Johnny Walker 1 maand onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Johnny Walker 1 maand onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 20:20

Johnny Walker is een 4 jarige ruin die ik eigenlijk te koop heb staan maar nu ik al een paar super fijne ritten heb gehad met hem ben ik zo langzaam aan aan het besluiten hem te houden..

Johnny is nu 1 maandje onder het zadel en loopt heel fijn nageeflijk. Wel loopt hij nog erg op de voorhand.

Nou hier de foto's en ik weet dat ik af en toe naar voren zit en geld aan het zoeken ben:

Eerste keer onder het zadel(1 maand geleden)
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding

Afbeelding
Veel te diep

Afbeelding
Valt uit elkaar

Afbeelding
Hier kun je weer zien dat hij op de voorhand valt.

Afbeelding

Afbeelding

ladyleonie

Re: Johnny Walker 1 maand onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:48

ik vind toch dan je voor 1 maand onder het zadel toch al veel van hem vraagt.
zorg eerst dat hij zij achterhand er goed onder heeft, want hij valt er op de voorhand wat je al zij.

veder leukk paardje hoor ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:05

Rowan ik erger me aan je opkrullende dekje :')

Voor een dier wat zo kort onder zadel is hoeft nog niet alles perfect te zijn. Toch zou ik wel nog iets meer lucht van voren geven zodat hij nog wat meer op zijn eigen benen gaat lopen en zijn achterhand nog wat activeerd. Zo van de foto geeft t nu het beeld dat hij behoorlijk op de voorhand loopt. Verder valt het me op dat je wat naar voren lijkt te vallen :)

Het is wel een heel erg leuk dier, en als je em nu al zo fijn vind dan kan dit misschien wel een hele leuke match voor je zijn!!

Jammer van de slechte (en scheve) kwaliteit van de foto's, dit maakt het geheel niet een mooi plaatje :o

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:10

Patriciavt schreef:
Rowan ik erger me aan je opkrullende dekje :')

Voor een dier wat zo kort onder zadel is hoeft nog niet alles perfect te zijn. Toch zou ik wel nog iets meer lucht van voren geven zodat hij nog wat meer op zijn eigen benen gaat lopen en zijn achterhand nog wat activeerd. Zo van de foto geeft t nu het beeld dat hij behoorlijk op de voorhand loopt. Verder valt het me op dat je wat naar voren lijkt te vallen :)

Het is wel een heel erg leuk dier, en als je em nu al zo fijn vind dan kan dit misschien wel een hele leuke match voor je zijn!!

Jammer van de slechte (en scheve) kwaliteit van de foto's, dit maakt het geheel niet een mooi plaatje :o

Hier sluit ik me bij aan. En ik zou er misschien overna denken om hem toch te verkopen. Ondanks dat hij toch nog wat zal groeien, vind ik hem nogsteeds aan de kleine kant voor je. Denk dat je mooier zal staan op een groter paard.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:10

Je zadel ligt op de recente foto's veel te ver naar voren en daarnaast loopt je paard absoluut niet op zijn eigen beentjes.
Niet dat je dat gelijk na een maand kunt verwachten maar ik zou hem persoonlijk véél meer op lengte rijden en het ''fijne nagevelijk'' rijden nog maar even vergeten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:12

ladyleonie schreef:
ik vind toch dan je voor 1 maand onder het zadel toch al veel van hem vraagt.
zorg eerst dat hij zij achterhand er goed onder heeft, want hij valt er op de voorhand wat je al zij.

Haha, je spreekt jezelf tegen, eerst zeg je dat ze veel vraagt en vervolgens vind je dat de achterhand er goed onder moet.
Een achterhand die er echt goed onder gaat is iets waar je aan gaat werken als je richting M niveau traint, dus zeker niet als je paard pas een maand onder het zadel is.

Als eerste mag je zadel iets naar achter. Probeer zelf rechtop te zitten en probeer hem iets meer naar de hand toe te rijden, je hand iets te sluiten zodat hij niet harder gaat lopen maar wat beter in balans gaat lopen. Het nageeflijke is daarbij niet zo belangrijk, dat komt vanzelf.
Maar om dat te doen slagen is een goede houding wel heel belangrijk, dus probeer eerst goed rechtop te gaan zitten.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:14

Ik zou me nog niet zo druk maken om het op de voorhand lopen. Hij is nog maar een maand onder het zadel!!! Probeer om 'm eerst aan je been te rijden en vergeet de voorkant nog even, ik vind 'm erg kort in de hals lopen, geef 'm die lengte daar maar, in de krul lopen zal ie nog lang genoeg moeten... Succes ermee, leuk paard

caran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:22

Mooi paardje :) Ik zie zeker vooruitgang!

