je paarden.

Bedankt weer voor de reacties iedereen. :)
Laatst bijgewerkt door lindake op 09-11-09 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:49

Ziet er leuk uit saar! :D

Om maar even commentaar te geven, misschien kan jij wat verder naar voreni n het zadel zitten, dan past het beter denk ik :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:59

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW zijn verwijderd.

wittewitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:59

Leuke foto's zeg. Ik heb het idee dat je je hand een beetje vastzet en dat je paard vrij voorwaarts is. Probeer het een beetje meer onder je te houden, zodat je af en toe ook even je hand kunt ontspannen. Verder een hele leuke combinatie hoor. veel plezier met rijden.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 07:17

Bedankt voor je tip, dat probeer ik inderdaad ook elke keer :D
Ze is heel erg voorwaarts zelfs.

Ik zal eens opletten of ik mijn hand vastzet, ik probeer dit niet te doen maar misschien doe ik dat wel onbewust

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 07:38

het ziet er best netje uit, leuke pony. Maar die bak is echt enorm diep zeg, dat hij nog voorruit komt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:06

Wat een leuke pony!
Ik heb alleen een puntje, ik denk dat je armen zo zijn omdat je deze gebruikt om je balans te houden in je stoelzit. Je zit erg op de achterkant van je zadel en daardoor gaan je voeten naar voren en rij je achter de bewegingen. Hierdoor kan je niet correct de achterhand erbij rijden en moet je erg veel van voren doen. Licht contact , wat nu heel moeilijk is, zou genoeg moeten zijn. Je ziet nu dat je je paardje van voor probeert te laten buigen maar hij er achter niet genoeg onder kan komen.
Verder vind ik dat jullie het goed doen na een jaar!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 08:17

lailapri schreef:
Wat een leuke pony!
Ik heb alleen een puntje, ik denk dat je armen zo zijn omdat je deze gebruikt om je balans te houden in je stoelzit. Je zit erg op de achterkant van je zadel en daardoor gaan je voeten naar voren en rij je achter de bewegingen. Hierdoor kan je niet correct de achterhand erbij rijden en moet je erg veel van voren doen. Licht contact , wat nu heel moeilijk is, zou genoeg moeten zijn. Je ziet nu dat je je paardje van voor probeert te laten buigen maar hij er achter niet genoeg onder kan komen.
Verder vind ik dat jullie het goed doen na een jaar!

Zo had ik het nog niet bekeken, ik zit inderdaad wat ver naar achteren in mijn zadel en doe mijn benen dan naar voren maar vooral omdat ik doorzitten en terugrijden anders moeilijk vind. Dus alles daarover klopt wat je zegt, wat alleen niet klopt (nouja naar mijn mening dan :P) is dat het moeilijk is om licht contact te houden. Ze is erg licht in mijn handen en alleen op stukjes is dit niet zo... Ik zal mijn zit sowiso aanpassen, moet ook idd maar ze is absoluut niet zwaar in mijn hand.

Na alle tips heb ik gisteren echt goed opgelet bij het rijden om meer in mijn zadel te zitten en mijn armen goed. (benen gingen dan al automatisch??) En ik ben er achter gekomen dat ik deze houding aan nam omdat het dan makkelijker is om door te zitten en terug te rijden.

Nouja bedankt dus iedereen, we gaan ermee aan de slag weer.

xEvaFay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 08:20

Super beestje :)
& combi ziet er ook goed uit!