Sturen benen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

circle

Sturen benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:35

Heej :)
Misschien een domme vraag hoor, maar hoe stuur je met je benen? :o
Ik had laatst les en toen zei de instructische dat iemand wat meer met zn benen moesten sturen, maar hoe doe je dat?

xx

petitparis

Re: Sturen benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:41

je houdt je paard tussen je benen en handen/teugels. Door met je binnenbeen te "duwen"/, buitenbeen begrenzend (iets achter de singel) en buitenteugel begrenzend aanleggen doet je paard afwenden/volte maken. eventueel kan je de binnenteugel wat openen om meer ruimte te creëren aan de kant waar je naartoe wilt. Je vraagt op deze manier het paard rond je binnenbeen te plooien en lengtebuiging aan te nemen. Door alleen met je teugels te werken krijg je stelling/buiging van de hals, maar het paard kan nog steeds rechtdoor lopen en recht in z'n lichaam.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:42

Vraag dat dan meteen aan je instructrice ;)

circle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:49

petitparis schreef:
je houdt je paard tussen je benen en handen/teugels. Door met je binnenbeen te "duwen"/, buitenbeen begrenzend (iets achter de singel) en buitenteugel begrenzend aanleggen doet je paard afwenden/volte maken. eventueel kan je de binnenteugel wat openen om meer ruimte te creëren aan de kant waar je naartoe wilt. Je vraagt op deze manier het paard rond je binnenbeen te plooien en lengtebuiging aan te nemen. Door alleen met je teugels te werken krijg je stelling/buiging van de hals, maar het paard kan nog steeds rechtdoor lopen en recht in z'n lichaam.

Daaankjee . Maar wat is begrenzend?

NonaWen schreef:
Vraag dat dan meteen aan je instructrice ;)

Jaa ... dat was handiger geweest. Maar ik voelde me zo dom := Want ik zat in een wat hogere groep met allemaal oudere mensen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:51

Dat kan ik me voorstellen :) anders vraag je het de volgende keer na de les.. dan kan ze het je meteen uitleggen :) of tijdens het uitstappen dat je even naar dr toe rijd :)

En een vraag is nooit dom! ;)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:45

Stel je wilt een volte bij B maken ;Dan neem je iets voor de B dus stelling met je binnenteugel en houd je contact met je buitenteugel. Maar je paard loopt dan als het goed is nogsteeds op de hoefslag iets voor B. Dan moet je hem met je buitenbeen dus naar binnen "duwen". Net als wat petitparis zegt hierboven.

Ik hoop dat je erwat aan hebt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:29

begrenzen met de teugels: de betreffende teugel tegen de hals leggen, de kant waar het paard niet naartoe moet als het ware sluiten (vandaar het soms lichtjes openen of van de hals wegbrengen van de binnenteugel) begrenzen met de benen (meestal buitenbeen net achter de singel) is net als ondersteunen (meestal binnenbeen op de singel) lichtjes duwen met het juiste been