Hij loopt behoorlijk nageefelijk en zelfs iets achter de loodlijn, nu is dit niet makkelijk te corrigeren bij jonge paarden omdat ze de druk van het bit nog niet gewend zijn.

Probeer hem wat meer voorwaarts neerwaarts te rijden en met temposchakelingen hem af en toe een klein beetje op te pakken in nageefelijkheid. Met een iets langere teugel (wel constant contact houdend) slangevoltes rijden werkt heel goed waarneer ik jonge paarden train.

succes!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 01:06

Dankjullie wel voor het commentaar. hier heb ik zeker wat aan.. Dat nageeflijk dat hij eigenlijk vanzelf.. hij word gelongeerd met elastiek en als je je teugels aanneemt dan gaat hij vanzelf al nageeflijk lopen...
Lang en laag snapt hij nog niet echt maar daar zijn we naar toe aan het werken..

Over het verkopen dat doe ik niet meer.. Hij groeid nog wat en is al erg breed.. als hij nog wat breder word zijn we een goede combi aangezien we echt goed met elkaar overweg kunnen.

heel erg bedankt voor dit fijne commentaar :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 01:20

Ik denk dat als je zelf wat rechter gaat zitten, vooral rug en schouders dat hij vanzelf ook minder op de voorhand komt. Verder vindt ik hem erg leuk :j Misschien nog iets meer ruimte van voren geven, maar zeker en erg leuk beestje :j

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 07:56

viceversa schreef:
Hier sluit ik me bij aan. En ik zou er misschien overna denken om hem toch te verkopen. Ondanks dat hij toch nog wat zal groeien, vind ik hem nogsteeds aan de kleine kant voor je. Denk dat je mooier zal staan op een groter paard.

Dat vind ik nergens op slaan!
Dan heb je zeker nog niet het beeld gezien van Rowan op haar andere paard ( Fab) die wél groter is.. Dan weet ik zeker dat je zegt dat dit plaatje er veel beter uit ziet.

Rowan, ik vind jullie een harstikke leuke combinatie.
En met les erbij kunnen jullie een heel eind komen naar mijn mening!

Over de kwaliteit van de foto's. Er was geen camera bij de hand, dus ik heb voor het beeld wat foto's geschoten met mijn telefoon.
En dat is altijd crap-kwaliteit.
Dus van de week maak ik wel wat foto's met camera heb ik Rowan al beloofd.

Oh en nog iets te melden: Dit was eigenlijk op het punt dat het beestje al moe was.
Je kon merken dat hij hierdoor meer ging zakken met zijn hoofd en meer op de voorhand ging lopen.
Ik denk dat het al een heel verschil is als ik de foto's in het begin maak.

Verder durf ik hard op te zeggen..:
Rowan zit het paardje niet in de mond. En geloof me, als ik dat zeg over Rowan, dan meen ik het.
Want ik heb Rowan al vaáák genoeg gezegt dat ze haar hand moet verzachten. Maar dat is bij Johny niet nodig, die loopt vanzelf zo.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 10:08

Dankje fem :)

Inderdaad normaal gesproken ben ik redelijk hard in mijn handen. Maar ook als je je teugels losgooit blijft die met zen hoofdje naar beneden lopen.

En inderdaad ik was eigenlijk al aan het uitstappen toen femke aan kwam lopen en toch nog wat foto's voor me wilde maken. toen hebben we hem nog even opgepakt.. hij was al 3 kwartier bezig en dat is best veel voor een 4 jarig beestje..

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:17

3 kwartier terwijl hij net een maand onder het zadel is? >;)

Leuk paard, je past er prima op hoor. Je zadel is wel te klein.

