welke trainer zal jij kiezen en waarom? (elke discipline)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

welke trainer zal jij kiezen en waarom? (elke discipline)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:45

hallo bokkers
na aanleiding van dit topic [RT-D] Hier draait m'n maag echt van om...
stel ik hierbij de vraag,,welke trainer zullen jullie nemen als je het voor het kiezen had en waarom?
of van wie zal je graag een clinic willen volgen
vermeld er wel even bij welke discipline je doet met je paard

gr
moniek
Laatst bijgewerkt door Moniek op 27-10-09 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:52

dit topic klopt niet, hoe kun jij nou weten hoe iemand les geeft als je er nog nooit les van hebt gehad?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:53

DDW1190 schreef:
dit topic klopt niet, hoe kun jij nou weten hoe iemand les geeft als je er nog nooit les van hebt gehad?

klopt heel goed hoeveel mensen denk jij die hun paard zomaar wegbrengen omdat juist diegene het zo goed doet in de wedstrijd scene?
heel veel kan ik je vertellen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:54

DDW1190 schreef:

Ja, beetje vreemd....

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:54

Binckydenice schreef:
DDW1190 schreef:

Ja, beetje vreemd....

is geen raar topic of een vreemde vraag

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:54

Moniek schreef:
DDW1190 schreef:

klopt heel goed hoeveel mensen denk jij die hun paard zomaar wegbrengen omdat juist diegene het zo goed doet in de wedstrijd scene?

Nou, die mensen zijn dan niet echt snugger bezig.... Je wilt toch weten hoe de mensen met je dier omgaan voordat je hem zomaar meegeeft?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:56

Moniek schreef:
DDW1190 schreef:

En waar haal jij die info vandaan? Iemand die zijn of haar paard wegbrengt weet weldegelijk waar die heen gaat en heeft zn eigen redenen daarvoor waarom hij of zij diegene goed vind. Niet omdat ze toevallig een 1e prijs haalt op een wedstrijd

edit: Beetje nutteloos topic dit eigenlijk
Laatst bijgewerkt door Zilvermoon op 27-10-09 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:56

Moniek schreef:
DDW1190 schreef:

Nou, die mensen zijn dan niet echt snugger bezig.... Je wilt toch weten hoe de mensen met je dier omgaan voordat je hem zomaar meegeeft?[/quote]

:Z je hebt toch ooit van iemand les gehad of misschien wil je graag wel een een les van iemand die jou discipline beoefend?
ik vraag dan waarom kies jij voor diegene?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:57

Moniek schreef:
DDW1190 schreef:

En waar haal jij die info vandaan? Iemand die zijn of haar paard wegbrengt weet weldegelijk waar die heen gaat en heeft zn eigen redenen daarvoor waarom hij of zij diegene goed vind. Niet omdat ze toevallig een 1e prijs haalt op een wedstrijd[/quote]

mijn god gaan we hier nu een andere discussie voeren?
het feit is dat dit gebeurd.
ik vraag juist nu aan de bokkers waarom zal jij voor een bepaalde trainer kiezen?
is toch geen vreemde vraag?

Michael1104

Re: welke trainer zal jij kiezen en waarom? (elke discipline)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:59

hoe kan je voor een trainer kiezen als je ze niet kent?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:00

Je beginpost kwam anders op mij over door direct namen als anky te gebruiken. En toen kwam jou zin van :

Dus wie begint hier met een andere discussie?
Je vroeg naar trainers. Niet naar mensen die op jou paard gaan rijden en je stapt zelf van dit onderwerp af door die zin te gebruiken..

Maar ontopic.

Ik heb les van rene augustein en die bevalt me super omdat hij me laat trainen op een paardvriendelijke en eerlijke manier die helemaal bij mij past.
Vind het nog steeds een nutteloos topic want ik woon in het oosten. En hoe kan ik de instructeur van iemand in het westen nou kennen? En hoezo voor het kiezen hebben? Ik wil een proefles van iemand en aan de hand daarvan kijk ik of dit bij mij past. En niet naar de goede naam ed
Laatst bijgewerkt door Zilvermoon op 27-10-09 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 14:02

Michael1104 schreef:
hoe kan je voor een trainer kiezen als je ze niet kent?

door te gaan kijken info in te winnen.
dat vraag ik aan jullie?
my god
ik zal het proberen om het in penny taal uitteleggen misschien begrijpen jullie het dan.
jullie rijden bijvoorbeeld dressuur je zit ergens vast in je training en je hebt de kans om bij een trainer in training te gaan met je paard.
bij wie zal je dan gaan kijken en waarom?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:03

