Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Of een flink stuk galop. Ik ben ook wel bezig met dressuur, dan vraag ik aan hem om nagevelijk te zijn. Op die manier is hij dan meer met mij bezig dan met de omgeving en komt er ook in hem meer rust (en ik kan weer lekker rijden, want het zit echt niet lekker op een dribbel paard
)

)
Welshcobfan schreef:hahaha grappig, die van mij is juist op de heenweg enthousiast en op de terugweg zo moe van het enthousiast zijn dat hij dan gaat sjokken
Welshcobfan schreef:hahaha grappig, die van mij is juist op de heenweg enthousiast en op de terugweg zo moe van het enthousiast zijn dat hij dan gaat sjokken
Ik rij met buitenritten vaak wisselingen om haar weer wat bij de les te krijgen. Vervolgens mag ze op het zandpad helemaal los en daarna is haar gedrag weer over. Verder ben ik ook eigenlijk de hele tijd tegen der aan het teuten en gebruik mijn stem ook om haar te laten minderen enzovoorts. 
Behalve als ze hengstig is, want dan gaat ze lopen dribbelen om terug te kunnen naar de paarden 

) loopt heb ik het gewoon losjes de teugels
de heen weg wilt ie juist niet
alleen maar draaien, bokken en steigeren.
nergens stil willen staan als ik lekker lange teugel doe en op een stuk galopeer staat ie zo ineens stil en keert ie om. echt super irritant en dan ben ik niet alleen hoor soms met 1 en soms met meerdere paarde maar toch blijft ie steigeren bokken en draaien. maar zo dra je om keert of hij herkend de terug weg dan wilt ie alleen maar crossen. hij is dan eigenlijk niet meer tehouden.