Moeite met galop in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muisje1984

Moeite met galop in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 21:38

Ik heb een probleem, sinds 5 maanden heb ik een haflinger ruin van 6 jaar die hiervoor eigenlijk nooit wat gedaan had.
Nu ben ik hem best intensief aan het trainen, en dat gaat redelijk op 1 ding na de galop.
Buiten is het geen probleem en als er een paardje voor hem zit in de bak is het ook geen probleem.

Last van zijn gebit kan niet want de tandarts is net geweest.
Hij doet wel erg vaak als ik in de galop wil zijn hoofd helemaal naar beneden, en hij loopt sinds kort achteruit als ik met het zadel kom.
Nu komt er over een week iemand een nieuw zadel aanpassen. In de longeerbak galoppeerd hij trouwens wel netjes door.
Op het rechte stuk van de bak springt hij als ik geluk heb netjes in galop maar als de bocht komt gaat hij terug in draf of hij gaat gewoon recht door... Als ik hem dan een tik op zijn kont geef, geeft hij negen van de 10 keer een enorme bok.
Zou dit echt allemaal door het zadel kunnen komen, want met de stap en de draf heeft tie nergens last van???

Groetjes

midgie

Re: Moeite met galop in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:48

Zou heel goed kunnen dat dit door het zadel komt, probeer eens zonder zadel te rijden,
Als het paard al wegloopt als jij met het zadel aankomt, zou ik het zadel er zeker niet meer op leggen, jij zou te kleine schoenen ook niet aantrekken, het paard vertelt jou iets , luister daarnaar.

Margeeske

Re: Moeite met galop in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:55

Weet je zeker dat je hem mooi voorwaarts hebt lopen? Anders kun je een keer aan de longe trainen, dus iemand longeert je paard als je erop zit. Gaat hij dan wel in galop? Maar voor je er weer op klautert eerst even je zadel laten nakijken enzo.

suzannef91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:52

Ik denk dat het komt omdat je paard:

- evenwichtsproblemen heeft, en dus niet door de hoek KAN galopperen of
- je paard niet genoeg bespiering heeft om te galopperen door een hoek.

Ik raad je aan (allebei de problemen zijn hiermee op te lossen) om veel te gaan longeren, waardoor je paard veel moet buigen. In galop kan dit heel erg moeilijk voor hem/haar zijn, maar hoe langer je traint hoe beter het gaat!

Succes ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:57

suzannef91 schreef:
Ik denk dat het komt omdat je paard:

- evenwichtsproblemen heeft, en dus niet door de hoek KAN galopperen of
- je paard niet genoeg bespiering heeft om te galopperen door een hoek.

Ik raad je aan (allebei de problemen zijn hiermee op te lossen) om veel te gaan longeren, waardoor je paard veel moet buigen. In galop kan dit heel erg moeilijk voor hem/haar zijn, maar hoe langer je traint hoe beter het gaat!

Succes ;)

en dit in combi met een slecht passend zadel!!!