weg rennend !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Granda

weg rennend !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 14:44

hallo allemaal
ik heb een vraagje ,

gister avond gingen mijn nichtje en ik haar paardje halen uit de wei en toen renden ze weg voor ons
met poetsen en opzadelen was ze ook heel onrustig toen me nichtje op stapte sprong ze aan in gallop
en wat ze ook deed er was niks meer aan te doen .
ze rende de weg over terug naar de wei liet zich niet bestuuren niks dus we weten niet wat er aan de hand
was met dr .

aan dr voer is niks verranderd en ik heb dr al helemaal nagekeken als ze pijn heeft of als iets knelden
maar alles was gewoon zo als altijd . heeft een van jullie hier ook mischien een ervaring mee ?

groetjes ..

leeneliefje

Re: weg rennend !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:51

misschien is er iets in de wei gebeurt ofzo waar ze van geschrokken zijn? Paarden blijven dieren, ze kunnen natuurlijk ook lekker dom aan het doen zijn geweest in de wei.
En helemaal als jij zegt, dat het tuig enz. allemaal prima zat dan zal het wel gewoon tussen de oortjes van je paard zitten :)
Dit heeft mijn pony ook wel eens hoor :')
Van die stomme buiën.
gewoon negeren en doen alsof alles normaal is
succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:06

Het is wel wat kouder, de afgelopen dagen. Misschien beetje vrolijker daardoor?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:12

Mijn paard deed precies hetzelfde! Later bleek dat die avond een brandweerauto met sirene langs de weg was gereden.. Erg geschrokken dus!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:15

Is natuurlijk altijd lastig te zeggen. Maar het kan ook nog een combinatie van de kou en van iets geschrokken zijn. En idd wat hierboven ook gezegd wordt... soms kan een paard ook gewoon lekker dom bezig zijn. Succes ermee.

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:00

Het kan door een gebeurtenis komen die het paardje heeft meegemaakt, is toen ergens van geschrokken , het wordt frisser ,
maar dat is hierboven allemaal al verteld.

Wat het ook nog kan zijn .....
jij zegt dat jullie het paardje helemaal hebben nagekeken..
op 1 plek kunnen jullie niet goed kijken ;)
Ik weet niet hoe oud het paardje is, en wat voor bit er gebruikt wordt, en of dat de mond veel belast wordt (trekken o.i.d. dat hoeft niet nu te zijn, maar kan ook een tijdje geleden zijn)
Maar wie weet een keer de tandarts laten komen, kost wat geld, maar als jullie echt niet weten wat het zou kunnen zijn, en het blijft zo, dan zou ik dat toch aanraden ;) :D

Granda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 12:17

hee armlou ze word bitloos gereden dus van een bit is geen spraken .
maar inmiddels gaat t al weer heel goed denk idd dat ze gewoon erg geschrokken is ze schikt normaal egt bijna nergens van alleen van helekleine dingen .
denk dat ze een muis heftgezien ofzo haha

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:07

Het was ook niet zo handig van je nichtje om er zomaar op te stappen als je paard al zo onrustig is, dat is gegarandeert rodeo!
Dus ook een tip voor de volgende keer: als je niet kan opstappen met een lang teugeltje, dan ook niet doen;)

jurrepur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:55

ik denk inderdaad ook dat ze ergens van geschrokken is dat er iets voordat jullie er waren iets was gebeurd ofzo:P

Lika_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:29

ze kan die dag inderdaad ergens van geschrokken zijn. Als ze dit vaker doet zou ik er wel even na laten kijken. Maar lees dat het alweer goed is!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:40

een tip! Stap pas op als je paard rustig is :). Volgende keer als ze weer druk zijn is het misschien verstandig om ze eerst met hun aandacht bij jou te krijgen door wat grondwerk te doen en vervolgens pas te rijden, kan een hoop problemen voorkomen

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:41

Storm op komst (H)
Haha ik ken het gewoon wind onder de staart!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:50

Denk ook dat het het weer was. Alle paarden die ik ken waren de afgelopen dagen errug fris en fruitig bezig, druk, rare sprongen makend en heel erg alert op alles. Het was ook heerlijk weer voor ze. De ideale temperatuur voor paarden, lekker windje, zonnetje aan de hemel en dan even lekker energie kwijt raken. Gaat in het voorjaar wel weer over.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:53

De paarden hebben door dat de winter op komst is.....zijn allemaal beetje druk.
Hoorde dat er de laatste dagen veel mensen af vallen.