rechtrichten / grondwerk les as dinsdag ervaringen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hillebill

rechtrichten / grondwerk les as dinsdag ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 10:41

zie mij topic in praktijkproblemen
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=1180403

Ik heb morgen zitles en vanaf a.s. dinsdag gaat Margriet Wanningen uit Wanneperveen mij helpen met mijn paard.

Het gaat echt niet meer! Hij wil totaal niets meer aannemen en gooit telkens zijn hoofd omhoog. Totaal niet meer te rijden. Zoooo onstabiel en totaal geen aanleuning. Kan wel janken, zo heb je een toppertje en zo heb je niets!

Ik hoop dat Margriet mij kan helpen.

Wie hebben er nog meer les in rechtrichten en grondwerk?
Merkte je snel resultaat?

bellehorses

Re: rechtrichten / grondwerk les as dinsdag ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:35

Ik heb een aantal weken terug mijn eerste les gehad, waar we vooral bezig waren met het rechtrichten, omdat die van mij ook zo scheef loopt als een banaan. Je begint onderaan, maar merkt naar verloop van tijd echt verschil. Ik kreeg ook aanwijzingen en werd op punten gewezen waar ik nooit bij stil had gestaan. Ik vond het erg leerzaam en ga zeker nog meer lessen volgen zodat ik het straks helemaal snap. Succes ermee :)

Romyv

Re: rechtrichten / grondwerk les as dinsdag ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:41

ik heb nooit specifiek les gehad in de methode maar heb het meer mezelf aangeleerd door omschandigheden (met hier en daar wat sturing van mensen die er heel veel verstand van hebben hoor!)

Je merkt, als jij het snel oppikt, binnen een uur al vooruitgang!! Voor je paard is het iets normaals en natuurlijks alleen voor jou is het iets nieuws.. Grote kans dat als zij opstapt hji na een paar min rijden weer je oude toppertje is! Alleen voor jou zal het heeeel moeilijk zijn en wat langer duren..