Lichaam soms te veel naar voren en benen optrekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uny

Lichaam soms te veel naar voren en benen optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:31

Tijdens het rijden heb ik soms nog wel de neiging om met mijn bovenlichaam naar voren te gaan. Ze heb ik zelf echter niet in de gaten maar ik die dit op foto's.... nu probeer ik hieraan te denken maar dat is toch moeilijker dan gedacht als je je dit hebt aangeleerd. Zijn er misschien tips of foefjes om dit af te leren? ook trek ik mijn benen nog wel eens op met aandrijven....

Miss_meee

Re: Lichaam soms te veel naar voren en benen optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:27

Tja dat is wel begrijpelijk tijdens het aandrijven. Je moet gewoon proberen constant er aan te denken. Of vraag iemand die aan de kant van de bak komt staan, om je te wijzen op het feit dat als je voorover gaat hangen, of je benen optrekt. Dan ben je er heel snel van af ;-)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:40

Het ligt er ook heel erg aan op wat voor zadel je rijd, Op een dressuurzadel zit je al snel een stuk beter dan op een goedkoop veelzijdigheidszadeltje. Als een zadel goede kniewrongen heeft, liggen je benen goed en zal je je lichaam minder naar voor steken, ook je benen trek je dan minder op.
Het kan ook liggen aan je laarzen of chaps. Met chaps trekt iemand zijn hakken sneller op dan met (leren) laarzen.
Mocht het hier allemaal niet aan liggen, dan moet je je voor gaan stellen dat je hoofd met een touwtje omhooggetrokken wordt, let er op dat je niet verkrampt gaat zitten dan maar blijf soepel in je lijf en bekken. Ook kan je je instructeur of instructrice vragen om hier meer op te letten, als je er steeds op wordt betrapt, kan je er aan gaan werken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:20

Hoe hangen je beugels? Vaak is het zo dat als ze te kort zijn, je onderbeen sneller te ver naar achteren gaat, en dan val je ook voorover met je boven lichaam. Ga eens een keer zonder beugels rijden, eventueel aan de longe. Je been lekker lang laten afhangen, en goed letten op het ontspannen van je bovenbenen. Als je aan de longe zit, hoef je niet op je paard te letten, waardoor je helemaal op je zit kunt gaan letten!

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:16

Misschien een keer een zitlesje nemen? :)