Ik heb al eens eerder een berichtje hier neergezet maar heb toch nog niet echt tips gekregen die mij hebben geholpen.
Sinds een half jaar rijd ik een pony voor mensen. Bowie is 17 jaar en western beleerd en bereden.
Hij heeft voor dat ik hem begon te rijden bijna 2 jaar stil gestaan.
Ik ben nu het dressuur met hem aan het oppakken wat boven verwachting goed gaat.
Ook vinden wij het beiden heerlijk om af en toe een buitenritje te maken, ook dit gaat erg goed.
Maar natuurlijk is het nog gezelliger om samen met iemand anders een buitenrit te maken
.Alleen wanneer we dit doen veranderd bowie letterlijk in een race monster.
Het stappen hebben we nu onder controlle maar zodra we stukjes gaan draven (pogingen tot stukje galop) Gaat meneer steeds harder en harder en kan ik hem moeilijk bij mij houden wat tot gevolg heeft dat ik 100 meter voor de andere rijd en meneer nog steeds geen tempo veranderd en ik hem heel moeilijk terug krijg.
Hier is als ik alleen rijd totaal geen sprake van en kan ik alle tempo's rijden en houd ik hem super bij mij.
Alleen zodra er maar 1 paardje bij komt is het mis.
Ik heb al van alles geprobeerd, overgangen, telkens terug nemen, juist niet te veel druk op de teugels (niet te trekken) ect, alleen dit loopt uit in dikke bok buien.
Van de vorige eigenaar heb ik dus ook gehoord dat hij dit deed en daarom gingen ze er niet vaak mee naar buiten met anderen paarden ( ze ontwijkten het eigelijks) of ze lieten hem maar zijn gang gaan.
Wie o wie heeft tips voor mij, zodat ik ook met andere paarden erbij gewoon een ontspannen rit kan maken met stukjes draf en eventueel een stukje galop er tussen door
?Alvast heel erg bedankt!!!!!!!!