Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jovanny schreef:Ik kijk altijd naar zijn orenspel. Deze staan altijd wel vriendelijk.
Gewoon rustig aan doen en kijken wat de tandarts en de masseur ervan zeggen.
Kan best zijn dat hij iets heeft verrekt in zijn rug, alles kan. Hij kan soms zulke bokkesprongen maken in het land dus sluit ik dat toch maar niet uit.
Hij is trouwens 8 jaar
(vanaf zijn 5de onder het zadel)
Jovanny schreef:Afgelopen zaterdag heb ik de tandarts erbij gehad. Er was toch wel e.e.a. aan te merken in zijn mond.
Linksonder ( lagen ) heeft hij een wondje zitten. Hoe of wat dat kan weet ik niet. De tandarts heeft gekeken of het hoofdstel goed past en hoe het bit in zijn mond ligt. Was eigenlijk niets op aan te merken. Omdat het probleem zich de laatste 3 maand voordoet ( daarvoor geen enkel probleem gehad met rijden) was even de vraag wat ik veranderd heb de afgelopen 3 maand. Ander bit etc….
Nou eigenlijk heb ik niets veranderd. Het enigste wat voorgevallen is is dat mijn oude hoofdstel kapot was en nu rij met mijn hoofdstel welke ik eigenlijk alleen voor wedstrijden gebruik. In mijn oude hoofdstel heb ik een gewoon dubbelgebroken watertrens zitten en dezelfde ook in mijn wedstrijdhoofdstel. Ene bit gebruik ik dus dagelijks en andere bit gebruik ik ongeveer 2x in de maand. ( Omdat ik niet telkens het bit wil overzetten heb ik een zelfde bit erbij gekocht voor mijn wedstrijdhoofdstel )
M.a.w. sinds ik dus dagelijks rij met mijn wedstrijdhoofdstel met “nieuw” bit i.p.v. met mijn oude hoofdstel met “oud” bit is hij zo.
Ik heb de bitjes naast elkaar gelegd maar zie geen enkel verschil. Mijn man zegt dat bij mijn wedstrijdbit het ringetje ( dubbel gebroken dus bedoelt hij die ringetjes van het middenstuk van het bit) ietsiepietsie anders is dan mijn oude bit, het loopt een beetje scheef.
Ik rij nu pas weer over 2 weken als het wondje genezen is en dan met mijn oude bit. Kijken hoe dat gaat. Misschien dat er toch iets in het nieuwe bit zit?
Donderdag komt de masseur, kijken of zij nog iets kan vinden.
Toch raar dat hij nu opeens linksonder een plekje heeft op zijn lagen, zal er dat toch een afwijking in het bit zitten?
Tulandro schreef:Vooral bij een plotselinge verandering zou ik echt echt een uitgebreid onderzoek laten doen door de dierenarts. Gebit/rug/kreupelheidsonderzoek.. Een paard kan niet praten, dit is zijn manier van communiceren dat er iets mis is!