Pony probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnelover

Pony probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:28

Mijn dochter heeft sinds een tijdje een eigen pony. Nu hebben we het volgende probleem; hij is erg snel, in draf is dit geen probleem, met haar zit, en als ze hem op de volte zet kan ze hem prima terug rijden. En ze is absoluut niet bang.
Echter in de galop heeft hij ondekt dat als hij dan hard gaat en z'n hoofd naar beneden doet ze hem niet terug kan rijden. Pony is een B-tje en dochter 8 jaar (klein voor haar leeftijd) Hierdoor is ze al een paar keer van hem afgevallen.
Is er iemand die dit herkend, of weet wat we hier mee aan moeten. Evt., tijdelijk, een hulpteugeltje zou ik niet erg vinden, maar niet één waardoor de pony word vastgezet o.i.d.
Graag hoor ik van jullie.

Sette

Re: Pony probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:40

Even alleen aan de longeerlijn gallopperen, zodat je haar kan helpen mocht het niet goed gaan, tot ze wat handiger wordt om hem ook in de galop de baas te blijven. Ze is niet bang en moet ook niet bang worden.
Hoe doet hij zijn hoofd naar beneden echt als uitgestrekt of juist achter de teugel?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:08

normaal zou ik zeggen voorwaarts rijden, maar nu ga ik idd ook voor de longe oplossing.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:13

Ook ik ga mee met de oplossing aan de longeerlijn. Zo neem jij het even van je dochter over op het moment dat ze het nodig heeft.

SammieLola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:25

ben met de longe eens

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 17:44

Ga dit zeker proberen.