Clinic @ Sander Marijnissen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SAN_REMO

Clinic @ Sander Marijnissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 21:51

Hallo Allemaal,

Hier een paar foto's van een clinic van Sander Marijnissen met mijn
5 jarige San Remo x Democraat. Hij is nu M1+19.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:53

jeetje wat een prachtpaard, maar volgens mij moeten er bij HAW minimaal 5 duidelijke rijfoto`s geplaatst worden ;)

jacqii

Re: Clinic @ Sander Marijnissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:54

wat een gaaf paard ziet er leuk uit!!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:55

volgens mij moet er trouwens ook nog wat meer informatie in de openingspost, sorry dat ik zeur maar anders wordt dit topic waarschijnlijk gesloten ;)

cay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:59

weeennn!!!!! ziesto is de best met cayleigh samen dan:P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:11

Als ik het goed zie zie ik een valse knik... (buiging komt vanuit de derde/vierde halswervel)
De oprichting lijkt meer vanuit de hand/teugels te komen dan vanuit de achterhand, hij draagt ook niet maar stuwt als ik het goed zie iig.
Je ziet hem erg zijn onderhals aanspannen.

Paard mag eerst veel meer over de rug lopen voordat je ook maar enige oprichting vraagt: oprichting komt ook vanuit de achterhand dus die moet eerst sterker worden voordat je oprichting kan verlangen.

Verder mag je zelf wat minder achterover hangen: zo stoor je je paard in zijn beweging, kan hij minder goed de rug bollen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:14

mooi paard en ik ga helemaal met x marr mee....
kan je wat vertellen over de aanwijzingen en tips die je gehad heb van Sander Marijnissen ?

SAN_REMO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 22:16

x_Marr schreef:
Als ik het goed zie zie ik een valse knik... (buiging komt vanuit de derde/vierde halswervel)
De oprichting lijkt meer vanuit de hand/teugels te komen dan vanuit de achterhand, hij draagt ook niet maar stuwt als ik het goed zie iig.
Je ziet hem erg zijn onderhals aanspannen.

Paard mag eerst veel meer over de rug lopen voordat je ook maar enige oprichting vraagt: oprichting komt ook vanuit de achterhand dus die moet eerst sterker worden voordat je oprichting kan verlangen.

Verder mag je zelf wat minder achterover hangen: zo stoor je je paard in zijn beweging, kan hij minder goed de rug bollen.

Juist omdat hij vanuit achter vertrekt ga je vanzelf naar achteren!
Mijn paard loopt al ontspannen over de rug als ik niks doe zelf als ik longeer aan ze halster loopt hij met ze neus over de grond.
ben het dus niet helemaal met je eens!!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:19

Met de neus over de grond is dan misschien een teken van ontspanning, het zegt niets over het ruggebruik. Daar is toch echt een actieve achterhand voor nodig, het aanspannen van de buikspieren en het loslaten van de rug.
Hij stuwt vanaf achter, hij draagt niet, tenminste ik vind het er niet uitzien als dragen: de achterbenen blijven dan meer onder het lichaam ipv. nog een stuk te blijven staan bij beweging naar voren.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:21

Je zit nooit naar achteren idd

Ontlastende, midden- en belastende zit

Om de rug van het paard te kunnen belasten of ontlasten zijn er in de klassieke rijkunst drie soorten v.w.b. ''de zit''. Door kantelen van bekken kan de ruiter de volgende zit aannemen:

1. Ontlastende, verlichte zit (bij jonge paarden).

2. Middenzit.

3. Belastende zit (ter verzameling).

Een ruiter moet zijn zwaartepunt boven die van het paard houden en bij een jong paard ligt dat zwaartepunt (rode stip) verder naar voren, waardoor de ruiter ook wat naar voren in de ontlastende zit zit en meer gewicht op de bovenbenen dan op de zitbeenknobbels draagt. Naarmate het paard meer gewicht op zijn achterhand draagt, buigt hij zijn ''hurken'' meer (groene strepen) en komt ook zijn zwaartepunt verder terug, waardoor de ruiter steeds rechter op komt te zitten

SAN_REMO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 22:21

garny95 schreef:
mooi paard en ik ga helemaal met x marr mee....
kan je wat vertellen over de aanwijzingen en tips die je gehad heb van Sander Marijnissen ?

Uhm tips en aanwijzigen..

Moest veel naar voren rijden en heel veel stellig en buiging!!
En heel veel schakelen.
verder hebben we aan veel oefeningen gewerkt , schouderbinnenwaards, traver ect.
Mijn paard is pas een groot jaar onder het zadel, hou daar wel rekening mee ook met de foto's.
Misschien is die ook nog niet sterk genoeg van achteren dat is dan normaal!

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:23

Benieuwd wat je lesgever over zijn aanleuning te vertellen had? Nochtans ziet het er een tof paardje uit!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:25

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.