Op 27 september kwam Carlijn ( Carlijn_ @ bokt ) naar Luna om foto's te maken.
Speciaal weer netjes gewassen en mooi in set getrokken hihi

Luna is een 10 jarige E merrie, die ik nu 1 jaar en een 3 maanden ofzo rij.
Ik ben met haar voor het eerst gestart in Oktober. Voor mij de eerste keer, voor luna niet. Ze heeft zelf M1 gelopen met haar vorige eigenaar. Toch klinkt dit mooier als het is, aangezien ik niets kon. Ik heb haar een hele poos heel "trekkend" gereden, dit doordat ik eigenlijk niet beter wist hoe ik haar goed en netjes kon rijden. Hierdoor kreeg ik een ontzettend sterkte rechterhand, en tsja, wie zich zelf iets aanleert, leert het ook niet zo makkelijk af. Daar kwam ik pas achter dat toen Luna zo'n sterke mond gekregen gehad, en ze dus niet meer reageerde op mijn hand. Toen hebben we in ee dip gezeten (ongeveer 2 maand terug) en weer helemaal opnieuw begonnen. Dit gaat langzamerhand veel beter, mijn rechterhand word steeds minder, en ze loopt steeds fijner op 2 teugels. De punten kwamen op concours ook veel sneller binnen. Toch is het nog steeds erg lastig en hebben we dagen waarop we ons niet goed kunnen redden.
Ons niveau: L1, met 14 winstpunten. Na de selecties etc gaan we het L2 proberen.
Werkpunten:
-Die stomme rechterhand
-Wat ik nu pas op de foto's zie is dat ik me hakker veeeeel meer uit moet drukken en beugels ook gaatje langer.
-Van achter naar voor rijden
-Wijken
-Meer sprong in de galop
-Recht zitten in me rug, en ook recht op het zadel!
-In haar hals ruimte geven.
-Ik vind het moeilijk goede lengte te houden
We springen trouwens ook, maar nog niet op niveau, we komen rond de 80/95 cm !
Commentaar is altijd gewenst, zolang het maar opbouwend is!

Dit bedoel ik dus met mijn rechterhand!

HAKKEN LAAG! Maar veder loopt ze wel zoals ik het graag zie

Hier mag haar neusje er meer uit

Onze vorige rijtopics
[RT-HAW] Fotoshoot luna @ work
[RT-HAW] Luna Laatste B concours
Daaaag
. 

Daar is de ruimte tussen haar achterbenen even groot als de ruimte tussen haar voorbenen... en ze draagt haar hals vanuit de schoft. bovendien zie je ook iets meer ruggebruik als op de foto's ervoor...