vilouma schreef:voord e B zitten er al nette beelden tussen hoor! af entoe lijkt hij wat zwaar te weorden wat je zelf ook al aangeeft,en de controle in galop. verder heb je echt een beeldig paard! zit nog heel wat in,heel veel succes met m!
Dankje! Hij word idd af en toe wat zwaar... ik heb nogal de neiging om mijn teugels te lang te laten worden en daar maakt tino dank baar gebruik van om nog iets meer te pakken en te gaan duiken... op het moment dat ik wel mijn teugels op maat maak probeert hij het toch nog even en is ie idd wat zwaar!
Bedankt, ik vind hem ook steeds mooier worden! En het B duurd denk ik nog wel even hoor misschien eind van het indoor seizoen!
xvanity22 schreef:Heel erg mooi paard.
Het enige wat opvalt zijn je handen, probeer die goed onder controle te houden en dan komt het zeker goed.

Dankje! Ja klopt ik speel soms piano
daarnaast heb ik de neiging om het naar buiten op te losen metmijn buiten hand.. maar ik wet dat ik juist mijn binnen hand van de hals moet doen en mijn binnen been er aan!
Gelukkig heb ik een super instructrice die er goed op let!
Lante schreef:Ten eerste; mooi paard heb je!
Rijden: Probeer minder naar beneden te kijken, dan zit je ook beter in ballans (rechtop). Je paard mag iets meer over de rug lopen en wat sneller worden in het achterbeen (wat meer schakelen en voorwaarts-neerwaarts rijden), ik denk dat je aanleunig daar dan een stuk van kan verbeteren. Hij wordt nu snal wat lang, duikerig soms of drukt zich er juist wat uit, wat jij dan blijkbaar automatisch (en waarschijnlijk onbewust) met je handen op gaat lossen.
Verder zie ik een hele leuke combinatie die het volgens mij best nog wel ver kan schoppen samen, heel veel succes!

Dankje!
Ja ga ik op letten! hij is ook zo mooi
Verder zit ik scheef.. en heb ik een zadel wat nog fijn mee schuift waardoor dat ooknog eens kan... ik heb vorige week met en ander zadel gereden en dit ging al beter.. over twee weken laat ik mijn zadel na kijken! Het voorwaarts-neerwaarts zijn we nu in de les ook aan het oefenen.. dit vind hij wel lastig maar hij wil graag en is erg leergierig.. dus ik denk dat hij ook dat wel snel genoeg oppakt! Idd onbewust wil ik bepaalde dingen corrigeren met mijn handen.. gelukkig maakt mijn instructrice mij er goe bewust op en kan ik er dan ok wat aan doen. Het duiken los ik nu op door juist been te geven.. zo blijft hij vorwaarts en er van achter onder! Bedankt voor de tips!
Dankje! ik ben benieuwd, we zullen zien.. het belangrijkste is dat we het allebij leuk blijven vinden!
W_W schreef:Tine!
Wat leuk om te zien hoe jullie nu bezig zijn

Vind het er netjes uit zien. Ratino is wel goed doorvoed.
Denk goed om je handen, en zorg dat je een knik in je ellebogen houd. Let er ook op dat je je benen niet te ver naar voren plaatst.
Hoe groot is Ratino nu?
Hey! Thx! Ja het is een dikkie
ach liever nu iets vol dan straks door training veel te dun! Hij staat ooknog lekker heel de dag op de wei he!
Ik zal op mijn handen letten! En idd op mijn benen.. stoor me daar zelf ook aan! binnekort zadelchekken en dan even kijken of het voor beide nog goed is! Hij is nu 1.62! Mooi maatje voor mij!
Nimmy schreef:Hij is echt verandert, lekker uitgegroeit...
Wat betreft t rijden mag die idd nog wat meer over de rug komen, lekker veel schakelen en kijken of je m steeds meer kan uitschuiven richting halsstrekken...
Denk verder om je eigen houding, ellebogen langs je lichaam houden en het lijkt of je een beetje richting een stoelzit gaat met je benen, maar dat komt waarschijnlijk door het zadel...
Ja he! je herkent m niet meer terug denk ik!
Ja idd eens! schakelen doen we ook tijdens het trainen wel een aantal maal.. niet te lang anders wordt ie echt heel sjaggie.... paard wil veel variatie 
Komt idd door het zadel maar ook vast door mezelf! zoals ik hier boven ook benoemd hebt binnekort f een check!
Thx voor je reactie!
GinnyBanshee schreef:leuke fotos

hij ziet er heel mooi uit

hij is nog aan het zoeken in de aanleuning maar het ziet er heel vriendelijk uit dus dat wordt vast van zelf stiller. Vind jouw houding wel netjes

