Jasmien @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Midy

Jasmien @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 08:15

Hoi bokker! :wave:
Vorige week zondag was suus_romy zo lief om even foto's van mij en me paard te maken. Voor mijn gevoel ging het wel goed, maar als ik op sommige foto's terugkijk dan valt het wel een beetje tegen. We rijden op dit moment nog op B niveau, ben nu wel L1 stargerechtigd, en daar zijn we nu ook meer naar aan het oefenen.
Ik heb Jasmien nu bijna 2 jaar, en vooral op het begin zijn we nogal tegen heel wat problemen aangelopen. We zijn nu wel echt ontzettend vooruit gegaan en ook de band is een stuk beter geworden. Jasmien lijkt misschien nog een beetje dun, maar ze heeft afgelopen zomer een wormeninfectie gehad en was daardoor een stuk afgevallen.

Afbeelding
1. Rustig instappen.

Afbeelding
2. Indraven. Tenen naar binnen en had wat meer ruimte aan de voorkant gemogen.

Afbeelding
3. Halthouden.

Afbeelding
4. Draven. Had iets ronder gemogen, benen recht houden.

Afbeelding
5. Draven. Tenen naar binnen en meer ontspannen.

Afbeelding
6. Galop. Handen meer ontspannen.

Afbeelding
7. Draven. Tenen naar binnen.

Afbeelding
8. Draven. Meer ruimte geven.

Afbeelding
9.

Dat was het weer :)

:evaw:

Cynthiaaapje

Re: Jasmien @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:20

Ik zie een ding erg goed.. Ze is heel nagevelijk en licht in haar mond.. Probeer dat te behouden en voorop te stellen.. Dan komt dat beetje ronder wel, alhoewel ze nu ook al erg netjes loopt.. Volhouden zo!

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 08:34

Cynthiaaapje: Dankjewel! Ik moet zeggen dat het op het begin echt wel anders is geweest. Heb toen ook aardig van spierballen gekweekt haha. Altijd vasthouden en de ontspanning was ver te zoeken. Ben blij dat het nu beter gaat! :)
Laatst bijgewerkt door lindake op 08-10-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reactie verwijderd

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:33

Ik weet niet wat je onder indraven noemt, maar als ik ga indraven, laat ik het nog even aan de voorkant, eerst even warmlopen en dan aan het werk, vooral als ze net van stal komen. Daarna teugels oppakken en aan het been.

Verder vind ik het er erg netjes uitzien. Alleen ziet het er op foto 4 erg raar uit?
Over je zit, misschien iets meer rechtop blijven zittten, ik zie dat je naar achter neigt.

En ik vind je een klein beetje groot voor je pony, kun je wel fatsoenlijk aandrijven zo?

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:17

Ziet er ontspannen uit! Pony is lekker nageeflijk. Af en toe loopt ie iets teveel naar beneden, mag wat opgerichter.. Maar dat komt vanzelf. En verder mag je je hakken wat meer uitdrukken

Verder vind ik het een heel fijn beeld! Succes :D

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 16:44

Marjoow: Dankjewel voor je tips :) Ik heb totaal geen problemen met het aandrijven. Het is een paard van 1.65, en ik ben zelf 1.75. Dus ik denk dat het nog wel mee valt. Heb misschien wel wat lange benen. ;)

Wendy89: Dankjewel :D

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:15

Netjes!!!
Leuk paard en je zit er netjes op! Ik vind juist dat je goed recht zit, ik zou proberen om je been vanaf je bovenbeen wat meer in het zadel te draaien waardoor je onderbeen ook wat meer aansluit. En dan je teen nog wat naar binnen draaien. :) Probeer je paard misschien wat meer te activeren zodat hij niet zo snel te diep / rond komt.
Verder vind ik het er goed uitzien voor B / L1 combinatie!

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:19

leuk paardje!
ziet er erg netjes uit als tip heb ik pak je teugels een klein beetje korter en houd je handen dan voor het zadel
succes nog verder!!

Jootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:41

Ik vind het er goed uitzien, je hebt zelf ook al veel commentaar gegeven op je houding enzo. vooral op je benen letten;)

en een paar foto's doen t niet meer..

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:49

LiekeSpeedy: Dankjewel! Ik vind het ook altijd heel erg moeilijk om mijn handen stil te houden en dat levert bij mezelf ook wel eens de nodige frustaties op.
annutjuuh: Dankje voor je tip! Die ga ik zeker onthouden :D
Laatst bijgewerkt door lindake op 08-10-09 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde reactie verwijderd

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:54

Ziet er lekker ontspannen uit.. Je handen weet je van jezelf al.. Daar zou ik goed op letten, en nageeflijkheid etc met inrijden nog even lekker laten..

Ook zie ik dat ze iets achter de teugel kruipt.. Maar met behulp van les (neem aan dat je dat hebt?) krijg je dat er wel uit, want ziet er niet uit dat je dat zo expliciet vraagt van haar..

