Bitkeuze

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Bitkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:03

Hoi,

Ik heb mijn paardje nu met een dubbelgebroken trens lopen, maar ze blijft zich ertegen verzetten, zowel onder zadel als aan de bijzet. Ze loopt er gewoon niet lekker onder. Ze heeft geen rug of tandproblemen!
Dus ik dacht misschien is het bit niet goed, als ik haar bitloos rijd loopt ze wel goed! Maar hoe weet ik dan welk bit ik wel moet gebruiken?! Er is zoveel keus! :\
Hoop dat jullie me kunnen helpen?! :D

midgie

Re: Bitkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:05

Misschien ligt het probleem wel in jou handen , jou zit en jou hulpen.
Bitloos is dus misschien wel een goeie optie , totdat jezelf wat meer ben ontwikkeld.
Hoe oud is het paardje?

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:09

Eerst het probleem bij jou handen en in haar mond zoeken, zit het daar niet, dan kan je een ongebroken trens proberen, die liggen stiller in de mond.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:36

Nee hoor ligt niet aan mijn handen, als je met lange teugel rijdt komt ze ook met der hoofd omhoog, tis puur het bit in de mond waar ze op reageert, druk of geen druk. :o

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:37

midgie schreef:
Misschien ligt het probleem wel in jou handen , jou zit en jou hulpen.
Bitloos is dus misschien wel een goeie optie , totdat jezelf wat meer ben ontwikkeld.
Hoe oud is het paardje?

Ze is negen!

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:11

Sprengler bitten bestaan uit een materiaal die aparden graag in de mond hebben. Misschien ligt het niet zozeer aan het bit maar aan het hoofdstel. Misschien spant de neusrien ofzo. Probeer eens een africhtings of duits hoofdstel.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:01

Je kan ook een bit van ander materiaal proberen. Argentaan of juist kunstof. Het is gewoon en kwestie van uitproberen. Zijn er op stal geen mensen waar je het bit van mag proberen, dan hoef je niet gelijk geld uit te geven. En zoals Charlie al schreef kijk eens naar je neusriem.

lalalalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:03

rij gewoon bitloos !
natuurlijker en beter voor jou en je paard

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:07

Probeer anders een bit met een smaakje, als ze er lekker op gaat sabbelen heb je kans dat ze het bit accepteert ;)

Maar zoals gezegd: Kijk eerst eens goed of alles in orde is, anders heeft een ander bitje ook geen zin ;)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:14

ik mzou eens op stal rondvragen wat anderen voor bit gebruiken , en of jij deze een keer mag lenen.
mijn pony loopt onder een dubbelgebroken watertrensje en mijn paard onder een enkelgebroken watertrensje.
ik ben er zo bijgekomen om te blijven proberen en te voelen waar hij het meest prettig bij reageerde.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 10:44

Helaas geen mensen op stal waar ik een bit van kan lenen :( jammer genoeg, zal eens een beetje gaan experimenteren! Wat bedoel je met een smaakje aan het bit? Een bit van ander materiaal?

lalalalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:11

kunstof bitten zijn geen goed idee ,
ze snijden in de mondhoeken ;)