ik zal eerst wat info geven over mij en mijn paardje.
ik en maxi mijn haflinger merrie van 4 jaar zijn sinds juni samen (eerst rijden voor iemand maar dat ging niet goed dus is ze van mij geworden in juli)
ik ben 21 en was 20 toen ik haar ging rijden.
ze leek heel erg leuk bij de handelaar en ook heel erg lief te rijden.
bijde keren dat ik mee ging om te kijkenen even reed was ze al voorgereden dus pakte ik haar teugels al gelijk op.
dit ging goed.
dus iedereen dacht leuk lief paardje ook voor bange en of beginnenede ruiters.
dit was ons ook gezecht.
dus ze kwam mee.
eenmaal bij haar nieuwe huisje merkte ik best wel snel dat ik haar teugels konstant "kort" moest houden.
hoe meer ik me teugels losser wilde laten om haar de kans te geven om zig lang en laag te maken hoe meer protest je kreeg.
het wert zelfs gevaarlijk (achteruit lopen tegen de stroomdraden aan rondjes draaien en niet meer voorwaarts te krijgen tenzij je de teugels weer strak nam.
ook ben ik met sporen gaan rijden omdat ze dwars door me been heen brak (als ik me buiten been aanlegde als extra begrenzing samen met teugel hulp zo los mogenlijk ging ze gewoon de andere kant op en negeerde me been of ging harder op mijn been)
ook longeren wist ze niet wat was.
ze ging of heel snel of stilstaan en stappen aan de longeer lijn zat er zeker niet in.
dus ik gestart bij het begin zoals ik dacht dat het goed was.
longeren leren door middel van captoom.
en rijden met zo losmogenlijke teugels en proberen op te vangen met me benen.
het ging steeds beter en maxi snapte snel de dingen.
ik zelf ben best bang om te rijden maar met maxi durf ik bijna alles (buiten rijden niet maar dat is weer een ander probleem op zichzelf)
met veel doorzetten en hulp van stal genoten en me vriend zijn we gekomen waar we nu zijn.
ik zal nu de foto's plaatsen.
ik hoor graag meer tips om te zorgen dat ik haar goed kan rijden.
juni 2009

juli 2009

augustis 2009

bit en boomloos proberen in aug 2009

sebtember 2009

ik galopeer nog niet met maxi.
dit omdat ze dit nog moet leren en ik nog angstig ben om dit te doen, maar heb inmiddels les en we gaan het wel leren.
)