constante verbinding zoeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

constante verbinding zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 10:38

Hallo allemaal!

Maandag heb ik priveles gehad met mijn leasepaard. Mijn instructeur heeft me veel uitgelegd over de constante verbinding met het paard. (Ik rijd nu F3, F4) Hij zei dat ik te zacht ben in mijn handen en dat er geen constante verbinding is met de mond van het paard en dat het een kwestie van oefenen is voordat dat lukt en dat er een "kwartje moet vallen". Natuurlijk wil ik heel graag leren hoe ik een goede verbinding kan hebben.

Heeft iemand hiervoor aanwijzingen of tips?

Monster_tos

Re: constante verbinding zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:34

Ik leg het zelf altijd uit door te vertellen dat je de teugels als 2 elastieken moet zien. Die elastieken staan net op spanning. Dus absoluut niet trekken!! Maar je moet de druk zo houden dat je elastiek niet los valt of te gespannen word. Net zo veerkrachtig rijden dus als een elastiekje. Die kan strakker en losser komen zonder te trekken of los te vallen.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:56

Monster_tos schreef:
Ik leg het zelf altijd uit door te vertellen dat je de teugels als 2 elastieken moet zien. Die elastieken staan net op spanning. Dus absoluut niet trekken!! Maar je moet de druk zo houden dat je elastiek niet los valt of te gespannen word. Net zo veerkrachtig rijden dus als een elastiekje. Die kan strakker en losser komen zonder te trekken of los te vallen.

Kan het niet beter verwoorden!!
misschien toevoeging;
Waarschijnlijk moet je je teugels dan wel iets meer op maat nemen, als je arm/handhouding goed is zit daar de rek in om (zoals
Monster_tos zegt) te rijden als een elastiekje.
Als de verbinding verdwijnt, dus je teugels te los, is je paard je kwijt en komen bepaalde hulpen niet goed door waardoor je miscommunicaties met je paard krijgt en dat wil je natuurlijk niet ;)

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:27

Mijn lesgeefster zegt ook altijd dat ik meer contact moet hebben met de teugels en mijn teugels veel korter moeten, maar dan lijkt het zo zwaar zoveel "gewicht" op de teugels. Maar ik moet echt proberen me hieraan te houden alleen denk ik dan dat ik mijn pony in de mond trek.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:50

Als je je teugels gewoon goed op maat hebt en een constante verbinding hebt moet er niet veel gewicht in je handen liggen. Dan is er iets mis met de aanleuning van je pony. Waarschijnlijk hangt hij dan, dit moet je goed voorwaarts oplossen zonder hem voor los te gooien. Maar daar moet je instructrice je mee kunnen helpen!