Sinds een jaar heb ik les op de manege en in dat jaar zijn we enorm vooruitgegaan. Inmiddels zijn we op het punt aangekomen dat ik wat meer door moet gaan vragen. Het plaatje ziet er mooi uit, maar nu moet er verzameling komen. Aangezien hij dit best moeilijk vind vroeg ik me af hoelang ik dit moet oefenen voordat ik hem weer lekker een losse teugel geef....een heel verhaal om één ding uit te leggen ,maar ik weet niet goed hoe ik het op moet schrijven en kan er ook niets over vinden met de zoekfunctie !....dus bv. 10 minuten oefenen en dan even ontspannen of 15 minuten en dan ontspannen ? Heb namelijk weleens gehoord dat als de spieren verzuren er juist afbraak i.p.v. opbouw ontstaat.
kleinvosje
Geplaatst: 09-10-09 15:03
Ja dat klopt, als je te lang doorgaat, treedt er verzuring op in de spieren en gaat het alleen maar slechter...
Zelf oefen ik altijd iets, gaat het goed, dan stop ik meteen met de oefening, gaat het niet goed, dan doe ik de oefening nog een keer. Voel ik dat de verzameling iets beter ging dan de vorige keer, dan ben ik al tevreden. Dan mag de hals weer wat meer op lengte als beloning! Mag ik vragen hoe ou je paard is? Jonge paarden moeten eerst leren goed in balans te lopen, het leren verzamelen heeft een aantal jaren nodig!
Okee, dan moet hij het aankunnen. Vraag vooral niet te lang door, kleine stukjes, twee, drie passen om te beginnen, en dat dan uitbouwen. Neem ook alsjeblieft goed les!
Shattered
Geplaatst: 09-10-09 15:25
25 minuten oefenen met verzamelen? Maak daar in het begin 3 minuten van in totaal. Als je te lang doorvraagt zal het paard minder mooie stukken laten zien dan waarneer je pasje voor pasje oefent.
klavertje
Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-09 15:26
Goede les heb ik al, was alleen afgelopen keer vergeten te vragen hoe lang ik dit zo moest doen , wil er van de week mee aan de slag vandaar....