Kan een zwakte in ontwikkeling zijn waar aan gewerkt moet worden en dan is het kwestie van sterker maken. Of een stijfheid die juist soepeler gemaakt moet worden. Maar is erg lastig te zeggen zonder het te zien.
Dieuw1
Geplaatst: 08-10-09 15:20
Ik ben het met Sonja eens. Waarschijnlijk een kwestie van trainen. Maar als hij het allebei de kanten op doet met alleen zijn rechter been zit er misschien toch iets niet helemaal lekker bij hem.
ik heb dit ook weleens gehoord en het kan zijn dat hij gevoelig is op zn straalbeentjes.. op een volte moet het paard "wegrollen" naar buiten over zn hoeven en dit kan gevoelig zijn.
VRaag eens aan je hoefsmid of hij de hoef wilt aftasten met de visiteer tang.. reageerd hij hier niet om dan kan je vragen of hij hem iets ronden naar buiten wil bekappen.. dit zorgt ervoor dat het wegrollen makkelijker wordt.
Ja of met je tong klakken, met je hand wuiven, of je neus optrekken!
Maw: Liekefriet, kun je ook aangeven waarom dat je dat advies geeft? Wat denk je dat het probleem is, en wat los je op door "met je linker of rechter (lekker duidelijk ) been te tikken"?
Mijn paard deed dat ook, alleen op het harde, op de volte. Na lang zoeken en vele bezoeken aan dierenartsen bleek hij artrose aan het hoefbeen te hebben. Zijn er bij jouw (bijrijd)paard ook foto's van de hoef gemaakt?
ellepel
Geplaatst: 09-10-09 16:29
met welk been trekt het paard dan? rechtsvoor of rechtsachter? zit namelijk een wereld van verschil in,als het achter is,dan kan een knieprobleem zijn,kan uit de sprong komen. is het een voorbeen dan kan het een schouderprobleem zijn of juist een zadel wat niet past,knelt en zo de beweging belemmert
sassiej92
Geplaatst: 09-10-09 16:59
Mijn paardje is net 3 dus dat in een ander verhaal maar zij deed het in het begin ook bij haar was het balans en te veel druk als je je hand naar voren brengt en met je been aanduwt zodat hij meer van achteruit gaat lopen is het misschien weg