wedstrijden 27-09 en 04-10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mang

wedstrijden 27-09 en 04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 19:24

hallo :)
weer een topic over mij en shadi.
de foto's zijn allemaal van het losrijden bij beide wedstrijden omdat mijn fotograaf ook moest voorlezen :+
info
Shadi Bashshar
10-01-2005 (4 jaar dus)
Ruin
Arabisch volbloed
moeder:Soraya bint djafa
Vader: AF gemini
B+0 dressuur en nog nooit ohz gesprongen

de wedstrijd van 27-09 ging niet zo goed. het inrijden ging echt heeerlijk ! maar de proef zelf was in een bak met allemaal levensgevaarlijke dingen om hem heen (bijvoorbeeld zo'n vliegen/dazen ding, een kat die met een blaadje aan het spelen was enz)
de wedstrijd van 04-10 daarintegen ging super (voor de tweede wedstrijd dan :+ ) al vond ik mijn punten tegenvallen, maar ik had een strenge jury :(:)

onze punten :
*galop, ik moet aan zoveel dingen tegelijk denken dat ik alles altijd vergeet :+
*nagefelijkheid, ik heb er bij de wedstrijden niet heel veel op gelet omdat dat niet echt ten goede komt aan mijn houding,maar we kunnen het wel veel beter hoor :+
*mijn tenen, als ik er aan denk lukt het wel maar dan vergeet ik de rest van het rijden dus ik moet nog ff oefenen zodat het een beetje automatisch gaat :)
*mijn handen, dragen en niet te ver uit elkaar
genoeg gekletst hier de foto's :D
staan niet op volgorde

[img]http://94.100.115.205/750150001-750200000/750170601-750170700/750170669_5_K6by.jpeg[/img]
[img]http://94.100.115.169/750150001-750200000/750170701-750170800/750170733_5_Bpae.jpeg[/img]
[img]http://94.100.113.224/750150001-750200000/750170801-750170900/750170834_5_mZBL.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.104/750150001-750200000/750170801-750170900/750170865_5_KB5L.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.42/750150001-750200000/750171101-750171200/750171150_5_kUpr.jpeg[/img]
[img]http://94.100.113.110/750150001-750200000/750171301-750171400/750171325_5_lWmA.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.74/750150001-750200000/750171301-750171400/750171393_5_yPCv.jpeg[/img]

op die laatste foto lijkt het alleen of ik heel erg verkrampt zit :+

tips welkom :) maar houd het aardig want we zijn 13 en 4 , jong dus ;)

EllyC

Re: wedstrijden 27-09 en 04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:26

met wat voor hulpteugel rij jij?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 19:29

een thiedemann op het loste gaatje op advies van de instructrice

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:58

Mooie pony heb je meid!
Schijnbaar mag je wel met hulpteugel losrijden, anders was hier wel wat van gezegt neem ik aan.
Zoals je zelf al zegt je handen, en je tenen.. Hou ook meer je ellebogen naast je lichaam, je armen zijn nu gestrekt.
En verder vindt ik het er wel netjes uit zien, je pony is ook nog jong.. Dus begrijpt ook niet alles. Jullie komen er wel meid. En leuke foto's heb je in je profiel

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:14

Als het niet toegestaan was dan was er idd vast wel wat van gezegt. :)

ziet er netjes uit, Volgens mij was je een beetje zenuwachtig of niet? :+ dit is iig wel aan je houding af te lezen. Maarja het is hartstikke normaal. Let ook op je voeten want die staan soms niet hoe ze horen te staan. :)
Verder ziet het er hartstikke leuk uit! Ga zo door ;)

Op de hoeveelste plek ben je geeindigt?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 20:28

bedankt voor de reacties :)
ik weet niet hoeveelste ik was..

Piwie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:16

Ik vind het juist goed hoor dat je met een thiedeman rijd, zo kun je zelf beter stil zitten en je pony loopt dan niet met zijn neus in de lucht, word toch een beetje nageeflijk en ontspannen. Je zit netjes, je moet alleen proberen naar voren te kijken.

Probeer gewoon lekker je teugels op maat te houden en contact te houden met de mond van je pony.

