Kan je paard ook te licht worden in de hand?
Isolda wordt na eerst flink losrijden steeds lichter. Ik denk eigelijk dat dat heel goed is, maar ik vraag me af of dat op een gegeven moment ook te licht kan worden.
Als ik overgangen gereden heb in draf en van stap/draf vrij vlot op elkaar krijg ik heel soms een boogje in mijn teugel. Komt ze dan achter de teugel?
Als ik dan weer vlotop weg rijd en meer been geef komt ze wel weer wat bij. Als ik wat meer vraag komt ze op dat moment ook wel wat dieper.
Ze blijft wel mijn hand volgen en eigelijk voelt het heel fijn. Ik schreef het al op VvdD, het voelt alsof ze sterker wordt en toch los blijft laten.
Maar soms ben ik bang dat ze misschien te veel los laat en dat dat misschien niet goed kan zijn.
Ik hoop dat jullie mijn vraag een beetje begrijpen
)
. Eén dingetje nog... Het is in wezen zo dat je paard wel een reactie moet geven op je been, ook in zijn hoofd hals houding (omdat de impuls van achteren naar voren loopt bijvoorbeeld). Pas als dat helemaal niet gebeurt, dan kun je gaan vermoeden dat je paard iets achter het bit kruipt, ze is dan namelijk ook al achter je been. Als ie aan je been is, dan kan ie eigenlijk niet achter het bit kruipen, vandaar.