Ze is toen ze 8 was M1 geweest maar is daarna op de wei terecht gekomen. Begin januari 2008 kwam ze op een springstal terrecht en is ze in het springen uitgebracht daarmee was ze B13.
En toen kocht ik haar. Amora en ik begonnen heel goed, de eerste foto's in het lekkere zonnetje zijn van de tweede keer dat ik op haar zat. Na ongeveer 3 maanden ging het mis, ze schrok heel erg op een buitenrit en steigerde, we klapten toen achterover. Daarna was er een tijdlang heel weinig vertrouwen onderling. Ze steigerde steeds vaker, maar niet meer zo hoog dat we achterover klapten. Ik durfde toen die tijd alleen maar met bodyprotector te rijden. Eigenlijk vond ik haar gewoon eng en ik heb getwijfeld om haar te verkopen. Tot de dag dat ze naar de tandarts ging. Ze stond in een stal rechts naast een stal met kippen en raakte helemaal in paniek. Ze hebben haar toen verplaats in een stal recht tegenover de kippen en toen was het goed. Wat bleek ze ziet niet helemaal correct in haar linkeroog. Hierdoor raakte ze in paniek wanneer ze links wat hoort maar niet ziet. Er was nu een reden voor haar paniek aanvallen.
Ik heb besloten niet op te geven en heb doormiddel van grondwerk en oefenen op verschillende locaties haar moeten leren om in mij te vertrouwen. Na vele maanden heb ik nu eindelijk het gevoel dat we het gered hebben samen en zijn we afgelopen buitenseizoen gestart. Inmiddels zijn we L2+6 en kunnen we als stel niet meer stuk. Ik ben zielsgelukkig met haar en zij volgens mij ook met mij

Wat ik momenteel moeilijk vind met haar is het wat omhoog rijden. Ze is namelijk van achter hoger dan voor en ik merk nu met stukjes contra dat ze dat heel erg moeilijk vind. Vaak springt ze dan gewoon over, dat vind ze makkelijker, of ze valt juist helemaal uit elkaar. Heeft iemand daar misschien tips voor?
Nou genoeg gekletst hier de foto's!!
De tweede keer rijden, in stap

drafje

Eerste binnenwedstrijd draf

En afgelopen buitenseizoen:
Yeah we mogen de ring in

Drafje

Einde door een S van hand veranderen

Lekker actief

En een foto van ons op ons 3-daagse kamp in drenthe, waar we onze grote overwinning hadden door als team lekker door de bossen te crossen

Ik kan niet wachten op commentaar, want ik wil altijd graag leren