Pino voor de 2e keer op bokt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Pino voor de 2e keer op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:57

Hoi! :)

ik heb een tijdje geleden hier ook al een topic geplaatst ([RT-HAW] Pino voor de 1e keer @ HAW) En toen kreeg ik echt fantastische berichtjes waar ik heel blij mee was! :j
In die tijd die er tussen zit hebben we een enorme dip gehad. Ik ben een paar keer goed hard gevallen en we zijn een keer samen gevallen. Hij werd soms echt helemaal gek en ik wist niet meer wat ik moest doen en waarom hij dat allemaal deed. (Rennen, op hoeken af en op het laatste moment omdraaien en weer rennen enz.)
Ik ben iemand die toch best veel durfde en goed kon blijven zitten maar hoe meer Pino deed hoe meer angst en wantrouwen ik kreeg. Nou dat is voor het wederzijdse respect ook niet echt goed geweest.

Ik heb besloten om helemaal op nieuw te beginnen onder begeleiding van een vriendin van me. Ik ben begonnen met longeren en daarna er op en vooral NIET meer in zijn mond zitten porren. Hij heeft zich 1 keer los kunnen trekken aan de longe en toen ben ik niet gevallen! Gewonnen dus :D Daarna is hij hartstikke braaf geweest en zit er echt weer regelmatig op. Ik merk dat ik weer vertrouwen terug begin te krijgen en we doen het heel rustig aan. Ik merk dat het ons allebei goed heeft gedaan. Nu zit ik op het begin een paar minuten aan de longe en dan ga ik zelf rijden. Ik durf hem nou ook weer echt te gaan "rijden" en daar ben ik super blij mee! We stappen en draven alleen nog maar. De galop voelt voor mij nog niet goed genoeg. Ik werk nu aan voorwaards, tempo en ontspanning.

Mijn houding is echt niet goed. ik trek veel te veel mijn benen op en moet mijn hakken uit drukken maar wat je ziet is allemaal spanning ;) Pino doet het hartstikke goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier een voorbeeld van een mega gespannen houding ;) heb mijn beugels ook een gaatje korter gemaakt zodat ik niet zo een moeite hoef te doen om mijn voeten in de beugels te houden als hij wat doet.

Afbeelding
en de laatste, mooi vierkant staat ie niet ;) Maar vond hem wel leuk.

Ik ben benieuwd en hoor graag tips! :j

Patriciavt

Re: Pino voor de 2e keer op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:11

Hey Marlou!
Wat leuk om weer foto's van jullie te zien!
Ondanks je gespannen houding vind ik het totaalplaatje niet verkeerd :n

Pino loopt er fijn bij en ik vind het een goede beslissing van je dat je pas gaat galopperen als het vertrouwen terug is en je er klaar voor bent!

Rijtechnisch.. tja..
Ik zou zeggen rijd lekker veel overgangen en figuren om Pino zijn aandacht bij jou te houden zodat je zelf misschien ook wat meer kunt ontspannen. Maar ongetwijfeld dat je daar zelf ook al aan gedacht hebt :)

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:00

Goed dat je gewoon helemaal opnieuw begonnen bent, is voor het vertrouwen van jullie beide goed, ook Pino kan gedacht hebben dat hij het allemaal niet meer wist ;)

Wel zou ik veel figuren en overgangen rijden, al stap je een half rondje, dan weer paar passen draven, dan weer paar passen stap, dan weer een half rondje draven, tussendoor een keer halthouden, ook voor de controle is dat goed mocht hij er weer een keer tussenuit knijpen ;)
en juist niet in de hoeken halthouden of van gang veranderen, dit omdat hij hiervoor natuurlijk in de hoek stopte, omkeerde en weer ervandoor ging, dus juist op rechte stukken halthouden, aandraven, terug nemen ;)
succes en veel plezier

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:34

He marlou! Wat jammer, ik kan de foto's niet zien... -O-

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:45

Wauw, mooie pony, mag ik vragen welk ras het is? :)