Dankje Gin!
Idd hij wil graag te diep maar hij word al steeds constanter! Hij wil graag en vind het leuk daar ben ik blij om!
Dankje, hier en daar mag het van mij nog beter, handen stiller en benen minderen naar voren.. maar het kan erger 
nina88 schreef:Mijn reactie was helaas ook verwijderd. Ik had zo gauw niet in de gaten dat het haw was.
Mijn reactie was:
Wat leuk, een Centurion Montfort! Het is een knapperd hoor! Al erg groot en gespierd voor zijn leeftijd.
Mijn paard is er ook één van Centurion Montfort namelijk en ze heeft qua bouw heel veel weg van jouw paard. Kijk maar eens in mijn profiel..
Als ik je een tip mag geven.. Probeer zelf heel duidelijk los te laten. Ze lijkt zo op de foto's wat zwaar te zijn in de hand en wat te hangen. Ik weet niet of dit ook daadwerkelijk zo is, maar probeer zelf los te laten en haar met je been van de hand af te zetten.
Dit was ook een groot probleem bij mijn paard, dus als je tips wil.. PB me maar!
Hey wat grappig! en idd beetje de zelfde bouw! Hij is 1.62 maar toont ohz wat groter.. ik ben maar klein
1.66 ofzo!
Helemaal gelijk! ik ben nu ook bewust aan het been geven als hij gaat hangen! bedankt voor je tip en ik zal je pben als ik vragen heb!
miszlisanne schreef:mijn reactie was ook verwijderd haha
opnieuw:
ben trots op knappe ratino!!! als mams dit jaar weer zo'n knapperd geeft ben ik gelukkig!! (anders ook hoor haha)
rijtechnisch: ik snap dat hij van boven ook heel knap is, maare blijf omhoog kijken

enne rechtop blijven zitten in galop

tov vorig jaar toen ie nog beebie was is ie echt mooi gegroeid in hoogte en breedte

Hey li!
Ja wat een knapperd is het he
Hij is idd heel knap maar zal netjes voor me kijken..ik wilde gewoon niet op de foto
Thx vor je tips en comments! Op naar jou veulen!
Elfjuhh schreef:Ik zie al een heel mooi beeld!
Mooie combinatie!
Ik dacht (maar kan het slecht zien) dat je af en toe pianohandjes had... Je zegt je zelf 1x te storen aan je linkerhand? maar dat zie ik volgensmij vaker terug.
En voor mijn gevoel mogen je benen wat meer tegen de buik aan? (iets naar achter?) en je hakken uitdrukken, maar misschien moeten je beugels dan een gaatje korter?
Succes !
Dankje!!
Klopt helemaal! en van mijn hand klopt ook.. zoals ik hier boven ook beschreef ik ben geneigd om wanneer hij naar buiten kijkt mijn buitenhand om hoog te halen.. maar ik moet juist mijn binnenhand van de hals buiten begrenzen en binnenbeen er aan... ik weet het.. maar als je aan het rijden bent zijn dat van die dingen die ik nog wel eens vergeet! gelukkig heb ik elke weer les!
Ja klopt ook.. in dit zadel ben ik heel erg geneigd om mijn benen naar voren te steken.. op dressuurzadel van mijn instructrice ging het al een stuk beter! Ik zal er aan denken! Bedankt voor de tips!
Saroosh_S schreef:mooi beest!
Moet inderdaad zeggen dat het er voor een 4 jarige vrij goed uitziet voor zover ik het van de foto's kan afzien.
Let wel, ellebogen in je zij en handen naast elkaar.

Thx!! Hij is idd mooi
(maar ja ik ben bevooroordeeld he
)
Dankje, foto's is altijd maar een moment idd.. maar over het algemeen doe hij het erg leuk.. en natuurlijk heeft hij af en toe een baaldag of ik.. en gaat het wat minder.. maar ja dat vind ik niet erg.. hoort er ook bij!
Ik ben heel blij dat hij het leuk vind (eerder wilde hij zijn hoofdstel niet in.. sinds ik rij heel graag!) en dat wil ik graa zo houden!
Ik zal er op letten! Bedankt voor je reactie!