Lorna, L1 startgerechtigd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_M

Lorna, L1 startgerechtigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 21:47

Lorna, KWPN merrie van ik dacht 15/16 jaar jong ondertussen.
Levensecht springpaard dat gepest word met dressuur.
Madam verveelt zich snel en houd er dan van om eventjes heerlijk te gaan klieren.

Ik rijd deze pittige merrie nu 3 jaar geloof ik ong.
Ik ben vorig jaar begonnen met wedstrijden rijden in de B voor mij de eerste keer.
Na 7 wedstrijdjes zijn we B+11 en morgen hebben we onze eerste L1 wedstrijd.

Vandaag even gereden, en foto's gemaakt:), madam was lekker aan t klieren.
Ik heb op het moment een gekneusde knie(onderuit gegaan met scooter |( ) dus been geven gaat aan 1 kant niet zo heel lekker en mevrouwtje had dat maar al te goed door en vond dat ze aventoe eventjes lekker onder me uit kon lopen.
Ik wil jullie deze fotos toch niet onthouden ik kan het commentaar goed gebruiken voor morgen!

Eigen punten:
Bovenlichaam stil houden in galop(minder voorover kieperen) maar paard is ontzettend sterk.
Handen gelijke hoogte houden(wanneer lorna sterk word of de neiging heeft te gaan bewegen met haar hoofd doen mijn handen te vrolijk mee en vliegen ze soms overal heen)
Tenen...

Lastige punten bij ons zijn verschillend, en nog verschillender op ander terrein.
Thuis heb ik problemen die ik op wedstrijden niet heb en andersom.
Laten we het eventjes over thuis hebben, hier gaat vooral de galop slecht. Lorna is sterk en heeft veel ste weinig sprong.
Hierdoor is het heel lastig om haar nagevelijk te laten lopen want lorna denkt alleen maar vooruit vooruit vooruit en vooral niet aan bergopwaarts bergopwaarts bergopwaarts.

Ander probleem thuis is het halsstrekken, heb ik heel veel geduld voor nodig want zo gauw als ze denkt iets meer lengte te krijgen denkt madam dus opnieuw vooruit vooruit vooruit, dus dat moet je heel gedoseerd meegeven wat helaas minder mooie resultaten geeft op wedstrijden.

Probleem op wedstrijd? de activiteit, ze loopt heerlijk aan mijn hand ook in de galop maar ze is echt niet vooruit te branden, zweep bestaad niet meer, sporen bestaan niet meer t is zondag en mevrouw hobbelt heel rustig aan dr proefje door.
Er zijn nooit grote fouten maar t mist altijd net dat ene beetje en dat is jammer want thuis is het er eigenlijk altijd wel uit te rijden.

Maar ik houd jullie niet meer op hier zijn de fotos!

Afbeelding
1. Drafje
Afbeelding
2. Inzet uitgestrekte stap(ander probleem op wedstrijden komt er niet uit bij gebrek aan actie)
Afbeelding
3. Uitgestrekte stap
Afbeelding
4.uitgestrekte draf(kan veel meer!)
Afbeelding
5. Galop, sterk paard
Afbeelding
6. rechtstellen na wijken
Afbeelding
7. Inzetten uitgestrekte draf(paard rechtstellen)
http://i35.tinypic.com/2cni3d4.jpg
8. Inzet volte geloof ik
Afbeelding
9. Drafje
Afbeelding
10. nogmaals drafje
Afbeelding
11. nog een keer

tip: Ik heb meer aan uitleg over onderwerpen en verbeteringen als aan commetaar zoals "tenen naar binnen".

denice

Re: Lorna, L1 startgerechtigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:50

Misschien moet je je beugels een gaatje langer doen en meer op je kont gaan zitten. Op enkele fotos zit je ook scheef, en ik denk ook dat je wat meer moet durven rijden, zodat die draf etc. er beter uitkomt. Ook kan ze nog wel wat meer bij elkaar gereden worden. Je hebt een superleuk paard!!

Trouwens, ik baseer je beugels langer op foto 7, maar bij de rest zit het eigenlijk prima :D
Laatst bijgewerkt door lindake op 10-10-09 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik de edit knop

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:53

Ziet er op het eerste gezicht netjes uit! Succes vast morgen met je L1 Debuut :D

Wat me wel opvalt is dat je erg lange teugels hebt. Die kunnen heel wat korter waardoor je paar ook wat meer bij elkaar gaat lopen als je dit weer aanvult met beenhulpen natuurlijk.
Denk ook aan je schouders deze trek je nu naar voren, ga voor het rijden met je armen losdraaien zodat je spieren daar vast los zijn en je tijdens het rijden af en toe je schouders omhoog kan halen, naar achteren zetten en te laten zakken zodat je hele rug wat rechter oogt, grote kans dat je dan ook lekkerder blijft zitten als je daar beter balans hebt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:55

Ziet er goed uit meis, vind dat je (vooral op de laatste 2 foto's) vrij ver naar achteren "hangt". Nu is dat natuurlijk beter dan voorover duiken, maar probeer toch iets rechter te gaan zitten :)

Succes morgen +:)+

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 21:57

Is een goed idee van mijn armen is losmaken ga ik morgen proberen, kan wellicht geen kwaad! :)

Paard was nog niet helemaal los op de foto (word ze pas na 30 min rijden meestal) dus dan is ze zoo sterk en laat ik de teugels nog wel is stiekum een beetje lopen.

Beugels zijn lastig.
Ik zit tussen 2 gaatjes in, ik merk het zelf ook wel.
1 gat langer en ik ben de druk om mn voeten gewoon echt kwijt en deze zijn een tikkie aan de korte kant. Misschien toch maar eens een gaatje bijprikken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:59

Ik heb het idee dat Lorna ook niet echt actief dr achterhand gebruikt. Ik weet dat ze dit veel beter kan.
Op de laatste 2 foto's hang je heel erg naar achteren, wat deed je?
Lastig om te zien, maar volgens mij span je je handen heel erg aan. Probeer wat ontspannender te gaan zitten en ontspan je onderarmen.

Succes morgen en plaats dan ook foto's dan kunnen we kijken hoe dat gegaan is

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 22:00

Zoals ik al zei ze liep niet heel erg lekker aan mijn been omdat mijn beengebruik aan 1 kant letterlijk minimaal tot niets was ..

naar achteren hangen doe ik alleen als lorna onder me vandaan probeert te lopen dus dat zal waarschijnlijk het geval zijn geweest XD
Laatst bijgewerkt door lindake op 10-10-09 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht samengevoegd, gebruik de edit knop

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:12

Mijn algemene tip: meer doen met de achterhand (ok, dat kon nu dus kennelijk niet, voldoende beenhulpen geven) en minder doen met je handen. Al lijken ze op de foto's redelijk stil, heb ik toch het idee dat je enigszins terugwerkt met je handhouding. Dus eerst de achterhand beter aan de gang en dan komt de rest wel. Dit zal zich onder meer vertalen met het halsstrekken, dat uitsluitend kan voortkomen uit vwnw...

Balisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:01

Let een beetje op je handen,
je hebt ze soms een beetje schuin staan.
super leuk paard!