Ik heb sinds een paar weken een nieuw paard. Vandaag voor het eerst gereden en ze is super braaf maar wat een drama om te rijden zeg. Ze gaat stilstaan wanneer ze wil, en dan kan je been geven, zelfs schoppen wat je wil maar ze veroerd geen vin, draven is een ramp en was niet te doen... Heb er toen maar een zweepje bijgepakt en zelfs hier reageerde ze amper op (gaf een klein tikje bij geen reactie op het been, maar de reactie bleef ook op de zweep uit dus heb een paar keer een flinke tik moeten geven)
En dan draaft ze eindelijk en moet je ook nog in draf proberen te bijven, ze snapt volgens mij helemaal niet dat been voorwaarts is, maar ze is zo 'braaf' dat ze dus ook zo goed als niet op de zweep (ook niet achter de kuit) reageerd. Uiteindelijk had ik haar wel zover dat ze niet meer stil ging staan maar ik weet echt even niet hoe ik dit aan moet gaan pakken... Heb wel vaker een paard gereden wat niet echt aan het been was maar zo erg als deze heb ik nog nooit meegemaakt
Heeft iemand tips?
) Daarna weer opgepakt, hetzelfde probleem. gewoon stappen een uurtje en verder gewoon voorwaarts houden en voelen wanneer ze iets wil doen en dan kleine por met mijn spoor of een klein tikje met mijn zweep. Dit bleef, niks hielp. Dierenarts> haken op haar kiezen. iemand die verstand heeft van paard> denk maar is aan een ander zadel. WOW! was mijn reactie, natuurlijk heeft ze streken maar ze is voorwaartser en veel meer ontspannen. Het kan overal aan liggen. Ik heb door dit allemaal wel goed leren voelen wat het paard doet, maar dat had ik ook anders kunnen leren. Als het niks is kwa tuig of andere problemen moet je misschien les nemen en heel er consuquent zijn.

, hij sjouwd gigantisch , en het mooiste nog.....ik leg mijn been aan .....en hij gaat !!!!!!
is ook heel belangrijk