Kyliam@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyliam

Kyliam@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 12:38

Hoi hoi
We zijn nu eigenlijk 3 weken bezig met Kyliam zadelmak maken. Denk dat dit de 3de of 4de keer was dat we echt reden. Het gaat niet zonder val of stoot. Maar anderzijds ben ik vreselijk trots op hem.
Dit zijn de allereerste foto`s met hem onder het zadel. Hij zwakt nog heel veel daarom dat ik veel met losse teugeltjes rij zodat hij op zijn 4 benen leert lopen.
Oh ja, hij is trouwens ook bitloos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste even poseren voor de foto

Afbeelding

Smoethie

Re: Kyliam@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:41

`leuk hoor ziet er goed uit voor de eerste keer

ga zo door

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:55

leuk paard en ziet er goed uit voor zo kort :)
Ook goed dat je de teugels niet meteen op maat houd en idd op eigen benen laat lopen! Is ook beter voor z'n evenwicht :j Ook knap dat je meteen zonder bit durft te rijden, meestal doen ze eerst met bit en dan als ze goed beleerd zijn bitloos!
Respect _/-\o_

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:11

ziet er goed uit, knap hoor dat je bitloos begint,
maar let ook op je eigenhouding, op 1 foto leg je, je been ver naar achteren, en op een anderen lijkt of je met je hak drijft.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:13

Ziet er heel leuk uit!
Hoe oud is hij?

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:34

Ziet er goed uit, en inderdaad erg knap dat je al gelijk bitloos aan de gang gaat.
Toch ben ik het eens met ladyleonie, op de foto's lijkt het er op dat je je pony aandrijft met je hakken en je trekt je hakken ook op.
Probeer je hakken goed uit te drukken en je been mooi lang te houden zodat je met je kuit kan drijven.
Ook zie ik op de foto's dat je pianohandjes hebt.
Probeer je handen mooi rechtop te houden en je ellebogen mooi langs je lichaam.
Ben benieuwd naar jullie volgende topic.

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:06

Super meid dat je bitloos rijdt, echt respect voor!
Ziet er leuk uit, blijf maar lekker oefenen dan komt het helemaal goed!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:11

Respect dat je gelijk bitloos rijdt met deze knapperd! Gewoon lekker oefenen en komt vanzelf wel goed :-)

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 07:11

Bedankt voor de tips over mijn benen. Want het klopt wel dat ik daar problemen mee heb. Bij de andere paarden die ik rij gaat het iets beter. Maar op Kyliam gaat het wat moeizamer allemaal nog. Maar benen is al jaren mijn werkpunt.

Kyliam is nu is over 3,5 jaar. Ik wil hem nog zeker niet zwaar gaan belasten. Daarvoor vind ik hem nog veel te jong.
Maar zo nu en dan kleine stap buitenritjes dat is voorlopig denk ik voldoende. En in die bak kleine stukjes draf en veel stappen, veel op zijn eigen benen leren lopen.

Ik rij graag bitloos en ze hebben de eerste keren steeds gebruik gemaakt van zijn stalhalster. Dat ging prima. En toen heb ik een sidepull voor hem gekocht. En dat gaat ook prima.

Danielle

Sanneeofzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:15

Het ziet er eigenlijk nog wel zenuachtig uit, probeer jezelf en het paard te ontspannen, lekker het hoofdje naar beneden, is ze niet aande teugel maar gewoon naar beneden, en vind dat die nog wel kort loopt.

Maar het is wel een leuk ding :d

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:38

Hallo Sanneeofzo

De reactie die jij nu schrijft kreeg ik ook van diegene die ons heeft geholpen met het echte zadelmakmaken.
Dat ik beter toch meer teugelcontact zou nemen, Zodat zijn neusje naar de grond toe gaat.
Ik moet zeggen, ik heb het gisteren geprobeerd en het liep al een stuk rustiger en fijner.
Jammer genoeg zijn de foto`s die gemaakt zijn, mislukt. Maar zal een volgende keer (ergens in het weekend) proberen wat nieuwe fotoos te maken. Wil zelf graag de "vooruitgang" een beetje bij houden.
Danielle

palbertly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:40

Ik vind het er wel netjes uitzien voor de eerste keer.
Ook ik vind het er een beetje zenuwachtig uit zien, maar dat word vast wel beter.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:43

Wat een leuk ding! Zit er Arabisch bloed in?

