Axel E Rating @ Dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eclaiire

Axel E Rating @ Dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 22:05

Na ons topic [RT-HAW] Axel (draver) @ work, heb ik een tijdje geen rij topic meer gemaakt over Axel en mij. Máár we zijn zeer zeker vooruit gegaan! Waar we nu vooral bezig mee zijn is hem ontspannen laten lopen over de gehele rug. Ook de galop zit er nog niet helemaal in, maar ook hierbij gaan we vooruit.

Waar we tegen aan lopen is mijn houding. Ik zit soms te ver voorover, waarbij ik Axel meer lager wil hebben met zijn hals. Maar dit gaat dus helaas ten goede van mijn houding. En ik kijk soms een beetje té graag naar Axel's hoofd. Mijn benen en tenen zitten ook nog niet bepaald oke. Verder mijn teugels, ik rijd altijd een beetje te losjes met de teugels. Waarom? Ik weet het eigenlijk niet eens! Ik denk om hem niet te laten lopen op mijn hand. Toch heb ik geprobeert om aanleuning te vinden. Axel's probleem, is dat hij soms té enthousiast wordt.

Voor de gene die het nog niet wisten. Axel is een draver!

Ons niveau ligt bij de B. Maar zijn nog niet officieel op wedstrijden uitgebracht.

Helaas geven de foto's niet een geheel eerlijk beeld voor. Omdat dit een dag was dat Axel totaal geen zin had om in de bak te rijden. Maargoed, toch maar wat van gemaakt

En ook heb ik uiteraard goed ingestapt!

1. Ja meneer kijkt hier nog blij!
Afbeelding

2. Eerst even stappen.
Afbeelding

3. Net na een heel eng hoekje. ookwel te zien aan allebei onze houding! :Y)
Afbeelding

4. Ja, ik ben héél verliefd op Axel's hoofd! ;)
Afbeelding

5. Jep nog steeds verliefd!
Afbeelding

6. Inzet volte
Afbeelding

7. Fijn drafje, toch?
Afbeelding

8. Je kan wel van mijn gezicht af lezen hoe trots ik wel niet was. Moet er dus wel bij zetten, dat Axel pas sinds een x aantal weken zo goed presteert met de galop. Omdat hij dus altijd gekoerst heeft was dit erg moeilijk om er weer in te krijgen. En ondanks dat he tnog niet vlekenloos gaat, ben ik ontzettend blij met wat we nu al behaald hebben!
Afbeelding

9. Nu moet je niet denken dat ik onwijs gespannen zit! Oke doe ik! I know. Maar ik was mijn beugel kwijt, ook te zien op de foto, en Axel vond dat dus het juiste moment om eens een hardere versnelling in te zetten. :Y) Maar toch, vond ik dit een enorm mooie foto! :D
Afbeelding

Zo dat waren ze al weer. Laat gerust een berichtje achter, ben benieuwd wat jullie van ons vinden!

Groetjes, Lianne

Meraki

Re: Axel E Rating @ Dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:10

Jeetje, wat een super lekkerding zeg.. ik zou hem helemaal geen draver geven, en vind dat je hem super lekker aan het lopen hebt ! :)

Je handen heb je echt super .. dat valt gewoon op :)

Oh ik heb wat gevonden ;) blijf voor je kijken ;)

peckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 06:41

leuk paardje !

die laatste foto... gaaf

probeer wel rechtop te blijven zitten en naar voren te kijken

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 09:08

Dankjullie wel voor jullie reacties!

Heb inderdaad de neiging om erg voorover te gaan leunen.

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:57

Leuke draver heb je ;).
Volgens mij kwam het dat je geen topic kon maken omdat je op stage was of niet :P.

Kijk maar in me profiel dan zie je wel wie ik ben ;).

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:49

leuke draver zeg!
Ben blij dat de galop er al weer redelijk goed in zit,
Ik heb ook een draver bijgereden en ik weet het, wat
ben je blij als hij die 3e gang weer redelijk doet!!
Maar dat ter zijde, mijn commentaar:
*Kijk lekker vooruit, en niet naar je paardje, hoe mooi hij ook is :)
*doe liever de beugels nog iets korter zodat je makkelijker kan lichtrijden
en je hakken beter uit kan drukken.(wat je al aardig goed doet )
*schouders wat meer naar achteren
*en die smile houden!!!

Nog veel succes met je dravertje!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 12:09

Je zal het inderdaad geen draver noemen.
Wel moet je op je handen let ze zijn op sommige momenten wat te sterk/strak. Probeer de zelfde druk te voelen.Het lijkt net dat je af en toe op de ene teugel meer druk heb dan de andere.En natuurlijk netjes rechtop blijven zitten. Lekker door blijven rijden !

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:53

Ten eerste, wat een mooie omgeving, waar is dat als ik vragen mag? Ziet er niet uit als een achtertuin :D

Je zou helemaal niet zeggen dat het een draver is. In de galop heeft ie zelfs een mooie sprong. Er zijn misschien een paar kleine puntjes in je houding waar je aan moet schroeven, maar ik zie liever een ruiter met een houding als jij met zo'n ontzettend lekker ontspannen paardje dan iemand die misschien wat netter zit en een gespannen paard onder z'n kont heeft. Ga zo door!

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:39

Weer heel erg bedankt voor de goede tips!

Abby, komt inderdaad mede door mijn stage! Hihi, leuk dat jij ook hier op bokt zit!

Bitje, bedankt voor je reactie. Ben ook erg blij dat Axel het zo goed oppikt! Toen ik hem net had, 1 januari '09, kende hij de galop totaal niet. Dus we zijn echt al enorm vooruit gegaan.

Netam, ik heb vandaag eens opgelet of mijn ene hand meer vraagt/doet dan mijn andere hand. Maar kan niet echt iets ontdekken. Heb wel vaak dat ik mijn hand soms vast zet, en vergeet mee te bewegen met mijn pols.

Coldplay, dit is in het Haarlemmeerse bos. Dit zijn bakken die speciaal aangelegd zijn voor het concour hippique. Inmiddels is die allang voorbij, maar die heerlijke bakken liggen er dus nog!

Mhorsecare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:02

hoi, ziet er leuk uit hoor, is niet zo'n grote of wel?
let goed op je houding, en probeer je paard goed recht tussen 2 teugels en 2 benen te houden..

Sinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:52

Nou, je hebt in elk geval wel plezier in het rijden aan je lachen zo te zien. :D
Verder zelf goed rechtop gaan zitten, je schouders wat meer naar achteren.
Enne, mooi paard hoor!

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 07:55

Bedankt voor jullie reacties. Het rechtop zitten vind ik heel erg moeilijk. Het gaat meestal ook even goed, en daarna ga ik weer voorover zitten. Maar ik moet zeggen dat het wel steeds beter gaat. Het duurt alleen eventjes. :)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:08

Bij de foto net na het enge hoekje lijkt het of je je onderbenen van je paard af steekt. De rest van de fotos zijn allemaal schuin genomen ipv van opzij, dus daar kan ik niet op zien of je het doet. Maar let erop dat je benen altijd aan je paard moeten blijven liggen, ook als je paard te hard gaat. Alleen dan kun je je paard netjes opsluiten tussen je handen en je benen.

Voor de rest ziet het er heel netjes uit hoor.