Keur merrie Ulana ( Flemmingh )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vbl

Keur merrie Ulana ( Flemmingh )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:25

Volgende week start ik voor het eerst met Ulana op concour in de B.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vilouma

Re: Keur merrie Ulana ( Flemmingh )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:29

vind dat dit een paard is wat zo de B doorvliegt als i kzo kijk ,komt ook zeker goed!

Ik erger me wel heel erg aan jou hande,je lijkt wat te hangen aan de teugels en je inwerking lijkt streng,let hier egr op ,handen lager en meer meeveren :)

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:31

Het ziet er op de foto een beetje gespannen uit. Probeer ook je handen te ontspannen als ze lekker loopt en lekker mee te gaan met de beweging.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:31

Ik vind het er ook goed uitzien, maar inderdaad, je handen.
:j

Ze loopt vaak achter de loodlijn en ik heb het idee dat dat komt doordat je soms zo streng inwerkt.
:)

Veel succes met de wedstrijden!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:32

Erg leuk paard, maar het ziet er van voor nogal strak uit. Ze heeft een beetje een gedwongen knik in haar hals. Probeer haar meer van achter uit te rijden, de voorkant komt vanzelf mee. Het is wel een paard met potentie, maar als de achterhand er beter onder wordt gereden is het helemaal een plaatje.
Even een tipje, ik zou wat meer informatie in je openingspost zetten (zie regels HAW) anders word je topic gesloten, dat zou jammer zijn ;)
Laatst bijgewerkt door KimE op 31-10-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:32

Mijn handen ogen idd wat streng, ze was dit keer met rijden wat sterk maar wilde haar toch aan elkaar blijven rijden.

Hoop dat de wedstrijd goed gaat!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:34

Machtige merrie! Ze loopt soms idd iets achter de ll. Succes op wedstrijd!

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:34

viel mij indd ook als eerste op, dat je heel streng bent met je handen, probeer daar op te letten!

verder een erg leuk plaatje! succes met de wedstrijden!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:38

een prachtig paard, maar nog een beetje een gespannen plaatje, bij jou als bij het paard.

Probeer voor jullie beide vooral aan die ontspanning te werken zodat het er "makkelijk" uitziet. D
an is het plaatje al weer een heel stuk beter.

veel succes op de volgende wedstrijd! hou je "ons" (op bokt) op de hoogte??

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:44

Sorry, maar ik vind dit er absoluut niet prettig uit zien.
Op iedere foto zie ik uitgetrokken mondhoeken, hele, hele strenge handen en heel veel spanning. Waar is de ontspanning gebleven? Zowel bij jou als bij het paard staat alles strak. Ze loopt niet ontspannen over de rug, houdt heel erg vast achter de kaak en volgens mij hoeft er nog geen oprichting gereden te worden in de B...
En jij ook, ontspan, haal adem, rij niet met je spierballen, maar leer op zelfs je pinken te kunnen rijden...
Het is niet dat jullie het niet kunnen, maar dit vind ik totaal geen prettig beeld. Probeer vwnw te rijden uit de ontspanning-aanspanning en durf los te laten.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:48

RianneH schreef:
Sorry, maar ik vind dit er absoluut niet prettig uit zien.
Op iedere foto zie ik uitgetrokken mondhoeken, hele, hele strenge handen en heel veel spanning. Waar is de ontspanning gebleven? Zowel bij jou als bij het paard staat alles strak. Ze loopt niet ontspannen over de rug, houdt heel erg vast achter de kaak en volgens mij hoeft er nog geen oprichting gereden te worden in de B...
En jij ook, ontspan, haal adem, rij niet met je spierballen, maar leer op zelfs je pinken te kunnen rijden...
Het is niet dat jullie het niet kunnen, maar dit vind ik totaal geen prettig beeld. Probeer vwnw te rijden uit de ontspanning-aanspanning en durf los te laten.

Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik vind dit totaal geeeeeeeeeeen prettig beeld geven. Ik weet niet met welk doel je je paardje rijdt, maar dit is typisch het in elkaar trekken van de voorkant.
Sorry, vind dit nog geen eens B-waardig, want zo hoort een paard in de B niet te lopen.. :\

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:54

ik vind zelf deze manier van rijden niet erg goed voor het paard,

maargoed al zal ik dan toch commetaar hierop gaan geven dan kan ik niks anders mee zeggen als wat RianneH al heeft gezegt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:56

IK ben het eens met Wolin Lotte, probeer hem lekker vanuit die schoft te laten dalen, pak hem van daar uit iets op, neusje eruit, en walla, start in de B, daar vlieg je dan door... Maar dit is zeker geen plaatje voor het B... Maar ook niet voor hoger dan de B

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:08

Nee inderdaad ook niet in de klasses hoger dan de B..

@TS: Skala der Ausbildung wel eens doorgenomen? Dan weet je ook hoe de ontspanning en losgelatenheid ontstaat? In ieder geval niet door de voorkant flink in elkaar te trekken, want dat is wat ik hier zie >;) . Ik ben van mening dat je je eerst moet gaan verdiepen in hoe een paard gereden dient te worden, dit beeld klopt van geen kanten voor een paard wat in de B gestart moet gaan worden. Zorg eerst voor een correct gereden paard en een correct zittende ruiter.
[WZ] skala der ausbildung

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:15

openingspost voldoet niet aan de regels van haw

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:34

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.