Wat betreft je benen, ik denk dat ik ongeveer dezelfde verhoudingen heb als jij, met je paard... Ik probeer er nu hard aan te werken om met mijn kuiten te drijven, dat ze daarop reageert.. Erg lastig, want hakken zijn makkelijker en daardoor heb je sneller effect.. Hier kan je veel overgangen voor rijden, en dan merk je dat ze sneller zal reageren als je je been wat meer aanlegt, zonder dat je hoeft te drijven :)
Alleen... mijn probleempje, niet proberen te vergeten :o :))

Vind dat je een leuk dier onder je kont hebt! Veel plezier ermee! :)

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:55

Ik vind 't een héle mooie naam :o alleen wel anders geschreven
Voor de rest ziet het er netjes uit, behalve dat ze soms met haar neusje er ietsje meer uit mag.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:56

Midy schreef:
Marjoow: Dankjewel voor je tips :) Ik heb totaal geen problemen met het aandrijven. Het is een paard van 1.65, en ik ben zelf 1.75. Dus ik denk dat het nog wel mee valt. Heb misschien wel wat lange benen. ;)

Wendy89: Dankjewel :D

Okee, dan zal dat het wel zijn ;) Valt nog heel erg mee dan! Ik ben zelf ook rond de 1.75, en rijd ook op wat kleine paardjes. Zal het ook wel de lange beugels/benen zijn! haha

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 20:23

Marjoow: Haha ja ik denk het wel! Ik rijd ook echt met hele lange beugels haha!

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:31

Hee diieuwer. :) Toevallig zit ik weer eens even achter bokt en ging jou berichten lezen hehe. Toen zag ik dus dit topic. Die foto's vallen me nog best mee voor zo iemand al moi die totally not geen foto's kan maken.

Maar zoals je al zegt, de foto's geven niet echt het goede beeld, wel heel relax en ontspannen, dat zeker wel. Maar in het echt liep ze veel meer van de grond af. En nog meer ontspannender. Het zag er echt heel erg goed uit vanuit roos en mij onze ogen :) Ga zo door hé met rijden!

Ik zie je morgen waarschijnlijk wel weer hihi met het lekkere weer ahum!

Kus!

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 07:52

Suus_romy: Hihi thanks Suus! Ik zie je vanmiddag wel :D
Laatst bijgewerkt door lindake op 08-10-09 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reactie verwijderd

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:06

Leuke pony, je houding is netjes en ik vind je absoluut niet te groot, mooie combi. Ik vind alleen wel echt dat je je handen een héél stuk naar voor mag doen. Ik zeg niet dat je je pony tegenhoudt, maar je handen zitten gewoon op de verkeerde plaats, die horen vlak boven de manenkam rechtop naast elkaar en ze zitten nu zo ongeveer in je kruis ;) Dan zal ze waarschijnlijk ook gelijk wat minder diep lopen, want ze loopt op sommige foto's wel echt een stukje te diep. Het ziet er overigens wel ontspannen uit, ze lijkt me fijn te rijden. Hoe oud is ze eigenlijk? Ze lijkt me nog een beetje onbespierd namelijk ;)
Succes nog met je leuke beestje!

TeskeBeitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:08

Hé meis!

Ik heb je gespot! Hihi, het gaat dus goed met Mientje!
Leuk dat als je zo'n bloedpaardje hebt, dat het eruit ziet dat ze een lekker gevoelig mondje heeft. Ik weet wel beter, hoewel ik natúúrlijk niet weet hoe het nu is! Daarom extra knap hoe je d'r aan het lopen hebt!
Nu is ze iets te diep, maar dat komt wel goed. (Ik moet rijtechnisch commentaar geven geloof ik) Kijk maar of je iets meer kan toestaan in je hand.

Succes nog! En geef d'r een dikke knuffel!

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 12:21

Coldplay90: Dankjewel! Dat van me handen dat klopt inderdaad! Ze is 12 jaar ;) Ze is nu ook weer wat aan het aankomen, van de zomer heeft ze een wormeninfectie gehad waardoor ze enorm was afgevallen. Ik heb toen ook zo'n 2,5 week niet gereden, dus misschien dat het ook daardoor zou kunnen komen!
TeskeBeitske: Hihi wat leuk dat je ook op bokt zit! Haha ja ze ziet er ook lekker gevoelig uit, maar valt inderdaad heel erg mee! Heb op het begin ook echt wel problemen met haar gehad hoor, vooral het eerste jaar, dat ze echt gewoon vasthield en dat we totaal geen ontspanning hadden, maar nu loopt ze echt heel lekker, lekker ontspannen, kortom echt een toppertje! :D Die knuffel zal er zeker komen hihi! Oh, ik PB je nog even :D
Laatst bijgewerkt door lindake op 08-10-09 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde reactie verwijderd

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:26

Haai,

Leuk paard, mooie foto`s..
Zou wel proberen om haar iets meer met de neus eruit te rijden!
Vooral foto 8 en 9 daar loopt ze te veel achter de lood lijn.
Verder lekker zo doorgaan en succes verder.

rho_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:30

leuk paardje zit er netjes uit de punten waar je op moet letten je handen moeten een stukje naar voren en je tenen goed naar binnen doen !

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 20:24

Odenxia: Dankjewel! Klopt wel ja, ik moet meemr meegeven met me handen ook :)

rho_paarden: Thanks ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:10

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.