teugel trekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IloveAlfriee

teugel trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 19:01

laatst was mijn paard weer vreselijk vervelend in de les, maar dan heb ik totaal geen stuur meer.

hij sjeest achter andere paarden aan, hij luisterd niet naar afremmen wel naar harder natuurlijk.. Maar als ik wil dat hij langzamer gaat en hij luister niet wat dan ?

ik kan toch niet -hoe zal ik het zeggen..
ik kan toch niet echt met kracht aan de teugels trekken ? trekken los helpt ook niet dan.

en hij wil niet op de hoefslag, binnenbeen heeft geen effect en zweepje gaat hij van bokken maar meer ook niet.

wat nu ?

midgie

Re: teugel trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:31

Denk niet dat het aan het paard ligt , maar aan de ruiter en aan de geen die les geeft, die hoort jou te begeleiden,
Dat is lastig in een manege les, daar zijn paarden gewoon vaak robotjes die achter de andere aan sjokken, erg sneu , maar voor jou niet echt een plek om te leren rijden.
Zou zeggen zoek een andere plek waar je wel kan leren rijden of neem wat prive lesjes,
Trekken lost nooit wat op, dat geeft het dier allen maar pijnprikkels en daar stompe ze op af en dat werkt ook weer mee met het robot effect van de gemiddelde manege , ze sluiten zich er voor af en gaan gewoon door, zweepjeen sporen zou in de manege verboden moeten worden, want dat heeft ook geen nut als de ruiter niet weet wat ze er mee moeten.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:35

maw benen benen benen ..

alleen op voorhand remmen werkt echt niet
en als het nu al werkt dan is dat zeker van korte duur

evt tussen door op de (kleine) volte
aandacht bij jou niet voorgaande paard

je lesgever zou je daar goed in moeten kunnnen begeleiden

evt even geen groepsles en eerst achterhand er onder
daarna weer in de groep
maar trekken of met zweep ed zal idd geen zoden aan de
dijk zetten

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 15:51

dit doet hij met leraar ook, maar deze keer was er geen leraar dus het was sowieso een rotzootje.

maar wat moet ik doen op het moment zelf, als hij ineens wegsjeest ?

en als hij niet de bocht om wil ?

benen ? daar gaat hij alleen maar harder van, hij weet wel wat het betekent, wat hij moet doen. Maar hij weigert er gewoon naar te luisteren. XD

wat moet ik dan ?