Helpen dikkere kniewrongen voor een betere zit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marisjuuuuuh

Helpen dikkere kniewrongen voor een betere zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:48

Hey!

Ik zou graag willen weten of je door dikke kniewrongen een betere zit hebt?
Ik heb namelijk een wintec dressuur zadel, en kan dit dus verwisselen..

Zou graag willen weten of dit ook invloed heeft op je zit

poes

Re: Helpen dikkere kniewrongen voor een betere zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:17

Ik vraag me af of je op een wintec ooit deftig kunt zitten maar dat heeft met smaak te maken :+

Ikzelf rij liefst zonder wrong, ik heb hele lange benen en die dingen zijn altijd zo gebouwd dat ik zelfs met mijn beugels op maatje 'te lang' er nog voorbij steek, erg vervelend!

Anoniem

Re: Helpen dikkere kniewrongen voor een betere zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:18

Het enige wat helpt voor een betere zit, zijn zitlessen, de rest zijn lapmiddelen ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:18

Het kan je zit verbeteren, is maar net wat je zelf prettig vind. Ik HAAT wrongen (diepe zit ook trouwens) dus ík zou er beslist niet beter door gaan zitten. Maar als je er van houdt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:20

Ik rij ook liefst op zadels met niet te veel wrong en met een relatief vlakke zit...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:22

Lyonesse schreef:
Het kan je zit verbeteren, is maar net wat je zelf prettig vind. Ik HAAT wrongen (diepe zit ook trouwens) dus ík zou er beslist niet beter door gaan zitten. Maar als je er van houdt :+

En daarom is ik helemaal vlieft op haar ouwe harde stubben :+:

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:23

Denk niet dat kniewrongen een betere zit geven, juist word je meer in een houding gedwongen.
Ik zou juist kiezen voor geen wrongen omdat je dan juist een betere zit kan ontwikkelen, rij eens een tijdje zonder zadel, als je zit goed is heb je van wrongen alleen maar last.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:24

Ik heb drie zadels, een dure Hulzebos, een iets minder dure Kieffer en een ouwe JC die nog goedkoper was, alledrie passen ze het paard uitstekend waar ik het meest op rij. De JC is het platst, en heeft de minst uitstekende wrongen en die gebruik ik alleen nog maar, de anderen liever niet...
Hoe meer je ingemetseld zit in je zadel, en hoe meer wrong je hebt, des te afhankelijker wordt je zit.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 07:34

Een zadel met wrong "verbetert" je zit enkel wanneer je al een onafhankelijke zit hebt. Wanneer je dat nog niet kan is een zadel met wrong jammergenoeg een afradertje ...
Wanneer je met een slechte zit in die houding geforceerd wordt, ga je idd correct zitten qua uitzicht. Maar omdat er vrij veel dwang bij komt ga je ook spieren aanspannen, verkrampen omdat je eigenlijk die houding niet uit jezelf kan volhouden zomaar.
Dus best eerst leren zitten op een zadel zonder wrong en dan overstappen naar eentje met wrong. Ik zit daar persoonlijk erg graag op! De lusitano Kur komt hier ooit! :D