Verder voor commentaar vind ik dat je hem al erg mooi naar beneden laat lopen (foto's 3, 5, 6)
Het ziet er ontspannen uit, niet opgejaagd ofzo.
Ik vind je wel met wat lange teugels rijden.
En die benen, tsja dat zeg je zelf al. :D

*edit* Ik zie in je vorige topic dat je z'n ras zelf ook niet helemaal weet. :P

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:37

Wat een leuk beestje!
Rijden ziet er ontspannen uit.
Probeer alleen je hakken niet op te trekken :)

_Marianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:26

Mooie kleur heeft je pony zeg!
Ja je hebt het zelf al gezegd: hakken! Valt nogal op, maar aangezien je je ervan bewust bent, geen probleem, volgende keer opletten.

Succes nog!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:43

He Marlou!!!

Ben hardstikke blij dat je lekker opnieuw bent begonnen en dat je vertrouwen weer voor een heel groot deel terug hebt. Vind het super fijn dat ik je daar mee heb kunnen helpen!!!

De ontspanning bij Pino is al grotendeels terug en hij begint daardoor super lekker te lopen. Dat rechtzitten komt zo bij jou ook wel weer als heel je vertrouwen weer terug is!!!
Je had van tevoren een super mooie zit en die is echt niet spoorloos verdwenen en anders gaan we hem samen zoeken. :D :D

Gaat helemaal goed komen met jullie!! Pino is geweldig en jullie zijn een mooi stel!!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 07:26

hahaha thanks suus! :D :j Ik weet wel zeker dat het goed komt zo met jou helpende hand :D

Het is een haflinger hoor maar ik weet het niet zeker omdat er geen papieren bij zitten..

Irenen hoezo kan je de fotos niet zien?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:43

Ja, kan ze nu wel zien, gister ff niet!? :? Pino blijft leuk! :j Fijn dat je je weer zekerder voelt!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:44

Pino is knap! Lekker dat je ff terug bent naar het begin, dat puberen gaat vast wel weer over!
En dan idd weer netjes gaan zitten met je benen!

Sanneeofzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:06

Leuke haf heb je onder je kont!

Het ziet er alle maal wel netjes uit, probeer alleen je haf wat actiever te laten lopen.. veel afwisselingen maken ect.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 13:45

ja hij mag soms echt wel wat actiever maar dat is nog mijn eigen angst een beetje. Het moet voor mij een gewoonte worden om hem juist tempo te laten maken en dat gaat steeds beter.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:01

Leuke foto's! :D en super mooi tuig! :))
Alleen je benen ja, maar dat komt wel goed als je je weer wat veiliger op hem voelt!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:08

Wat een enorm knappe pony heb jij!
Erg goed dat je weer van voren af aan bent begonnen.
De beugels zie ik ook liever een gaatje langer.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:02

ja de beugels moeten ook een gaatje langer :j maar dat heb ik expres gedaan. Als ik de beugels langer doe had ik minder steun als hij wat deed en was ik eerder mijn beugels kwijt. Als het dadelijk echt goed gaat en ik me goed voel gaan ze langer :D

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:07

Het ziet er wel goed uit hoor, maar zou je je niet moeten afvragen waarom je pony dit deed? Want volgens mij is de oorzaak hiermee niet gevonden en dus ook niet opgelost. Verder vind ik het jammer dat je denk in de term winnen. Paarden doen namelijk niet aan winnen of verliezen, ook al lijkt het er wel soms op.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:19

