Pony loopt over de kop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kauwgom

Pony loopt over de kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 11:52

ik rijd met mijn pony Prince Powerfull nu in de L2 dressuur maar ik wil nu met hem snel M1 gaan starten alleen het grote probleem bij Powerfull is dat hij af en toe over de kop aan het lopen gaat weet iemand wat er aan te doen is???

midgie

Re: Pony loopt over de kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:57

Hoe loopt een paard over de kop?
En heb je geen les?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:58

Wat bedoel je precies met je term "over de kop aan het lopen gaat"?
Loopt 'ie zichzelf voorbij qua kunnen? Of bedoel je dat hij achter het bit kruipt en zich opkropt?

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 12:00

midgie schreef:
Hoe loopt een paard over de kop?
En heb je geen les?

ik heb wel les bij de ponyclub gewoon maar het is maar af en toe het is geen heel groot probleem bij Powerfull maar hij heeft af en toe dat hij naar beneden duikeld en dat zijn oren niet meer het hoogste punt zijn het heeft al een keertje 2 weken geleden op de coupon gestaan en ik wou wel eens weten wat er aan toe doen maar meestal loopt hij wel bovenin op normale hoogte met zijn hoofd maar voor de M zou ik hem het liefst de hele tijd boven in houden

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:46

Hij loopt dus op de voorhand. Dat betekent dat je oprichting nog niet bevestigd is. Maar oprichting krijg je alleen bij goed gebruik van het achterbeen. Vraag je instructeur op de club je daar mee te helpen.

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 14:27

Simmie schreef:
Hij loopt dus op de voorhand. Dat betekent dat je oprichting nog niet bevestigd is. Maar oprichting krijg je alleen bij goed gebruik van het achterbeen. Vraag je instructeur op de club je daar mee te helpen.

ga het met mijn les vanavond meteen vragen :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:18

Ik zou dat snel m1 starten even uit je hoofd zetten.
Ga de basis eens serieus na.
Is je paard rechtgericht?
Loopt die van achter goed door?
Zit de ruiter juist?
Zit de ruiter niet teveel aan de voorhand (spelen/kneden/zagen/etc)

Verder kan je ook eens nadenken over zadel/rug/gebit/etc. Is dit allemaal oke.

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 15:29

lailapri schreef:
Ik zou dat snel m1 starten even uit je hoofd zetten.
Ga de basis eens serieus na.
Is je paard rechtgericht?
Loopt die van achter goed door?
Zit de ruiter juist?
Zit de ruiter niet teveel aan de voorhand (spelen/kneden/zagen/etc)

Verder kan je ook eens nadenken over zadel/rug/gebit/etc. Is dit allemaal oke.

Ik mag nog maar 3 winstpunten hebben in de L2 dus ik moet alvast gaan denken aan de M proeven en oefeningen :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:27

Dat mag dan wel zo zijn, maar denk dat je dit probleem bij de basis moet aanpakken en misschien wel een (korte) wedstrijdpauze inlassen.
Mijn pony doet het momenteel ook af en toe, en kan stukjes goed lopen valt hij weer op de voorhand dan duikt hij weer. Zodra ik iets met mijn teugels doe veranderd ook zijn balans en meestal niet ten goede, vandaar dat ik alleen licht contact hou en hem zelf laat zoeken. Als ik bijvoorbeeld een stukje schouder binnen/schouder voor vraag doe ik dit enkel op mijn zit en been, met een klein beetje begrenzing aan de buitenkant, hij kan het dat 2 of 3 pasje mooi voorwaarts neerwaarts in stap, en dat zie ik liever als een lange zijde met veel moeite.

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 16:38

lailapri schreef:
Dat mag dan wel zo zijn, maar denk dat je dit probleem bij de basis moet aanpakken en misschien wel een (korte) wedstrijdpauze inlassen.
Mijn pony doet het momenteel ook af en toe, en kan stukjes goed lopen valt hij weer op de voorhand dan duikt hij weer. Zodra ik iets met mijn teugels doe veranderd ook zijn balans en meestal niet ten goede, vandaar dat ik alleen licht contact hou en hem zelf laat zoeken. Als ik bijvoorbeeld een stukje schouder binnen/schouder voor vraag doe ik dit enkel op mijn zit en been, met een klein beetje begrenzing aan de buitenkant, hij kan het dat 2 of 3 pasje mooi voorwaarts neerwaarts in stap, en dat zie ik liever als een lange zijde met veel moeite.

van die wedstrijdpauze vindt ik wel een goed idee naar Diepenheim dit weekend heeft hij wil 2 weekjes een pauze dan kan ik mooi met zijn probleempje aan het werk

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:43

mijn paard loopt op het moment ook iets te diep en op de voorhand. Ik rijd B dus niet zo probleem dat hij iets te diep loopt, maar ik probeer natuurlijk wel te zorgen dat hij die achterhand er beter bij krijgt. Ik rijd op het moment heel veel overgangen en schijnovergangen, ik merk dat hij dan beter op zijn eigen benen gaat lopen, niet meer hangen en niet meer zo op de voorhand.