(Hoe kan dan iedereen wel over ruiters oordelen die ze niet kennen. Beetje hypocriet.)
Ik heb een vaste trainer, en zou Rieky Young niet op mijn paard zetten. Ik heb haar mensen en paarden zien trainen, vind er niks mis mee. Maar ga dan weer wel voor iemand die ik beter ken, uit meerdere ervaringen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 14:04

fanci_mike schreef:
(Hoe kan dan iedereen wel over ruiters oordelen die ze niet kennen. Beetje hypocriet.)
Ik heb een vaste trainer, en zou Rieky Young niet op mijn paard zetten. Ik heb haar mensen en paarden zien trainen, vind er niks mis mee. Maar ga dan weer wel voor iemand die ik beter ken, uit meerdere ervaringen.

ik had slechts die namen als voorbeeld genomen.
ik vraag niet als je een dressuurpaard hebt welke trainer je zal nemen als je een springpaard zal hebben

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:36

(heb dus een westernpaard)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:38

ik zou voor iemand gaan die mij met mijn houding verder kan helpen en waarmee het met mij ook klikt. Sportprestaties zijn daarbij voor mij niet belangrijk.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:41

Ik dacht dat het je bedoeling was om een poll op te zetten voor of tegen Hyperflexie. Waarom doe je dat dan niet?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:02

Voor de dressuur heb ik momenteel geen, les het gaat goed, in de training kom ik zelf steeds verder, en ik ben van mening dat ik genoeg ervaring heb en genoeg van lessen heb geleerd om het even zonder les te doen. Als ik iemand zoek, dan moet deze ontspanning proberen te bereiken bij het paard, ik moet het tijdens de les het zwaar hebben en heel erg veel leren. Ik wil bij trucjes altijd weten wat je ermee bereikt, ik wil een persoon hebben met veel ervaring en kennis. Ze moet weten waar ze mee bezig is.

Het springen is een ander verhaal, ik heb wekelijks les van iemand die op stal werkt(de dochter van de eigenaar) en bij mij past dit, goed dressuurmatig werken, zonder te gaan mieren, een ontspannen paardje is het uitgangspunt. Verder geeft zij me veel vertrouwen en bouwt ze langzaam de hindernissen en de moeilijkheidsgraad op.

Voor de crosstraining heb ik van een kennis les, ik kwam haar crosstrainingen tegen op bokt, en ik heb me ervoor opgegegeven. Als ik kan en het is enigszins in de regio ga ik erheen. Ze is heel rustig geeft ook veel vertrouwen en ze laat je zeker niet iets springen wat misschien fout kan gaan.

Als ik bij iemand zou lessen volgens het systeem van hyperflexie, zou ik niet eens mijn eerste les afmaken, dit systeem past niet bij mijn idealen. En zal ook zeker niet bij mijn paard passen.

Ik heb eerder een super paard gezien, die ging naar een grote ruiter toe, maar dat werd niets. Hij legde zich er niet bij neer, hij wilde niet kort en superrond worden(als ik het zo magomschrijven) dat paard werd opgeknoopt want ze konden hem wel breken en dat is niet gelukt. De eigenaar mocht alleen op afspraak langskomen, maar hij was in de buurt dus hij reed daar langs en wilde zijn paard zien. Tussen de voorbenen lag alles open van het bijzetten van het paard. Dus voor mij hoeft het niet, later heeft het paard alsnog heel hoog in de sport gelopen,maar volgens een systeem dat het paard in zijn waarde hielt.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:04

Als ik dan toch mag kiezen zou ik wel les willen van Pat Parelli. :+

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:47

Ik zou wel eens willen lessen bij rob ehrens of misschien wel wim bonhof.

Snnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:23

Als ik een trainer zocht voor mijn paard dan liet ik ze wel bij mij thuis komen..
Ik ga mijn paard niet wegbrengen naar een één of andere grote held uit de Nederlandse paarden sport.
Je weet ook niet hoe ze met hun eigen paarden zijn.
Je ziet tegen woordig alleen maar de goede kanten van zulke personen.
Dus je kunt er niet echt over oordelen.

Bovendien kan ik het heus zelf wel..!!

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:18

Nou als ik een trainer NIET zou mogen kiezen, is dat die
van Anky van Grunsven ;).
Dat 'rekken en strekken' van haar wil ik niet zien op MIJN pony ;).
Doe mij maar Adelinde Cornelissen, geeft me een veel beter gevoel :).

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:37

SemdeLorijn schreef:

Eh, de trainer van Adelinde is dezelfde als van Anky ;)

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:39

aslo schreef:
SemdeLorijn schreef:

Eh, de trainer van Adelinde is dezelfde als van Anky ;)

Ow :Y).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:40

Bedoel je met trainer degene die je les geeft of degene die je op je paard zou laten.