Het ziet er super uit.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:24

Je mag inderdaad tegenwoordig losrijden met een thiedeman, slof mag nog niet dacht ik... Alleen vraag ik me af wat je op een wedstrijd te zoeken hebt, als je eigenlijk nog niet zonder hulpteugel rond kunt komen....

Je zit keurig hoor :) Probeer netjes de teugels op maat houden, en hem netjes naar voren te houden, soms lijkt hij wat traag...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:38

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op om volgens de regels te reageren?

Jootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:50

ik vind het er al netjes uitzien. Je houding kan idd beter, maar dat zeg je zelf ook al. Gewoon lekker veel oefenen met je pony en dan komt t goed;) op een gegeven moment is t alllemaal automatisch;)

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:38

ellesjee schreef:
bedankt voor de reacties :)
ik weet niet hoeveelste ik was..

Je uitslag was 27/9 uitgesloten en laatste
4/10 2 x laatste

ik vind een thiedeman niet nodig bij een jonge pony. zo leert hij helemaal niets en dan kan je beter bij je zelf kijken wat er fout gaat. want heb deze pony vele malen beter zien lopen in andere topics.
als je je pony van achter naar voor rijd dan komt de ontspanning van zelf. op deze manier zie ik een gespannen pony omdat hij niet juist en ontspannen gereden word.

als je met thiedeman moet rijden omdat je het anders niet kan ben je naar mijn idee ook niet klaar voor wedstrijden

p.s wij hebben je in roosendaal gezien ( mijn nichtje moest daar voor het eerst rijden ) men men men waar dat jij mee bezig was ? oneerlijk voor die pony. eerst naar je eigenfouten kijken. en naar mijn idee is het toch wel beter om volwassen te reageren op iets in plaats van lopen gillen en krijsen en dan de pony schoppen en de schuldgeven.
ik hoop niet dat het de week erna ook zo is gegaan want ,,,,,,,,

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:27

s_spikker schreef:
p.s wij hebben je in roosendaal gezien ( mijn nichtje moest daar voor het eerst rijden ) men men men waar dat jij mee bezig was ? oneerlijk voor die pony. eerst naar je eigenfouten kijken. en naar mijn idee is het toch wel beter om volwassen te reageren op iets in plaats van lopen gillen en krijsen en dan de pony schoppen en de schuldgeven.

Ze is pas 13 jaar, hoe reageerde jij toen je 13 was als iemand zoiets tegen je zou zeggen?
Vind het ook alles behalve volwassen hoe jij een kind hier te kakken zet, maar wel een nette volwassen reactie terug verwacht :?
Op die leeftijd is de teleurstelling ook veel groter, een volwassene haalt zijn schouders op en denkt, volgende keer beter ;)

Tevens weet ik ook niet wat voor les dit meisje krijgt, als het je verkeerd geleerd wordt, weet je vaak op die leeftijd ook niet beter.
Dat komt vaak later als je wat ouder wordt en een eigen mening begint te vormen. Nu volgt ze waarschijnlijk alles klakkeloos op zonder er echt bij na te denken.

Ellesje: Wellicht is het verstandig om even de wedstrijdjes uit te stellen tot je je pony beter voor elkaar hebt of als je er beter mee overweg kunt. Probeer je handen mooi naast elkaar te houden met een lichte verbinding, dus niet je handen vastzetten of trekken.
Die nageeflijkheid komt pas als je de achterhand goed activeert met je benen. Ga lekker veel schakelen in alle gangen en rij veel voltes om je pony lekker soepel te maken. Vraag ook je instructrice om hulp desnoods om die ontspanning erin te krijgen. Als je instructrise
enkel je een Thiedeman aan kan raden, dan weet je dat dit geen goede instructrice is en kun je beter op zoek naar een andere.

Succes!

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:04

Citaat:
Ze is pas 13 jaar, hoe reageerde jij toen je 13 was als iemand zoiets tegen je zou zeggen?

er werd niets gezegt door niemand. alleen door de jury die zei dat er nu toch eindelijk eens begonnen moest worden. wat vanaf de zijlijn duidelijk geweigerd werd.
Tevens was het niet alleen de proef ;) mijn nichtje heeft het hele losrijden gezien. Er word nu na 2 weken nog nagepraat over dat voorval wat je dan wel kan snappen dat dit niet nix was het gedrag wat vertoond werd.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:29

s_spikker schreef:
Citaat:

er werd niets gezegt door niemand. alleen door de jury die zei dat er nu toch eindelijk eens begonnen moest worden. wat vanaf de zijlijn duidelijk geweigerd werd.
Tevens was het niet alleen de proef ;) mijn nichtje heeft het hele losrijden gezien. Er word nu na 2 weken nog nagepraat over dat voorval wat je dan wel kan snappen dat dit niet nix was het gedrag wat vertoond werd.

