Amora en ik voor het eerst op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjnien1986

Amora en ik voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 12:14

Iets langer dan een jaar geleden heb ik Amora gekocht. Ze was toen 12 jaar en is nu dus 13. Ze is een Oldenburger van de hengst Azett

Ze is toen ze 8 was M1 geweest maar is daarna op de wei terecht gekomen. Begin januari 2008 kwam ze op een springstal terrecht en is ze in het springen uitgebracht daarmee was ze B13.

En toen kocht ik haar. Amora en ik begonnen heel goed, de eerste foto's in het lekkere zonnetje zijn van de tweede keer dat ik op haar zat. Na ongeveer 3 maanden ging het mis, ze schrok heel erg op een buitenrit en steigerde, we klapten toen achterover. Daarna was er een tijdlang heel weinig vertrouwen onderling. Ze steigerde steeds vaker, maar niet meer zo hoog dat we achterover klapten. Ik durfde toen die tijd alleen maar met bodyprotector te rijden. Eigenlijk vond ik haar gewoon eng en ik heb getwijfeld om haar te verkopen. Tot de dag dat ze naar de tandarts ging. Ze stond in een stal rechts naast een stal met kippen en raakte helemaal in paniek. Ze hebben haar toen verplaats in een stal recht tegenover de kippen en toen was het goed. Wat bleek ze ziet niet helemaal correct in haar linkeroog. Hierdoor raakte ze in paniek wanneer ze links wat hoort maar niet ziet. Er was nu een reden voor haar paniek aanvallen.

Ik heb besloten niet op te geven en heb doormiddel van grondwerk en oefenen op verschillende locaties haar moeten leren om in mij te vertrouwen. Na vele maanden heb ik nu eindelijk het gevoel dat we het gered hebben samen en zijn we afgelopen buitenseizoen gestart. Inmiddels zijn we L2+6 en kunnen we als stel niet meer stuk. Ik ben zielsgelukkig met haar en zij volgens mij ook met mij :D

Wat ik momenteel moeilijk vind met haar is het wat omhoog rijden. Ze is namelijk van achter hoger dan voor en ik merk nu met stukjes contra dat ze dat heel erg moeilijk vind. Vaak springt ze dan gewoon over, dat vind ze makkelijker, of ze valt juist helemaal uit elkaar. Heeft iemand daar misschien tips voor?

Nou genoeg gekletst hier de foto's!!

De tweede keer rijden, in stap
Afbeelding

drafje
Afbeelding

Eerste binnenwedstrijd draf
Afbeelding

Afbeelding

En afgelopen buitenseizoen:

Yeah we mogen de ring in
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Einde door een S van hand veranderen
Afbeelding

Lekker actief
Afbeelding

En een foto van ons op ons 3-daagse kamp in drenthe, waar we onze grote overwinning hadden door als team lekker door de bossen te crossen :D
Afbeelding

Ik kan niet wachten op commentaar, want ik wil altijd graag leren :+

marrlinde

Re: Amora en ik voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:10

ziet er netjes uit! :j

alleen liggen je benen naar mijn idee steeds een beetje te ver naar achter ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:56

Leuke combinatie! :)
Al valt ze wel soms op de voorhand. Verder ziet het er netjes uit :j

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:30

@ IloveAlfriee: Ja klopt, dat was in Advendo de Rode Haan, ze was hier heel voorwaarts, omdat er tijdens het losrijden een paard was losgebroken en recht op haar af kwam racen hihi. Gelukkig krijg ik haar inmiddels altijd weer rustig

Bedankt voor het leuke commentaar, van mijn benen klopt inderdaad, daar werk ik aan.

En ze is van achter een stuk hoger dan voor, ik vind het heel moeilijk om haar dan toch bergopwaarts te laten lopen. Maar haar achterhand word al steeds sterker, dus hopelijk word dat steeds beter :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:49

Oh, wat een leuk paard! De binnenfoto's vind ik erg netjes, lastig hoor om een hoogvanachterpaard bergop te laten lopen, weet er alles van :P :+ Van mij mogen je handen nog wat hoger, en op sommige foto's moet je even op het knikje in je armen letten ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:51

Wauw! Je straalt écht plezier uit! :) Je benen is inderdaad al gezegd, al stoor ik me er niet aan.
Superleuk stel! :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:19

wat een leuke combi,
ik heb zelf ook een merrie die voren korter is dan achter dus ze moet dubbel gaan zitten achter om het zo maar te zeggen.
ik moet toch de oprichting in blijven rijden met haar kleine voltes laten lopen en zorgen dat ze de impuls niet verliest daar zouden ze achter zeer sterk van worden.en ik moet heel veel schakelen daar zouden ze ook meer van gaan zitten.