Veel plezier nog samen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 10:30

3 kwartier ja.. aangezien hij pas 1 maand onder het zadel is maar wel conditie training aan de longe heeft gehad. Is wel zo logisch lijkt mij. Nieuw zadel moet ik voor wachten is al gekocht.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:58

Hey rowan,

Je zadel is inderdaad echt te klein en ligt ook niet lekker op hem. En weet je zeker dat het merkloze zadel wat je wilde kopen ook gaat passen? Ik hoop het want te kleine schoenen is ook neit fijn.

De fout met te snel naar beneden willen rijden heb ik ook gemaakt. En heb daar ook de nodige consequenties van gehad. Laat je paardje gewoon eerst fijn zijn eigen balans vinden. Niet zo peuteren voor, dat komt echt wel goed maar nog niet als hij een maand onder het zadel zit!

Ik vind de eerste foto er nog het beste uit zien, laat hem gewoon even lekker ZIJN ding doen.. lekker tempo maken, zorgen dat ie voor je been is ect!

succes!!

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:08

õo hemel jongen,..ik ga geen commentaar geven want het spreek woord luid geloof ik de beste stuur man staan aan wal.
Maar ik ben zo vreselijk blij dat ik zelf op tijd gestopt ben met het inrijden van ons paard. Wordt nu gedaan door een prof en ja kost klauw met geld maar weetje je kan het maar 1x goed doen en 1x fout!

Wat ik hier zie,..ga ik nogmaals geen commentaar op geven.
Vind het leuk dat je foto deelt!
Ik heb van het inrijden 1 ding geleerd en dat is dat er meer bij komt kijken als je denkt wil je goed doen,..
Maar ja dan komt de discussie om de hoek wat is goed en wat is fout hihihi

Wens jullie heeeeeeeeeel veel plezier samen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:27

Ik ben niet onbekend met paarden inrijden vandaar dat ik wel weet wat ik doe ;)

@ Marlou: Zadel ligt gewoon te ver naar voren en dat naar beneden rijden.. geloof het of niet je gaat zitten je neemt teugels opmaat en meneer loopt al nageeflijk. Er is een koper wezen kijken die in het nederlands team 4 span zit en prix st george rijd en ook die vond dat hij op de goede weg naar de wedstrijden zat..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:44

Wat een leukerd!

Ik zou hem wel ook graag langer zien lopen. Ik vind hem nu te veel opkrullen ipv nagevelijk lopen :) inderdaad net als bovenstaande meer op eigen benen laten lopen en meer ruimte van voor geven :) De rest komt vanzelf wel :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:48

viceversa schreef:

ik vind dit een rare reden om je paard te verkopen. Omdat je op een ander paard mooier zal staan? :?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:50

ik niet :) Sommige vinden het ook belangrijk om er als combinatie goed uit te zien.
Vanwege mijn lengte en postuur heb ik ook gekozen voor een groot paard :)
Ts zal het waarschijnlijk geen bal schelen anders dacht ze er niet over na hem te houden :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:54

Ik weet dat hij nog wat groeid en het is gewoon een paard waar ik super goed mee overweg kan. Die heb ik met de handel wel meer gehad maar met dit paard kun je gewoon een heel eind verder komen..

Dankje voor je commentaar nathalie :) hij moet inderdaad wat langer.. maar dat komt allemaal wel :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:55

Ja, maar ze is nou niet echt stevig. gewoon een slanke meid op een leuk paardje.

Maarja, misschien heb ik geleerd om dat eerst te bedenken, of te roeien met de riemen die je hebt. Het komt op mij verwend over..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:05

Heeft ook niks met stevig te maken meer met lengte. De 1 maakt het niet uit en de ander wel ieder zn mening toch?
Heeft niks met verwend zijn te maken :) meer met wat je wel of niet mooi/belangrijk vind :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 13:05

Ik ben best wel stevig hoor denice :P al valt het op de foto's inderdaad wel mee :)

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:30

Leuk paardje Rowan.
Ik vind hem ook op somige foto's iets te diep lopen.
Over dat hij op de voorhand loopt zou ik mezelf nog niet zo druk maken hoor.
Dit paardje is pas een maand onder het zadel. Dan zou ik daar nog niet mee bezig zijn.
Op dit moment zou ik al ik jou was vooral bezig zijn met voorwaarts maken enz.
Als hij zo diep uit zich zelf loopt zou ik hem juist niet longeren met elestiek.
Jij bent wel echt netter gaan rijden sinds dat ik je voor de laatste keer gezien hebt. :D