Te term winnen bedoel ik op de manier "mezelf overwinnen" misschien?? Ik ben blijven zitten op dat moment en dat was goed voor mijn zelfvertrouwen. Als ik op dat moment weer gevallen was had ik mijn vertrouwen heel ver moeten zoeken. En waarom mijn pony dit deed? Dacht dat ik het erbij gezet had maar dit deed hij omdat ik hem veel te veel bij me wilde houden dus in zijn mond ging liggen trekken en naar beneden willen rijden en dat accepteerde hij op een gegeven moment niet meer.. en terecht ook!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:55

hakken... en wanneer je hem aan lange teugel nageeflijk wilt vragen, inplaats van teugel geven kan je je armen nog een heel eind strekken.. daarna pas extra teugel :) Ziet er leuk uit , ontzettend mooi beest!! Heel veel succes met alles en ik vind het knap van je!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:11

Marlou_ schreef:
Te term winnen bedoel ik op de manier "mezelf overwinnen" misschien?? Ik ben blijven zitten op dat moment en dat was goed voor mijn zelfvertrouwen. Als ik op dat moment weer gevallen was had ik mijn vertrouwen heel ver moeten zoeken. En waarom mijn pony dit deed? Dacht dat ik het erbij gezet had maar dit deed hij omdat ik hem veel te veel bij me wilde houden dus in zijn mond ging liggen trekken en naar beneden willen rijden en dat accepteerde hij op een gegeven moment niet meer.. en terecht ook!

Ik wil hier nog even iets aan toe voegen. Marlou is zich heel goed bewust van de oorzaak dat Pino dit begon te doen. Vind het erg knap dat ze dat zegt dat het aan haar ligt ipv wat veel mensen doen, de schuld bij het paard en pony leggen!!! Helemaal op het kritische BOKT!!! Ze is naar de oorzaak op zoek gegaan en daarom helemaal overnieuw begonnen. Niet alleen om haar zelf te overwinnen maar ook om het vertrouwen tussen Pino en haar weer te herstellen tijdens het rijden. Die band is namelijk super. De pony is gek op haar.
Dat vertrouwen is weer terug, de pony heeft helemaal niks meer geprobeerd en het ziet er super ontspannen uit!!!
Petje af Marlou!!!! :D

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:18

Sorry ik lees nu pas je verhaal goed... Vergeet mijn kritiek maar!! haha :)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:19

Wat een knapperd heb je daar zeg!
Erg knap van je dat je weer helemaal op nieuw begonnen bent en het weer lekker opgepakt hebt, goed hoor!
Gewoon lekker de tijd nemen, als je weer wat meer ontspannen op je paardje zit word je houding vanzelf beter! Dat is het enige wat ik je nu mee kan geven.
Verder ziet het er leuk uit! Succes!!

Miss_meee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:17

Ziet er goed uit, leuke haflinger heb je. Probeer hem alleen wel uit te schuiven, in plaats van aalleen maar boven in. Dus geef hem de ruimte om je hand te zoeken, gaattie weer met de kop de lucht in, maakt niet uit. Neem hem er weer bij, en probeer weer naar dat neerwaarts te werken! Succes

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 18:18

wat bedoel je met uitschuiven en "boven in"? Op welke foto zie je dat? De ruimte om mijn hand te zoeken geef ik hem nu juist en dat is the whole point of it ;)

En suus, geen mens kan het beter verwoorden dan jij! Thanks! Pino en ik zijn ook precies het zelfde. Wat hij niet accepteert zou ik ook niet doen.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:25

De pony is nog erg onrustig in zijn hoofd en is aan het zoeken. Ze heeft hem wel op constante druk maar probeerd daar wel uit te schuiven zodat hij wel rond wordt maar met het neusje eruit. Dit is nog vrij moeilijk omdat Pino heel graag heel diep gaat lopen. Ook dat wordt weer gecorrigeerd waardoor hij inderdaad soms met hoofd weer omhoog komt. De 2 foto's waarop hij misschien een beetje teveel bovenin loopt zijn momentopname. Op die momenten zijn we natuurlijk ook wel weer bezig om meer weer meer lengte in zijn hals te krijgen met het neusje eruit zonder dat hij weer te diep duikt. De andere foto's geven wel een beeld van hoe hij op het moment loopt. :D :D