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:48

Bedankt voor de leuke reacties! Ik zag het inderdaad ook, dat ik op sommige foto's mijn arm iets te recht heb.

@ NHevaVD: Ik heb ook echt heel veel plezier in het rijden :D Vooral op wedstrijd, omdat ik merkt dat zij het ook heel leuk vind.

@sammy1: Klopt daar ben ik ook mee bezig. Wat ook heel erg helpt is springen. Ik heb nu 1 keer in de 2 weken springles en ik merk gewoon hoezeer ze verbeterd, vooral in de galop. En we vinden het nog leuk ook, wat wil je nog meer :D
Laatst bijgewerkt door lindake op 14-10-09 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderd bericht verwijderd

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:53

ok dan moet ik ook maar eens gaan springen aventoe vind ze ooknog leuk ook.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:00

Is de laatste foto toevalling op Les Chevaux gemaakt?

Ziet er leuk uit verder, mooie combi zijn jullie! Ik heb alleen af en toe de indruk dat je je armen wat te veel aanspant/forceert, probeer deze meer te dragen :)

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:22

@ Heino: ja klopt was bij Les Cheveaux :D Was een geweldig weekend, zulke mooie bospaden hebben wij hier niet hihi. En die armen zag ik idd ook, ik zal eens een filmpje van mezelf maken of ik het op bepaalde momenten doe of iets dergelijks.. Kan ik daar aan werken!

marieke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:44

Wat een super leuk vosje!!
Ik vind het er goed uitzien hoor! misschien
kun je een beetje op je pianohandjes kunnen letten.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:12

Wat knap van je dat je doorgezet hebt, je hebt een erg leuk paard!
Hij is inderdaad wat overbouwd, probeer hem in de galop ook stukken te verzamelen zodat hij sterk word in de achterhand. Dan zal hij bergopwaartser gaan worden. De contra kan je eerst kleine stukjes gaan doen. Denk eraan dat als je in de rechtergalop zit en contra gaat rijden je tijdens de contra ook rechter stelling houd.

_Marianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:16

Loopt netjes en ontspannen. Zie niet direct iets verkeerd. Misschien loopt hij af en toe op de voorhand, maar dat kan ook aan de foto's liggen. Mooie combinatie om naar te kijken trouwens!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:28

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels.

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 08:51

Bedankt voor de leuke reacties, ik ben blij dat het er nu ontspannen uitziet.

@ Jeanneee: Dank je wel voor de tip. En die stelling blijven houden ben ik ook mee bezig. Het is alleen lastig, want als ik ook maar 1 milimeter mijn gewicht verplaats zit ze al in de andere galop. Opzich heel handig natuurlijk :P Maar dat hoeft ze nog niet. Ze leert me wel heel goed wanneer ik iets fout doe haha.

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:39

Hoi! :D

Wat knap dat je toch hebt doorgezet zeg! Ik wil even zeggen dat ik er echt respect voor heb. +:)+
Ik vind alleen dat je wel iets meer knik in je ellebogen mag hebben, vooral bij de laatste paar foto's met wedstrijdkleding. En ze loopt een beetje op de voorhand, maar dat heb je nu wel weer genoeg gehoord!
Even een vraagje, waarom rijd je met zweeep (en sporen? die weet ik niet zeker of ik die zie :+ )

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:58

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels verwijderd

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:03

Ik heb respect voor jou, dat je zo goed hebt doorgezet. Echte bewondering hier :)
Kan me voorstellen dat je het eng vond. Verder vind ik het er wel goed uitzien.
Maar het is dan ook een prachtpaardje :D

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:21

Je ziet er op de binnenfoto's een beetje in elkaar gezakt uit, ik zou proberen om je schouders iets meer naar achteren te houden. Sorry als het niet zo is :P

Ook ligt het hoofd van Amora over de loodlijn, misschien iets om aan te werken.

Mooie combinatie vormen jullie! Succes met de wedstrijden die nog volgen :D

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:21

Mooie combinatie zijn jullie, het enige wat me een beetje opvalt zijn je benen en je piano handjes. Maar verder heb ik geen commentaar.

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 12:00

Hey, even niet online geweest bedankt voor de reacties :D

@ Drrrassic: Ik denk dat het zo lijkt door mijn Bodyprotector die ik daar om heb :) En het af en toe achter de loodlijn lopen klopt. Het is al beter, toen ik haar net had kon ik niet eens contact maken zo erg kroop ze erachter.

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:12

Wat een leukerd!!!!Echt super!