Ik rij Codar zo nu en dan als zijn ruiter te weinig tijd heeft ofzo. Ik rijd dan vooral op conditie en wat simpele oefening zoals schakelen en wat figuren rijden.
Codar is een zoon (ruin) van Darco.
Vandaag heb ik mijn vriendin gevraagd om foto`s te maken, vooral om aan mijn eigen houding te werken. Ik heb geen les momenteel. En dat mis ik zelf wel erg. Ik was niet echt blij met de foto`s maar hoop hier toch wat tips te krijgen.
Ikzelf rij als recreatieruiter wat dressuurmatig in de bak en vooral buitenritten. De droom is er wel om met mijn eigen paardje over een paar jaar wat dressuur te gaan rijden op wedstrijden.
Bij deze shoot heb ik dus weinig aan de houding van Codar gewerkt maar vooral aan mijn eigen houding. Daarin wel voorwaards gereden. Op het einde zakte hij een klein beetje.
Waar ik bij de foto`s toch van schrik is dat ik nogal vaak voor mijn gevoel te veel spanning op de teugels heb. Zo voelde het niet maar zo ziet het er wel uit vind ik. Normaal rij ik hem meestal bitloos maar juist voor de foto`s niet gedaan, en had dat mss beter wel gedaan.
Op dit moment werk ik met hem vooral rond ontspanning en achterhand proberen er onderin te krijgen.
Bij mezelf en mijn houding zijn mijn grootste werkpunten dat ik een slechte beenligging heb. Mijn benen gaan alle kanten uit. Hakken zijn ook zeker niet altijd uitgedruk maar soms zelf opgetrokken...
Verder weet ik van mezelf dat ik soms met mijn hand over de manenkam ga bij het sturen of stelling vragen ofzo.
Ik weet dat Codar een groot paard is en ik klein. Dat maakt het soms wel moeilijk. Maar het is dan ook niet mijn paard maar een paard op mijn werk.
Oke, hier de foto`s
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.