Tandarts/dierenarts of osteopaat zal ik zeker even laten kijken. Mijn pony schudde in het begin ook veel met haar hoofd, dit bleek pollenallergie te zijn, maar in deze tijd van het jaar heeft ze dat niet meer. Het kan ook te veel spanning zijn, een gespannen ruiter zorgt voor een gespannen pony en dan is het niet fijn meer werken.
Misschien zit jouw pony vast in zijn lijf, en veroorzaakt dat het schudden van het hoofd.
Zo te zien zijn er veel opties die er aan de hand kunnen zijn, ik zou ze een voor een serieus bekijken en doornemen, en zo erachter komen wat er aan de hand is!
@ Pikeur, dat zou ook heel goed kunnen!
kleinvosje
Geplaatst: 28-10-09 13:19
Het kan ook oormijt zijn, laat de dierenarts daar ook even naar kijken.
ik zou hem inderdaad even goed laten nakijken^^ en voorderest mijn oude verzorgpony deed dit altijd als die in een rijtje liep, die wou altijd voorop en inderdaad als je te veel in zijn mond zat. dus dat moet je goed nagaan.
Hommage
Geplaatst: 30-10-09 10:02
een paard bij een manege bij mij in de buurt had zomerexceem, en dat hield meestal ook pas rond november op (al zou je het dan geen zomerexceem meer kunnen noemen ). en een paard die ik ken had heel erg last van zijn kiezen, na een tandartsbeurtje was dat helemaal over ! suc6 !