Wie weet wat dit kan zijn. Mijn paard voelt sinds kort stug met rijden, niet echt kreupel maar ook niet fijn. Ik zag met stappen aan de hand dat zijn z´n ene achterbeen schuin onder zet en er ook een beetje mee draait als ie hem neezet. Wat kan het zijn en vooral wat kan ik er aan doen?
KSAC
Geplaatst: 31-10-09 21:02
Is hij niet toevallig heel scheef in zijn lichaam? Dat hij daardoor één been gaat belasten? Ik weet niet of dat geld voor achterbenen?
En misschien kun je het laten zien met een filmpje of foto? Geeft wat meer duidelijkheid
Shanedow
Geplaatst: 31-10-09 21:09
Valt het je echt nu pas op? Heeft hij het neit langer?
De pony van mijn vriendin heeft dit ook dit heeft hij vanaf dat ze hem kocht en is haar ook verteld toen ze hem kocht. Er werd ook bij verteld dat dit minder (punten) goed zou zijn voor wedstrijden omdat ze daar ook op letten. Nou kan hij ermee geboren zijn, door scheefheid maar het kan ook van een blessure zijn. Hij heeft er geen last of moeite mee.
Dit kan dus iets zijn wat het paard van zijn geboorte heeft (foute bouw/afwijking in de bouw), het kan komen door een scheefpaard maar ook iets dat word veroorzaakt door een blessure.
Als je paard nog goed te rijden is en geen pijn heeft kan je de stug/stijfheid weg rijden door veel oefeningen te doen zoals voltes (openen/sluiten), slangenvoltes, stelling/buiging en achten rijden (peren).
ik zou verder geen oorzaak kunnen bedenken dus blijf even volgen
hier staat een paard die dit ook heeft die heeft in zijn stal klem gelegen tussen de deuropnening in terwijl de deur dicht was dit is nu 1 jaar geleden en nog steeds loopt die zo raar dit gaat ook niet meer weg
volgens de DA is zijn knieschijf op en kapot en wipt altijd eruit
rll
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-09 21:18
als ie scheef is, wat dan?
Shanedow
Geplaatst: 01-11-09 01:40
Als het paard inderdaad scheef is zou je hem moeten rechtrichten. Hierover zijn vele topics en er valt genoeg over te vinden .
* Inderdaad= Dus niet er van uitgaan dat en op die manier bezig want dat lost niks op. Eerst vaststellen wat het probleem is en waar het wegkomt dan een oplossing of oefening inbrengen.
maar alsnog is de site een aanradertje
Laatst bijgewerkt door Shanedow op 01-11-09 01:43, in het totaal 2 keer bewerkt