Davinci @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Davinci @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:27

Hallo,

Heb sinds 2 weken nieuw bijrij pony.
Het is nog erg wennen aan elkaar maar dat komt zeker goed.
De waslijntjes hebben een rede. hihi
En me tenen moet ik echt keer leren :o
Inrij foto`s zijn er niet camera kwam later.
Hier de foto`s:
.Staan door elkaar

Afbeelding
stappen.
Afbeelding
Ik val naar voren en hij komt net omhoog met ze hoofd anders was mooie foto.
Afbeelding
Cross momentje.
Afbeelding
Stilstaan.
Afbeelding
Knappe vinc
Afbeelding
hoofdje
Afbeelding
Heey wat doen die mensen daar nou.
Afbeelding
Hier ree ik voorwaarts alleen ik moet nog erg wennen aan zijn voorwaarts dat gaat gelijk heeel snel dus ik viel naar voren.
Afbeelding
Netjes.
Afbeelding
Stappen.

Tis nog niet hoe het hoord allemaal maar we komen er wel.
En zijn ook veel foto`s bij waar die net niet goed liep wel zonde want hij liep heel lekker die dag.

:D

Monster_tos

Re: Davinci @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:39

Ik zou iets meer contact gaan zoeken en je pony wat lager instellen. Hij loopt nu wel erg opgekruld in zn eigen houding. Lekker door het lijf laten lopen, rug mooi omhoog laten komen en die hals lekker ontspannen.
En denk er bij jezelf om dat je je handen niet te laag en te breed zet. En je hakken wat lager!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:44

Dankjewel ik moet ook meer contact zoeken maar dat wil zijn eigenaar niet. Wel moet ik hem lager instellen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:45

Vooraleer ik begin met het commentaar: Leuke pony!

Ik vind hem op de foto's erg uit elkaar lopen en het achterbeen laat echt te wensen over. Om hier aan te gaan werken zul je er op moeten gaan letten contact te nemen op je teugels, nu hangen ze bijna op iedere foto in een boogje, zo kun je je pony niet correct activeren. Dus om te beginnen, teugels netjes op maat. Daarnaast moet je ook aan je houding gaan werken, je zit een beetje als een zandzak en het lijkt me niet dat je daardoor optimaal mee kunt gaan noch goede hulpen kan geven. Dus, hakken omlaag, benen strekken, en mooi recht gaan zitten op je bips. Als je meer contact pakt op de teugels en ze dus korter worden zal je handhouding vanzelf beter worden, maar blijf werken aan die pianohandjes!

Ok nu weet je wat er op het eerste gezicht nog mankeerd. Ik zal ook even een paar tips geven om dit in praktijk aan te pakken. Activeren en bij elkaar rijden: veel overgangen, en dan vooral rustige gelijkmatige overgangen, neem je tijd en de plaats ervoor. Overgangen van draf naar stap, van stap naar draf. In de draf terugrijden en weer verruimen. Om dit correct te doen moet je hem van achter naar voren rijden, dus, actief houden met je been en contact van voor. (niet verwarren met trekken, want dan is dan kans op een valse krul erg groot) Ook veel figuren rijden, slangevoltes en dan op de rechte zijde van de slangevolte terug in stap, wegrijden omstellen, rechtrichten, stap. Veel voltes, en dan de volte verkleinen en vergroten, hierbij kun je proberen een pasje wijken voor het been mee te nemen. Laat hem veel voorwaarts neerwaarts lopen om zijn rug te versterken.

Houdingsproblemen oplossen is een kwestie van herhalen, jezelf contstant blijven checken dus. (desnoods iemand erbij in de bak die je erop wijst als je alleen traint) Pianohandjes kunnen worden opgelost door enkele keren met dubbele teugel te rijden. Slechts enkele keren om je er op bewust te maken. Verder kan ik het niet vaak genoeg zeggen: les nemen. Een goede instructrice kan je zo snel verder helpen. En ik vind jullie een leuk paar dus ik ben zeker dat het wel goed gaat komen. Veel succes in de toekomst, hopelijk heb je wat aan mijn post. :)

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:48

Mag ik vragen waarom zijn eigenaar dat niet wil?
Verder is het een leuke pony. Gaat vast wel goedkomen :).

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:50

hee
wat is het toch een knappe pony!!

ik zou idd proberen iets meer bij elkaar te houden. goed op de knik in je elleboog letten, en vooral naar je handen toe rijden!
en natuurlijk hakken naar beneden en trots rechtop zitten( dat mag wel met dat beestje onder je kont :D )

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:51

Daar was ik idd mee bezig overgangen voltes groot klein overgangen draf stap enz ik rij hem nu 2 weken dus kan nu nog niet verwachten dat het perfect is moet nog erg wennen aan zijn gangen enz.
Aan jou reactie heb ik veel en daar ga ik dan zeker ook wat aan doen en over maand weer nieuwe foto`s maken.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:52

idd moet er iets trotser op gaan zitten hihi.

@ miepjee8 Ze zegt hij is pas 5 en als er teveel druk op ze mond komt wil ze niet.
Maar ik vind als je contact met hem maakt dat het geen druk is

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:53

LinsxDot schreef:
Dankjewel ik moet ook meer contact zoeken maar dat wil zijn eigenaar niet. Wel moet ik hem lager instellen.

Raar hoor, zonder contact kan je de pony niet aanzetten zijn rug te gaan gebruiken, en dat is niet echt bevorderlijk. Maargoed als de eigenaar het niet wil kan jij er verder niet veel aan doen...

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:54

wat ik wel heel erg merk.
Is dat hij veel kanteld omdat het contact niet goed is hij zoekt nu zelf maar niet goed.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:56

LinsxDot schreef:
wat ik wel heel erg merk.
Is dat hij veel kanteld omdat het contact niet goed is hij zoekt nu zelf maar niet goed.

Hmm erg jammer dat die eigenaar zo raar doet. Want als hij al zoekt, en je het contact dan opneemt dan wordt het kantelen vaak al een stuk minder.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:57

Ja zo gevoel had ik ook als je hem iets oppakt dat hij ook veel minder kanteld.
Het lijkt nu net of ik zaag.
Hij gaat van links naar rechts met ze hoofd tot die beneden is.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:05

Ziet er super leuk uit Linds!
Je rijdt hem natuurlijk ook nog maar net dus is allemaal wennen.
Over het naar voren kantelen heb ik ook heel erg, zo vervelend haha. Probeer dan goed je beken ze kantelen ;)
Verder goed contact met zijn mond houden en je handen mooi dragen. Op de eerste foto zit je heel kort, je zou voor het mooie je beugels 1 of 2 gaatjes langer mogen doen.

Verder heel veel succes verder :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 19:48

danku meis.
Ik zit inderdaad heel kort zie ik nu ook.
Voor mij gevoel zit ik te lang ga toch gaatje langer proberen hihi

Chan_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:03

Hee lins,
Leuke foto's hoor jullie zijn wel een mooi setje!
Raar dat je met losse teugels moet rijden.. snap t nut niet helemaal.
Sommige foto's zien er netjes uit dus het gaat vast wel goed komen met jullie!
Probeer niet je hakken op te trekken.. dat zie je heel erg bij foto 7..
Veel plezier nog met m

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:38

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.