Mick is een 10jarige kwpn ruin. v Haarlem. Ik heb hem nu sinds juli '09. We zijn hard aan het trainen voor onze eerste onderlinge wedstrijd op 22 november. Ik wil graag in het voorjaar met hem gaan starten op concours. Maar daarvoor heb ik nog heel wat werk aan de winkel!
Ik heb minimaal 1keer in de week prive les, en een diehard moeder die er bijna elke dag naast staat voor de nodige tips en commentaar. De punten waar ik tegen aanloop is dat Mick heel graag te diep loopt, en zo dus zwaar inde hand word. Ook mist hij soms net dat beetje extra waardoor ik nog te onrustig ben met mijn onderbenen. Ik probeer dit op te lossen door veel te schakelen, naar voor - terug. etc.
Als ik begin met rijden stap ik eerst aan de lange teugel een paar rondjes, daarna pak ik hem op. En doe ik oefeningen zoals vierkant halthouden, wat wijken. SB en travers. Met draven laat ik hem eerst lekker diep lopen, veel inbuigen en overgangen. Daarna wat galopwerk en dan pak ik hem op.
Ik zou graag wat opbouwende kritiek / tips hebben. Ik heb hem nog niet zo lang, dus we zijn nog lang geen team, maar ik doe mijn best!
Allereerst meet Mickie:
De foto's staan niet op volgorde, ook heb ik geen foto's van het losrijden.. De foto's zijn gemaakt van een filmpje.. ( paps was weer eens te laat met filmen
) 

En even lachen naar de camera.

En nog een filmpje met commentaar van mijn instructeur. Jammergenoeg ook niet van de beste kwaliteit..