Dat kan wel zijn, maar moet iedereen dat hier lezen?
Dit soort zaken kun je dan beter per pb doen, vind dat niet relevant voor dit topic.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:32

Dat ben ik helemaal eens met klomp...

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:39

ze zegt zelf dat ze de uitslagen niet weet.
maar die zijn gewoon online te zien.
ze doet net overkomen dat alles zo geweldig gaat, maar dat is geen juiste informatie. daarin tegen was de jury niet streng, bijna 80 % reed winst

als zij blij is om op zo'n soort manier je eigen ergens te vertonen kan ik dat niet begrijpen nee.
tevens mijn nichtje is een stuk jonger en heeft er een aantal keer naast gelegen bij wedstrijd en pony vandoor op het terrein. die bleef gewoon lachen, geen hysterisch gedrag.
hebben dit op film staan (alle proeven uit de klasse) dus voor de geinteresseerden ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:45

s_spikker schreef:
ze zegt zelf dat ze de uitslagen niet weet.
maar die zijn gewoon online te zien.
ze doet net overkomen dat alles zo geweldig gaat, maar dat is geen juiste informatie. daarin tegen was de jury niet streng, bijna 80 % reed winst

Nogmaals; niet relevant voor dit topic, TS laat enkel plaatjes zien van haar pony waar ze trots op is.
Wat ze daarbuiten doet is niet onze verantwoording ;)
Aan ons slechts de keuze om te reageren op de foto's in dit topic, bevalt het je niet, dan gewoon lekker niet reageren :)
Hele makkelijke keuze, lijkt me en onnodig om mensen te kwetsen.

On topic weer graag! :D

Edit: je had je bericht aangepast:

s_spikker schreef:
als zij blij is om op zo'n soort manier je eigen ergens te vertonen kan ik dat niet begrijpen nee.
tevens mijn nichtje is een stuk jonger en heeft er een aantal keer naast gelegen bij wedstrijd en pony vandoor op het terrein. die bleef gewoon lachen, geen hysterisch gedrag.
hebben dit op film staan (alle proeven uit de klasse) dus voor de geinteresseerden ;)

Jeetje, bel de krant, misschien willen ze het filmpje wel publiceren!!
Gut meid, maak je druk om iets anders en laat deze 13jarige dame met rust, je bent alleen maar bezig iemand af te breken.
Snap ook werkelijk niet dat je het lef hebt om een ander te vragen zich volwassen te gedragen, je weet zelf niet eens hoe dat moet :')
Zoek lekker een ander doelwit! Zielig zeg dit..pfff, heuull volwassen! :Z
Laatst bijgewerkt door klomp op 08-10-09 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:48

Ja ik ben het met klomp eens. Maar ik heb begrepen dat ze de pony niet meer rijd. Weet iemand daar mee van toevallig?

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:52

Waarom word dit meisje nou zo de grond in gestampt?
Ik word ook hysterisch als het ni lukt,
maar daar in tegen rijd ik geen wedstrijden omdat ik weet dat ik het niet kan
Ik rijd met martingaal, rij ik nou ook niet goed -.-

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:48

Willy_UrsB schreef:
Waarom word dit meisje nou zo de grond in gestampt?
Ik word ook hysterisch als het ni lukt,
maar daar in tegen rijd ik geen wedstrijden omdat ik weet dat ik het niet kan
Ik rijd met martingaal, rij ik nou ook niet goed -.-

Ik vind het niet slecht dat je met martingaal rijdt, ik vind het alleen wel jammer dat je dus van jezelf weet dat je hysterisch wordt en dat gewoon verteld alsof het normaal is.

Wat betreft de TS, ik hoop dat ze goed les heeft/ neemt en zich verbeterd zodat ze zonder deze Thiedeman op wedstrijd kan, want ik denk ook dat je niet helemaal klaar bent voor wedstrijden als je een hulpteugel nodig hebt. Succes!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 14:55

Citaat:
de wedstrijd van 27-09 ging niet goed.

