violaine (zirkoon x tcn partout) gaat steeds beter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_ViolaineHW_

violaine (zirkoon x tcn partout) gaat steeds beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 14:31

hallo na mijn laatste topic hier weer een nieuwe
heb nu 4 keer les gehad en het gaat gewoon elke week weer beter.

meet violaine

Afbeelding

violaine is een zirkoon x tcn parout
is 7 jaar en sinds 8 juli in mijn bezit.. we hebben samen al een moelijke tijd gehad omdat violaine erg drammerig was en dominant
toen ik haar kreeg. we zijn sinds een maand verhuisd naar een andere stal en hebben sinds die tijd ook les

het is erg leerzaam en elke week is er gewoon vooruitgang

afgelopen zondag 4 oktober hebben we onze eerste (onderlinge) wedstrijd gehad.
ze was erg braaf en we haalden 180 punten zeer tevreden. (maar kan nog veel beter)

jullie moeten weten dat ik vreselijk aan mijn houding werken zowel mijn zit als mijn ontspanning en hand houding. doordat alles best wel tegelijk op mij af komt gaat het nog niet helemaal goed maar wel elke keer weer beter.

nou genoeg informatie hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
op deze foto kan je heel duidelijk zien dat mijn schouders te gespannen zijn

Afbeelding

hier zit ik erg voorover vaak komt het doordat ik iets anders weer heel goed probeer te doen

Afbeelding

nou dat waren ze alweer. tips zijn van harte welkom. het is misschien leuk om mijn topic met foto's van een paar weken terug te bekijken ter vergelijking

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1172826

als deze stijgende lijn zo door gaat dan vraag ik een startkaart aan per januari
groetjes

vilouma

Re: violaine (zirkoon x tcn partout) gaat steeds beter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:39

vind het een leuk paardje :) probeer de achter hadn wel een stuk actiever nog te krijgen dan zal hij van voor oo minder diep gaan :)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:52

Leuk paard en kan goed lopen, valt wel wat op de voorhand en loopt die op bijna alle foto's te diep. Misschien een punt om aan te werken :)

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 14:58

klopt dat ze op de voorhand loopt. zijn we hard mee bezig haar ah is nog niet sterk. voel dat vooral in de galop. ze kan ook nog niet langer dan 20 min tot een half uur lopen. tegen het einde wordt ze erg sterk, maar elke keer gaat het weer een stukje beter. bedankt voor jullie reacties

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:25

Leuk paard! Ik zie zeker verbetering met je vorige topic. probeer alleen nog meer aan je zit te werken. Ik heb het idee dat je je benen wat afsteekt. Op zich begrijpelijk als ze drammerig wordt, maar dan verlies je de strijd sowieso. op foto 2 en 3 lijtk het alsof je benen redelijk, aangesloten liggen. Misschien kun je hier eer naartoe werken. Succes!

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 07:24

Ik vind jullie een leuke combi, alleen stuwd ze heel erg, veel overgangen rijden zodat ze achter meer gaat dragen.

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 10:21

else80 schreef:
Leuk paard! Ik zie zeker verbetering met je vorige topic. probeer alleen nog meer aan je zit te werken. Ik heb het idee dat je je benen wat afsteekt. Op zich begrijpelijk als ze drammerig wordt, maar dan verlies je de strijd sowieso. op foto 2 en 3 lijtk het alsof je benen redelijk, aangesloten liggen. Misschien kun je hier eer naartoe werken. Succes!

dat heb je goed gezien ben er erg mee bezig maar vind het toch nog moeilijk. violaine wordt nu eigenlijk nog maar drammerig als we te lang rijden dan kan ze het niet helemaal volhouden maar indd is het dan juist het moeilijkst om mijn been eraan te houden

Sette schreef:
Ik vind jullie een leuke combi, alleen stuwd ze heel erg, veel overgangen rijden zodat ze achter meer gaat dragen.

goede tip dan je wel

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:49

Ha goeie!

Ek efkes op Bokt?
Leuk hè, ol die reacties. Ik fyn wol dat ze op de foto`s meer achter de loodlijn rint dan oars. Ik hoef fjidder net echt commentaar te jan folgens my, want dat hak die ol fertelt haha.
Hast moarn ek wer les of net? Ik wol, mar dan om heal wei 7 ol *D .
Doeidoei, sju dy fast moarn wol. X :evaw:

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 06:45

hey gea leuk dast ek op bokt bist,
fien ut indd leuk om reacties te krijen. ze rint indd wat achter de loodlijn maar ze wurdt wol steeds constanter.
haw indd les moarn dus sjuch ik dei wol tink, do

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:23

Ik vind dat jullie goed vooruit zijn gegaan in vergelijking met je vorige topic! Ze valt idd wat op de voorhand, probeer daarom telkens halve ophoudingen te maken ( dus been en een kleine ophouding met je hand en tegelijkertijd met je zit inwerken ) zodat je haar neusje er wat uit krijgt en ze niet zo veel zakt. Ik vind de houding op je 2e rijfoto een goede houding om haar nu te trainen! Let wel op als je haar iets hoger in de hoofd - hals houding gaat rijden dat ze wel over de rug blijft lopen! :)
Ik vind dat je goed aan je houding werkt en het ziet er zo best goed uit!
Succes verder!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:41

Mooi dier, leuke foto's. Probeer er echt goed op te letten dat je je onderbenen niet naar voren steekt. Daardoor ga je te ver achter in je zadel zitten, en zeker bij het lichtrijden is het niet zo prettig, zie eennalaatste foto. Verder vind ik het erg jammer dat er nog even in het dialect geschreven wordt, is niet goed te begrijpen voor ons niet Friezen. Is ook niet helemaal de bedoeling volgens de bokt-regels...

Mhorsecare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:05

ziet er goed uit hoor, veel overgangen maken. je houding komt wel goed als je paard wat meer over de rug gaat lopen

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 10:27

hey wupicor dat vind hik fijn om te horen. had er zelf nog niet zo bij stilgestaan, maar het is indd zo hoe beter zij over de rug loopt hoe beter mijn zit wordt....

Mhorsecare

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:16

mooi paard hoor, je hebt idd nog wat spanning maar je weet goed waar je punten die verbeterd moeten worden liggen.
probeer je handen ook mooi voor je te houden.en je schouders af te laten hangen, misschien een idee om op je ademhaling te letten?

Shazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:43

Ja, je ziet dat ze nog erg groen is, maar het lijkt me wel ontspannen gaan dus ik zou zeggen blijven oefenen en geniet ervan :-)

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:05

probeer haar hoofd netjes op de loodlijn te houden (ze loopt soms nog iets te diep)

voor de rest heb ik geen commentaar