scheef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Express_7

scheef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 11:25

hallo

ik heb een volbloed paardje een ex-steeplerace, die nu in een klein maandje al mooi rond het been kan draaien, en met een losse rekker naar zadel in plaats van naar singel tussen benen al in stap aan de teugel loopt, in draf nog moeilijk, maar is nooit dressuurmatig aangereden,
enkel race, dus ik ben nu bezig hem aan het opleren. kheb een vraagje, op
de rechterhand loopt hij zo wat leunent naar de buitenkant (naar links dus), gelijk dat hij gaat omvallen, wat kan dat zijn ? op de linkerhand doet hij dat niet,
daar loopt hij goed. wat kan ik daaraan doen ?
groetjes

chrisje_83

Re: scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:11

Heb je hem voldoende rechtgericht tussen beide handen en benen?

Express_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 16:14

chrisje_83 schreef:
Heb je hem voldoende rechtgericht tussen beide handen en benen?

in het begin had hij dat niet, en nu wel, zou dat komen door die rekker, dat zijn spieren voor dressuur nog niet eod genoeg zijn en dat hij geen evenwicht heeft ?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:16

Wat is in het begin? Wat is trouwens een rekker? :o

Express_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 16:24

chrisje_83 schreef:
Wat is in het begin? Wat is trouwens een rekker? :o

een rekker is een soort hulp, dat je van zijn bir naar de singel doet om hem naar beneden te laten lopen omdat hij altijd met zijn neus in de wind loopt, hij komt van steeplerace he.
in het begin is een maandje geleden, heb hem dan gekocht.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:36

Je kan je paard dan nog niet volledig rechtgericht hebben. Begin daar eerst mee, laat hem zoveel mogelijk op eigen benen lopen, haal dus de rekker eraf. Nageeflijkheid moet uiteindelijk vanuit de ontspanning komen.
Heb je ook les?

Express_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 16:40

chrisje_83 schreef:
Je kan je paard dan nog niet volledig rechtgericht hebben. Begin daar eerst mee, laat hem zoveel mogelijk op eigen benen lopen, haal dus de rekker eraf. Nageeflijkheid moet uiteindelijk vanuit de ontspanning komen.
Heb je ook les?

nee, normaal geef ik zelf les, maar dit heb ik nog niet meegemaakt. eerst goed lopen, en dan ineens scheef. leer normaal zelf paarden op, maar omscholen heb ik nog nooit gedaan, dus ga hem gewoon even rechtrichten, wat buitenstellingen, cirkels, slangevoltes en hem in de binnenhoefslag laten lopen, dat hij geen aanleuning geeft tegen de omheining.