Jenniferlevy schreef:Hee ik rij op paarden op een manege en ik heb een probleem.
Ik had al eerder een probleem met draven dat mijn benen te veel bewogen maar nu nog 1.
Als ik opstap wat ik met een krukje doe, dat is beter voor de rug en fijner voor mij want ik heb knieproblemen.
Ik doe dan mijn voet in de beugel en dan stap ik op alleen dan heb ik geen even wicht meer op mijn been en dan plof ik zeg maar in hetzadel.
En vooral als ze gaan lopen vindt ik het echt vervelend. Ik schaam me er een beetje voor.
Help.
Alvast bedankt
Ik stap ook regelmatig met krukje op: groot paard, kleine ruiter (hij is 159 en ik 158), ben de jongste niet meer (36) en dus niet meer zo soepel, beter voor zijn rug, zelf ook wat problemen met de knie en met mijn schouder... Alleen als iemand mij helpt door aan de andere kant te gaan hangen aan het zadel klim ik er nog wel op. Dit lukt nog wel. Maar liefst vanwege zijn rug gebruik ik de kruk (Ikea kruk trouwens, lekker steivg en stabiel)
2 tips:
* Lukt het om staand op krukje je been over het zadel te doen en zo te gaan zitten? En dan beide voeten in de beugels te doen.
* Op kruk staan. Voet in stijgbeugel, buik leunen op zadel/schoft/ hals zeg maar en dan je andere been erover heen en rustig omhoog komen, andere voet in stijgbeugel doen.