@ sspikker hoezo kun je hieruit halen dat ik net doe of het goed ging ?

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:46

Je zegt dat t losrijden heel goed ging. maar daar heb ik toch anders wat anders gezien. klein meisje op ene vos zegt je dat wat?

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:51

s_spikker schreef:
Je uitslag was 27/9 uitgesloten en laatste
4/10 2 x laatste

ik vind een thiedeman niet nodig bij een jonge pony. zo leert hij helemaal niets en dan kan je beter bij je zelf kijken wat er fout gaat. want heb deze pony vele malen beter zien lopen in andere topics.
als je je pony van achter naar voor rijd dan komt de ontspanning van zelf. op deze manier zie ik een gespannen pony omdat hij niet juist en ontspannen gereden word.

als je met thiedeman moet rijden omdat je het anders niet kan ben je naar mijn idee ook niet klaar voor wedstrijden

Jeetje zeg....
Wat zijn we weer lekker bezig hier :\
Het gaat hier om een 13 jarig meisje die hartstikke blij en trots is op haar pony, en terecht!
Je hoeft toch ook niet gelijk met een groene pony en een groene ruiter op onbekend terrein super te rijnden?
Ze moeten allebei nog veel leren, en juist door veel op wedstrijd te gaan en veel te oefenen doe je ervaring op!
Als jij alleen maar thuis blijft en gaat trainen, hoeft het ook niet te zeggen dat het dan op wedstrijd veel beter gaat. ;)
Laat de TS hier gewoon in haar eigen waarde, ze is er trots op en geeft zelf al aan dat de wedstrijd niet zo goed ging,
En moet de TS dan altijd haar uitslagen erbij neer zetten.
Als jij op wedstrijd bent geweest, en je eindigde ergens onderin, zet je toch ook niet je uitslag op bokt?
En wat maakt het uit wat jij gezien hebt op de wedstrijd?
Moet dan gelijk heeeeel bokt het weten?
En de instructeur van het meisje zal er wellicht verstand van hebben dus als die vind dat er een thiedeman op moet met de wedstrijd zodat ze (denk ik) meer controle heeft over haar pony, is het toch hun beslissing?
Ze zullen het denk ik echt niet gaan veranderen omdat jij vind dat het niet nodig is ;)
Maar goed, laten we hier lekker over ophouden en gewoon verder gaan met het topic!

Aan de TS:

Ik vind dat het er nog niet eens zo verkeerd uit ziet voor de eerste keren :)
Probeer idd je tenen meer naar binnen te doen, en een knik in je ellenbogen.
Ook mag je voor het mooie je schouders nog wat meer naar achteren draaien en meer op je kont gaan zitten!
verder vind ik dat je hem best netjes aan het lopen hebt, en als je zometeen meer ervaring hebt opgedaan, komen de punten vanzelf binnen stromen! ;)
Heel erg veel succes, en ik hoop nog meer foto's van je te zien!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:35

ellesjee schreef:
de wedstrijd van 04-10 daarintegen ging super (voor de tweede wedstrijd dan :+ ) al vond ik mijn punten tegenvallen, maar ik had een strenge jury :(:)

Hoi Elles,

Ik heb je gejureerd afgelopen zondag. Wat jammer dat mensen zo fel reageren in je topic!

Wat ik je mee heb willen geven, en ook op je coupon heb laten zetten, is dat je punten hebt laten liggen omdat je echt slordig gereden hebt. Je pony loopt nog niet fijn nageeflijk maar dat vind ik in de B pony's nog niet zo'n struikelblok. Maar probeer je proeven te oefenen zodat je goed de hoeken door komt en de oefeningen netjes kunt rijden (rechte lijnen ook echt recht rijden, voltes mooi groot en rond), dan kun je gemakkelijk winstpunten krijgen :j. En als het dan straks lukt je pony fijn nageeflijk te krijgen en te houden worden het helemaal dikke punten!

Jullie zijn allebei nog jong en moeten veel leren, laat je niet uit het veld slaan en blijf plezier erin houden!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:54

Kijk dat is nou eens fijn dat een jury hier reageerd :)