Ten eerste vind ik het super dat je het rustig aan wil doen. Ik vind je paard momenteel nog wat frêle dus geef hem ook wat tijd om meer spieren te ontwikkelen en nog wat door te groeien.

Verder valt me op dat je op sommige foto's je teugels in een boogje hebt hangen. Waarschijnlijk met de bedoeling om je paard vriendelijk te behandelen en niet overal aan te gaan zitten prullen. Maar bedenk wel dat dergelijke jonge paarden die net zijn ingereden echt nood hebben aan nog wat steun en begeleiding van de teugels. Door waslijnteugeltjes vind ik dat je hem iets teveel aan z'n lot over laat. Probeer gewoon je teugels op licht contact (contact!) te houden en dan gaat je paardje zich waarschijnlijk al wat minder aan z'n lot overgelaten voelen. Dit betekent niet dat je meteen moet lopen prullen. Nee, nodig gewoon op een vriendelijke manier je paardje uitnodigen om z'n hoofd wat te laten zakken en dan zal hij vanzelf merken dat het daar beneden wat fijner aanvoelt :j En houd je handen liever te laag dan te hoog, want hoe hoger je handen, hoe scherper ze inwerken.

_Marianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:19

Leuk vosje, welk ras is het juist?
Voor het begin vind ik het er goed en ontspannen uitzien, zal wel ff wennen zijn voor hem!
Kan zijn dat ik het niet goed zie, maar denk dat ik pianohandjes zie daar moet je nog even op letter.
Voor de rest: doe rustig verder en bouw verder op en wie weet heb je wel een topper onder je lopen!
succes nog!

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 18:00

Hoi!
Kyliam is inderdaad een arabisch volbloed ruintje.
Ik merk dat het van keer tot keer iets meer ontspannen gaat.
Dat van de teugels ben ik inderdaad al mee bezig. Constant "contact" houden. Er is gelukkig nog heeeeeel veel tijd voor verbeteringen :) maar tof dat jullie reageren!

Danielle

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:58

Wat een prachtige AV! :) Ik vind het erg netjes voor de eerste keer, maar ik moet nog commetaar geven! Uuhm, ik vind dat je je hakken wel wat meer kunt uitdrukken!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:32

Mooie pony! Ziet er goed uit hoor!
Probeer zelf wat meer ontspannen te gaan zitten, al heb je nu denk ik nog niet heel veel tijd om op je houding te letten :P
Komt goed!

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:12

Op dit moment heb ik het rijden in de bak even gelaten voor wat het is en hebben we nu al een aantal buitenritten gedaan (alleen of met ander paard erbij). En het vertrouwen tussen ons is heel erg gegroeid. Veel ontspannender. Ik heb jammer genoeg niet altijd een fotograaf in de buurt. Zal mijn vriendinnetje eens lief aankijken. Dan komen binnenkort nog nieuwe fotoos van hoe het nu gaat.

Danielle

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:03

Friso_lover schreef:
leuk paard en ziet er goed uit voor zo kort :)
Ook goed dat je de teugels niet meteen op maat houd en idd op eigen benen laat lopen! Is ook beter voor z'n evenwicht :j Ook knap dat je meteen zonder bit durft te rijden, meestal doen ze eerst met bit en dan als ze goed beleerd zijn bitloos!
Respect _/-\o_

Ben ik het helemaal mee eens!! Vind het echt knap van je dat je hem bitloos inrijdt...

Loveskyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:31

knap dat je zonder bit durft te rijden!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:04

Leuk paardje (maar ja...val op vosjes :oo ) Veel plezier met z'n tweeen

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:50

ellebogen in je zij! :D
De rest is al gezegd, maar ik denk dat je hier inderdaad het recht
hebt een stuk meer op je paard te letten dan je houding. Ziet
er voor wat je op een foto kan zien gewoon lekker uit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:54

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Dit topic heeft te weinig foto's.